feeling lonely

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door mellepel25, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Fontana,

jeetje.....als zijn eigen moeder al zoiets zegt over je ex!
    Poeh...dat zegt wel véél, hoor. Heb je nog goed contact met zijn ouders?
    Die zullen wel erg teleurgesteld zijn in de keuzes van hun zoon..
    En dat hij zelf in de hulpverlening zit....! Had ik echt niet verwacht, vooral omdat ik sterk de indruk krijg dat hij zelf vrij labiel is.
    Hij verwacht dat iemand anders hem gelukkig en compleet maakt zonder aan zichzelf te hoeven werken. Nou, zo zal géén enkele relatie goed gaan.

Ik heb vandaag echt zo een dag dat ik NIKS wil weten van mijn ex. En het liefst het contact vanaf nu zo zakelijk mogelijk te houden. Zoals je al zegt: loslaten!
    Gisteren ben ik heerlijk wezen shoppen met een vriendin (toevallig zijn nicht!) en dat voelde zóóó goed! Mijn ex ving Yasemin op bij mij thuis. nou, prima geregeld!
    Heb het contact ook erg kort gehouden, geen leuke gesprekken, niet net doen alsof alles koek en ei is.
    Hij woont nu dus bij die nicht en haar ouders in. Maar het stoort me echt dat ze allemaal denken dat hijdaar max. een maandje zal zitten en dat daarna alles goed is tussen ons... Even beiden afkoelen, zeggen ze.
    En ergens denkt mijn ex dat ook!
    Maar waarom zou ik hem in hemelsnaam terugnemen als ik weet dat er niks veranderd is en ik hem niet eens wil terugnemen als ik toch weet dat hij de problemen niet erkent. Aan zijn 'zo ben ik nu eenmaal' heb ik niks, he!!!

Ik moet er zelf niet aan denken om 32 uur per week te werken. Met 1 kindje vond ik het al pittig, maar toen moest ik ook 3 uur per dag reizen!
    Ik hoop echt dat 24 uur per week mogelijk is! Dat zou dan denk ik 1200 euro netto per maand wezen. En dan nog alle toeslagen erbij.
    Een beetje balen dat mijn huur zo hoog is! Pfffff. vanaf juli is het 660 euro! Ik betaal nu 652 euro! Oke, het is een ruime ééngezinswoning in een perfecte buurt op loopafstand van winkelcentra. Maar als alleenstaande toch een flink bedrag.
    ik krijg nu 177 euro aan huurtoeslag, maar mijn toetsingsinkomen ligt nu ook een stukje hoger dan wanneer ik straks 24 uur p/w wil werken.

Ben me nu aan het verdiepen in alle toeslagen. Gelukkig is er ook nog de kinderbijslag wat voor 2 kids toch alweer bijna 400 euro per kwartaal is. Scheelt enorm!

Ik wil ook graag een klein goedkoop autootje kopen tegen het einde van het jaar. Wel zo handig met 2 kleintjes. Vooral in de kou! Of met grote boodschappen!

2. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    jeetje dat ze gewoon allemaal denken dat t een time-out is, dat is ook niet fair tegenover je ex. Die wordt daardoor elke dag gevoed met nieuwe hoop. Pfff daar ben je nog niet vanaf, hij zal nog wel drama gaan maken ben ik bang.
    Hoe lekker een dagje shoppen dan kan zijn he.. heerlijk! even verstand op nul en geen gedoe aan je hoofd.

Die huur, ja niet best he. Ik betaal nu nog 564 en dat word in juli 571. Ik krijg 294 huurtoeslag ( wordt straks 266 omdat ik sem bij ex laat inschrijven) Die kinderbijslag is leuk idd en kindgebodenbudget is bij mij 122 per maand. Ook leuk!
    Ja je krijgt straks die aanvullende alleenstaande ouderkorting en de normale alleenstaande ouderkorting. Dat is ongeveer 300 per maand erbij. heb ik van iemand gehoord. Dus dan zou je op 1600 netto komen per maand denk ik. Tja t is pittig maar volgens mij wel te doen.

Heb je alles al klaar voor de komst van de kleine vent. spannend hoor elke keer weer hihi.

mijn ex, ja wat je schrijft kan best kloppen. dat ie verwacht dat anderen hem compleet en gelukkig kunnen maken. Maar hij zag mij altijd als een project. ik had volgens hem een gedragsprobleem. Nou ik was niet de makkelijkste toen ik hem leerde kennen en ik ben heel wat veranderd.. omdat ik dat zelf wilde. En omdat ik een spiegeltje voor mijn neus kreeg de hele opleiding door haha. Maar gedragsprobleem..nou echt niet. Das eerder andersom lijkt mij. Zijn vader zei al.. je bent af voor hem. hij kan niets meer aan je veranderen.. nou sorry maar dat wilde ik zelf en daar heeft hij niets aan gedaan. Nu issie zelf een project denk ik. Want t vrouwtje waar ie nu mee gaat.. ook hulpverlener jaja, die is wel dominant hoor. Die pikt echt niet alles.. maar naief is ze wel. Want ze weet heus wel wat er allemaal gebeurt is. Ach ze zoeken t samen maar uit. Zolang ze maar t beste met de kids voor hebben en dat belang boven alles zetten is het goed.

3. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

jeetje wat een toestanden allemaal zeg met die ex-en
    afijn.... zonder redden we het wel

ik werk trouwens wel gewoon 32 uur hoor en moet ook wel aangezien ik in de sanering zit (eigenlijk zelfs 36 uur, maar 32 uur vinden ze akkoord mits je toch redelijk verdiend en 4 brieven p.m. schrijft)
    maar red me in de schuldsanering ook gewoon prima met zoontje en ook met 2 kinderen is het te doen, mocht de 2e idd lukken.

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Mijn ex kwam net langs!!! Pffffffffffff, ben echt helemaal gestressed door hem!

De hele zwangerschap rept hij met GEEN woord over de erkenning van de baby en weet ik veel wat! Bemoeit zich 0,0 met de baby..
    En nu ineens: ik wil mijn zoon erkennen...
    WAT?!?
    Are you kidding me?!
    hij heeft 35 weken de tijd gehad, nooit erover begonnen en nu ben IK de schuldige omdat ik het nooit heb voorgesteld.....
    OMG! Wat een idioot zeg! Kijk, zo triest is hij dus... zó passief zijn en ermee wegkomen want hij hoeft alleen maar naar anderen te wijzen: 'maar jij hebt er nooit iets over gezegd blabla'.

En dan zegt hij ook nog in tranen: 'Ik zie aan je dat je vrede hebt met de breuk...'
    Dus het zweet staat hem ineens tussen de billen en komt hij mij buikpijn (letterlijk!) bezorgen door dan toch maar over de erkenning te beginnen.

Staat hij daar heel zielig te doen... En natuurlijk wijst hij met de vinger naar mij want oh oh stel je eens voor dat hij zelf verantwoordelijkheid moet nemen....!

Ik heb me de hele zwangerschap zo rot gevoeld omdat hij geen interesse toonde in de zwangerschap en alles aan mij overliet. Ik begon zelfs te denken dat HIJ dacht dat ik zwanger ben van een ander, moet je nagaan.....
    En dat draait hij nu zo om dat het allemaal mijn schuld lijkt.

Hij kwam vandaag zogenaamd om ons meisje te zien, maar hij is na 10 minuten weer overstuur weggegaan omdat ik hem duidelijk heb gemaakt hoe en wat. Hij heeft zijn dochtertje niet eens gezien net!

Ik gun hem alle tijd met zijn dochter en zelfs daar heeft hij een heel vage kijk op. Weet je wat hij daarover zegt?
    "Je gunt me alle tijd hier met Yasemin, je doet net of alles koek en ei is, alsof er niks aan de hand is als we hier met zijn drieen zitten'.
    Met andere woorden... hij kan er niet tegen dat ik verder ga met mijn leven, achter de breuk sta en mijn hoofd omhoog hou!
    Terwijl hij gewoon blij moet wezen dat we goed kunnen opschieten omwille Yasemin. Maar nee hoor, zolang er niks te lijmen valt, ziet hij dat dus niet zo!

Nou...... ik hoef hem hier voorlopig NIET te zien!

5. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

was effe aant lezen amaai jullie krijgen wel veel toeslagen as alleenstaande

hier ( belgie) ik werk voltijds 1400 werk shiften omde twee weekends en om de twee feestdagen dus ga na de bavlling wel op zoek naar iets met gewonere uren. ik werk 38 uur en krijg alleen kindergeld ongeveer 80 per maand

en huurtoeslag niks

sta wel op lijst voor sociale woning maar das min 5 jaar wachten

gr

6. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    @ Jente, ik denk dat Belgie vaak wordt gezien als 'aantrekkelijker' omdat je minder belasting hoeft te betalen.
    Wij betalen hier in NL meer belastingen, maar hebben daardoor ook meerdere voordelen.
    Gelukkig zijn de dingen voor alleenstaande ouders goed geregeld hier!

Lijkt me zwaar, alleenstaande ouder zijn in Belgie...als ik het zo lees?

7. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    ergens in t Noorden.
    @Assie: Wat ga je doen nu? Laat je hem jullie zoontje erkennen? Oww wat een ass is het zeg. Die voelt idd het vuur aan de schenen en die is door iemand ingelicht, dat die wil nu z'n zoon erkennen. Hmm nou ja, 1 voordeel, dan kan ie wel de alimentatie betalen.

@Koetje: Fijn om te horen dat jij het ook goed red met t salaris van 32 uur. Ik wil dat idd ook straks proberen te gaan werken. En als jij straks uit die sanering bent, dan heb je weer mee over per maand.

Jente: ow? das idd maar erg weinig zeg. Maar lees bij Assie dat jullie ook minder belasting betalen. hmm apart.

8. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ja he?
    Ongelooflijk dat hij nu ineens interesse toont in al die zaken om punten bij mij te kunnen scoren.
    Hij begon allereerst over de bevalling (ja nu pas...met 35 weken!)... wie er bij is en hoe ik het allemaal geregeld heb. Heb gezegd dat mijn moeder, broertje en schoonzus er bij zullen zijn.
    Nou, die was dus zwaaaaaar teleurgesteld dat ik hem niet eens noemde.
    Ja, wat verwacht je dan.... ;)

En je hebt gelijk... iemand heeft hem er inderdaad op gewezen. Waarschijnlijk die nicht waarmee ik gisteren ging shoppen. Dat is een hele goede vriendin van me en ze weet hoezeer ik ermee zit dat hij zo weinig interesse toont en niet eens over de erkenning is begonnen, dat ik het gevoel heb alsof het niet eens zijn kind is.
    Denk dat ze dat (uit goodwill) met hem heeft besproken.
    Dus hij denkt: oh oke, dan begin ik er wel over....scoor ik meteen punten!!
    ;)

Maar zijn manier van dingen brengen valt bij mij zoooooo verkeerd.
    Dat hij alles dan maar omdraait...en dat IK maar over de erkenning had moet beginnen.. en dat IK had moeten beginnen over een naam voor ons zoontje....dat IK hem moet uitnodigen om mee te gaan naar de VK...
    En zijn luiheid in huis ondanks mijn bekkeninstabiliteit, ik kon wel wat hulp gebruiken!? Daar had hij ook een mooi smoesje klaar voor: 'Ja, maar jij wilde geen geld betalen voor je fysio....'
    :$ Omdat ik dat geld toen niet eens kon missen, eikel!!! ik heb een basisverzekering. Moest alles al betalen voor de verhuizing, het huis, alles voor de baby, Yasemin en ook nog eens 80% van alle rekeningen!!!

Echt!!!! Na zulke uitlatingen ook nog denken dat je de breuk nog kunt lijmen??? Kom op zeg... heb je een bord voor je kop, denk ik dan!

Erkenning... Sja, hij heeft onze dochter wel erkend. Dat zou betekenen dat zij wel zijn achternaam draagt en mijn zoontje de mijne.
    Bepaald niet wat ik wilde... Maar op dit moment denk ik van: waarom zou ik het je gunnen?!

hij begon ook over gezag van de twee kids. Maar heb hem al gezegd dat hij dat vooorlooooopig kan vergeten.
    Die jongen heeft niks op orde, joh!!! Heel weinig geld, schulden, geen huis, niks op orde voor zichzelf...wilt het liefst een wietplantage beginnen als hij ooit een woning krijgt om makkelijk geld te verdienen ;) Hij zal straks zeker een losbandig leventje gaan leiden. Hij is iemand die echt gestuurd moet worden want anders is het alleen maar feesten en zuipen om zijn problemen te vergeten.
    En zo iemand gezag geven over mijn kids...........:(;)

Trouwens, wel lekker die toeslagen als je werkt.
    Scheelt zo een hoop! Ben meteen meer gerust.
    jouw huur is trouwens ook behoorlijk, hoor. Maarja, ook een ééngezinswoning he?
    Maar volgens mij zijn we heel happy met onze huizen! :)
    Heb net op toeslagen.nl berekend wat ik volgend jaar aan toeslagen krijg als ik ongeveer 1.200 euro per maand verdien.
    huurtoeslag: 294 euro
    Kindgebonden budget: 122 euro
    Zorgtoeslag: 70 euro
    Totaal dus 486 euro per maand..

En dan heb ik nog geeneens de Alleenstaande ouderkorting & Aanvullende alleenstaande ouderkorting meegerekend!
    En dan nog elk kwartaal kinderbijslag voor 2 kids.
    En alimentatie van ex.... Hoe vraag ik eigenlijk alimentatie aan? Via een advocaat? Hij betaalt nu namelijk NIKS.. zelfs geen luiers.

9. kleinvisje

die toeslagen etc verschillen per situatie nogal
    momenteel verdien ik ruim 1600 euro netto per maand
    toeslagen krijg ik niet.. verdien ik teveel voor
    wel de alleenstaande ouderkorting 352 per maand (is met aanvulling)
    o en dan de kinderopvangtoeslag voor kinderopvang wat daar natuurlijk aan op gaat samen met eigen bijdrage

krijg wel kindgebonden budget 56,00 en kinderbijslag gewoon
    echter ik heb momenteel schuldsanering. krijg alles zelf binnen, betaal zelf alle vaste lasten en deel aan de schuldsanering en houd dan rest over voor de boodschappen , kleding enz. wel goed geregeld nu dus gelukkig allemaal.

echter met nieuwe baan zal ik ws wat minder verdienen en heb ik wel iets aan toeslag.. situatie in totaal blijft dan ongeveer gelijk.

10. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    geen idee van belasting

ik verdien een 2200 bruto en hou er 1400 van over. geen idee wat ze in nederland betalen aan belastingen. ik vind dak genoeg beslatingen betaak :)

11. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Huh dat is wel veel ja!
    Ik verdiende bruto 1940 euro en hield 1450 euro netto over!

12. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    ergens in t Noorden.
    hmm volgens mij kunnen we het allemaal prima redden hoor. Die toeslagen zijn erg handig.
    Assi: t rijtje wat jij hebt neergezet, zo is het bij mij precies zo. Alleen komt daar strax verandering in ivm co-ouderschap.
    T is goed te doen, en ik ga gewoon door met t zoeken naar een leuke baan. Dan red ik het ook vast wel weer.

Assi: Groot gelijk hoor, jij beslist hier nu even alles wat betreft de kinderen en gezamelijk gezag kan ie idd mooi even vergeten. Erkennen kan ook nog na de geboorte toch?

13. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    erkennen kan volgens mij altijd zelfs na dat kind 18 is alleen moet kind dan zelf toestemming ervoor geven.

14. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    ergens in t Noorden.
    owwwwww nou Assie, Tijd zat. laat maar ff zweten die ex van je.

15. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hey meiden!
    Sja, vandaag heb ik dan weer zo een dagje dat ik me wat softer voel.
    Tuurlijk wil ik dat mijn kids dezelfde achternaam dragen!!! Lijkt me persoonlijk niks als ik dit kindje mijn achternaam moet geven, maar zijn zus heeft die van papa. Terwijl ze dezelfde papa hebben....
    Denk dat ik hem maar sms dat hij zijn zoontje kan erkennen, dat we maar samen naar de gemeente moeten gaan binnenkort.

Ik heb het liever toch voor de bevalling.

Ik kan hem dat ook niet ontnemen. Zoals hij hier gister tegenover me stond, letterlijk in tranen. Sja, doet je toch wat, hoor!
    Laat me liever van mijn betere kant zien. Straks ben ik ineens de trut.

Alleen gezag kan hij voor nu echt wel vergeten!!
    Daar ben ik echt niet aan toe. Eerst maar eens zien hoe het allemaal gaat.

16. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    ergens in t Noorden.
    ja daar heb je ook wel gelijk in idd. mijn kids dragen ook beide de achternaam van de vader. Is verder ook niets mis mee.
    houd idd het gezag maar even terzijde, eerst maar eens bevallen en dan je leven in balans brengen met 2 kleine kids. dan weer verder zien.
    Ik ben ook wel soft hoor haha, we blijven vrouwen.

17. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik heb zonet een sms gestuurd dat, als hij dat nog wilt de baby kan erkennen binnenkort en dat ik graag dezelfde achternaam voor de kids wil.

Anders lijkt het op papier net of ze halfzus en broertje zijn, wat niet zo is!
    Wil ook niet dat ze later zoiets hebben van: Huh?!

Nou, ben benieuwd naar zijn reactie!

Fontana, we zijn wel soft ja... maar dat komt ook omdat we beiden nog van onze exen houden.
    Dat het ergens steeds fout gaat tussen ons wil niet zeggen dat ik niet meer van hem houd. Dat herken je zeker wel.
    Als het aan hem ligt proberen we het vandaag nog een keer. Maar bij mij is er, ondanks de liefde, toch iets kapot.

Ach, ik wil niet dat de kids er de dupe van zijn. Niks zo erg als twee ouders die elkaar zwartmaken of kapot maken.
    Mijn ouders hebben die fout destijds wel gemaakt.... mijn vader die mijn moeder zwartmaakte bij mij en andersom... Zó fout!
    Dat zou ik mijn kids echt nooit willen aandoen.

18. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    ergens in t Noorden.
    idd zwartmaken van de andere ouder, nee dat zou ik never nooit op mijn geweten willen hebben.
    Ik doe altijd hetzelfde ritueeltje als ik sem op bedje breng, dan zeg ik "mama houd van jou" dan zegt sem "zooooveeeel" en dan vraagt ie altijd, mama demi? nou en dan vraag ik hoeveel houd mama van demi en zegt hij weer zooooveeel. En elke avond weer, vraagt ie, mama papa? hmm ow.. au. Dan zeg ik wel eerlijk, nee, sorry sem. Maar papa houd wel zooooveeel van sem. Dan breekt mijn hart wel hoor.. en elke avond vraagt ie t weer. Arme stakker.

Tja houden van en samen zijn, kan soms gewoon echt niet. Hoe pijnlijk het ook is.

Je ex zal wel heel happy zijn met dat smsje. hihi

19. kleinvisje

fontana
    hoe oud was sem toen zijn vader wegging en ziet zijn vader sem nog regelmatig???
    kan me anders niet zo goed voorstellen waar die vraag vandaan komt.

mijn zoontje heeft het nooit over zijn papa.... logisch ook die kent hij niet. hij noemt mijn zwager (zijn oom dus) wel eens papa omdat zijn nichtje natuurlijk steeds tegen hem papa noemt... ik noem hem dan gewoon oom......

20. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    ergens in t Noorden.
    Sem was 10 maanden toen papa vertrok. Maar papa is altijd in de buurt geweest. En hij ziet papa en mama ook veel in elkaar bijzijn, omdat ex tot voor kort nog geen eigen huis had, dus kwam hij af en toe bij mij thuis om de kids te zien.
    Kan me voorstellen dat ie t misschien niet helemaal snapt, toch heeft papa alweer een tijd een nieuwe vriendin. Die zien de kids ook geregeld. Heb het hem altijd uitgelegd dat papa en mama niet meer samen zijn, maar wel heel veel van sem houden.
    moeilijk hoor.

Deel Deze Pagina