Feenstra, probleem cv-ketel

Discussion in 'De lounge' started by OliveTree, May 22, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. OliveTree

OliveTree Actief lid

Apr 29, 2016
    317
    33
    28
    Het is best een lang verhaal, alvast bedankt voor de moeite die jullie nemen om dit te lezen.

We hebben een onwaarschijnlijk hoog gasverbruik. Heb hiervoor een paar keer contact opgenomen met Eneco. Zij hebben geconstateerd dat hoogstwaarschijnlijk de driewegklep van de cv-ketel kapot is. Want het gasverbruik schiet omhoog zodra ik warm water gebruik. Lees: 15 minuten douchen, 1,5 kuub gasverbruik, 30 minuten afwassen/schoonmaken met warm water, 2 kuub gasverbruik.

Wij hebben een huurwoning en de wbv heeft een contract met Feenstra. Ik met mijn domme hoofd heb meteen Feenstra gebeld ipv de woningbouw. Zij vertelden mij dat ik eigenlijk de woningbouw moest bellen, maar dat ze me toch een afspraak zouden geven en dat ik het dan wist voor de volgende keer. Ik ging er dan van uit dat ze dit zouden afstemmen met de wbv. Anders had ik natuurlijk opgehangen en de klacht via de wbv doorgegeven. Dit is niet gebeurd kreeg ik te horen van de wbv, en dat de kosten voor onze rekening waren. Oke, eigen schuld. (iemand trouwens enig idee wat ik kan verwachten, 45 min arbeidstijd?)

Maar, de onderhoudsmonteur weigert om naar de driewegklep te kijken omdat ‘de kans minimaal is dat die kapot kan zijn’. Hij heeft wel geconstateerd dat de gasblok doorlaat (intern gaslek) en komt vandaag de ontstekingspen vervangen. Hij zei zelf ook dat de gaslek niet zoveel zou verbruiken en dat we toch écht, op de een of ander manier, veel gas verbruiken. Nu weet ik bijna zeker dat wij geen 5 kuub gas per dag verbruiken(met dit weer) door een kapotte ontstekingspen. We gaan 7 uur de deur uit en komen 5 uur thuis, verwarming staat al een hele tijd uit. Het is echt alleen verbruik zodra we warm water gebruiken.

Wat is nou verstandig. Hij komt vanmiddag weer langs. Zal ik er toch op aandringen om de cv-ketel verder te controleren, met name een kijk op de driewegklep. Of zal ik hem na de vervanging van de ontstekingspen wegsturen en morgen een nieuw afspraak maken via de wbv? Dadelijk is hij een uur bezig en krijg ik een hoog factuur. Hij was ook erg brutaal (ja ja je zult echt wel zoveel gas verbruikt hebben, zal wel niet aan de ketel liggen blabla), dus ik durf niet echt in discussie te gaan.

Wij wonen hier sinds 2014 en in 2015 en 2017 zijn ze langsgekomen voor de tweejaarlijkse controle. Wij betalen sinds we hier wonen enorm veel aan gas, dus waarschijnlijk toonde de cv ketel al gebreken toen wij hier kwamen wonen. Ik wil de wbv hierop aanspreken, maar ben bang dat ik geen poot heb om op te staan, omdat ik zelf rechtstreeks contact heb opgenomen met Feenstra en niet via hun. Kan dit?

Sorry voor het lange verhaal.

2. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Gewoon domweg eisen dat hij er naar kijkt, je betaalt er ook voor.
    En anders een klacht tegen hem indienen en dan via de woningstichting een afspraak maken.
    Wij moeten van onze woningstichting wel altijd zelf bellen met het bedrijf.

3. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ik snap niet dat je hem nog terug laat komen als hij weigert ernaar te kijken en ook nog brutaal is.

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ja, dit dus. Ik zou met de woningbouw bellen en vragen of zij een andere monteur regelen, want het is hun verantwoordelijkheid. En een klacht neerleggen bij feenstra over die monteur.

Jo79 likes this.
  5. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Dat ja! Zeker wanneer je er ook nog een flink bedrag voor neer moet leggen.

6. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    1,533
    382
    83
    Female
    Ik zou een vriendelijke doch duidelijke email richting de woningcorporatie wagen met het duidelijke verzoek voor hulp en terugbetaling van gelede kosten, vanwege gebrekkig onderhoud van hun apperatuur. Mochten zij hier niet aan mij willen werken zou ik juridische stappen zetten tegen deze woningcorporatie -dit ook vermelden in je email- . En ik zou zorgen dat meneer vandaag de cv ketel in orde maakt -zonder gemopper- en de rekening doorstuurd naar de woningcorporatie. Zo niet, zou ik hem ook haarfijn uitleggen dat; iedereen een slechte dag kan hebben, dat ik dit erg vervelend voor hem vind en als hij niet in staat is te werken dat hij mooi per direct een vervangende collega kan regelen. En als die niet beschrikbaar zij of hij hier ook niet aan mee wilt werken dan zou ik een klacht bij het bedrijf indienen en hem ook hiervan op de hoogte stellen. Geef een paar keer goed tegen gas en ze zullen sneller alle problemen verhelpen, mits je te alle tijden vriendelijk blijft.

Sado, OliveTree, Chocolat and 3 others like this.
  7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Precies. Ik zou het ook zo doen. Je niet laten afschepen hoor! Een vriendelijk en duidelijk mailtje werkt vaak heel goed.

8. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Mijn man, ook monteur, zegt dat het eerder aan de drieweg klep ligt. Dus woningbouw bellen dat ze anders iemand sturen om mee te kijken en dat de rekening voor hun is. En feenstra moet bij een controle van de ketel alles controleren en niet maar denken dat het aan de onstekingspen ligt.

Chocolat likes this.
  9. NSpreeuw

NSpreeuw Actief lid

Apr 26, 2017
    112
    15
    18
    Female
    Ik zou niet gelijk zo hoog van de toren blazen eerlijk gezegd... Laat die man lekker die pen vervangen, en kijk wat dat doet. Mocht het inderdaad geen verschil maken in je verbruik, neem je dan contact op met de wbv dat de monteur is geweest maar dat het probleem nog steeds niet verholpen is. En dat de medewerker van de energiemaatschappij een andere suggestie had en of ze daarvoor niet nogmaals een afspraak met Feenstra kunnen maken. Dikke kans dat je dan ook een andere, vriendelijke monteur krijgt die verder kijkt dan zijn neus lang is.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Dit dus idd. Wel wat meer op je strepen staan.

11. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    hmm ik heb helaas niet zo'n goede ervaringen met Feenstra dus hun reactie komt mij niet geheel onbekend voor.

Wij woonden in een huurhuis die we een paar jaar geleden hebben gekocht, incl de ketel die via de woningbouw door Feenstra werd onderhouden.

Na ongeveer een jaar kregen we zo'n slimme meter en tot onze grote schrik constateerden ze dat wij een gaslek(je) hadden ergens. Na een zoektocht kwamen we er achter dat dit in de cv ketel zat en dus Feenstra gebeld. (dit was ook nog eens midden in de winter dus kon de verwarming ook niet aan). Na heel erg aandringen kwam er een monteur, die vond inderdaad een lekje in de ketel en zou dit wel even verhelpen. Tijdens dit verhelpen draaide hij iets te enthousiast aan (of los ik weet het niet meer) en zat in eens de gasleiding (die uit de cv kwam en de muur in ging) los. Maar meneer weigerde het te maken want 1) het zat buiten de cv dus viel niet meer onder hun. 2) in was een spoedje en hij had geen tijd meer en 3) hij had geen soldeer bij zich dus hij kon het niet eens meer maken.

Ja sta je dan om 18 uur (na een dag geen verwarming in de winter te hebben gehad ) met kleuter en peuter.

Uiteindelijk een plaatselijk bedrijf gebeld en die stonden tegen 18:30 uur op de stoep, die meneer heeft nog een heel stuk buis vrij gebikt uit de muur en de hele buis vervangen. Hij is ongeveer een uur bezig geweest en heeft ons € 85,= gekost.

Ts Ik zou gewoon alles via de woningbouw spelen nu , je kunt de monteur nogmaals vragen om ernaar te kijken maar ik heb het vermoeden dat hij dit niet gaat doen.

12. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Mijn man heeft gewerkt voor feenstra. Niet erg goede ervaringen, hij Was er ook snel weer weg...hopelijk krijg je het goed opgelost!

13. OliveTree

OliveTree Actief lid

Apr 29, 2016
    317
    33
    28
    Ja nu bedenk ik me, dat als hij ernaar kijkt en hij blijkt echt kapot, dan moet hij dat vervangen. Dat kost wel wat. Dat komt dan ook voor onze rekening natuurlijk.
    hij komt terug om de ontstekingspen te vervangen, dat stond al op de werkbon dus kon niet anders

14. OliveTree

OliveTree Actief lid

Apr 29, 2016
    317
    33
    28
    Dankjewel voor je reactie. Ik dacht eraan om hem de ontstekingspen te laten vervangen en daarna niks meer aan de cv ketel te laten doen. Want nu betaal ikzelf. Stel je voor dat de driewegklep stuk is en hij gaat die inderdaad vervangen, dan komt dat ook voor mijn rekening. Dit bedacht ik me een uur geleden pas :)

Want ik heb al contact opgenomen met de wbv en die zegt me dus dat de rekening toch écht voor mij is omdat ik stom ben geweest en direct contact heb opgenomen met feenstra ipv met de wbv.

Ik dacht er aan om hem dan weg te sturen na de vervanging en morgen de wbv te bellen om te vragen of ze een monteur willen sturen die wél naar de driewegklep wilt kijken. Dan betaal ikzelf niks uiteraard.

15. OliveTree

OliveTree Actief lid

Apr 29, 2016
    317
    33
    28
    Ja hij wilt dus niet verder kijken omdat ze alle vertrouwen hebben in hun cv ketels en dat het bijna onmogelijk is dat de driewegklep kapot is. Ze controleren gewoon niet alles. Ze waren in februari namelijk ook gekomen en toen hebben ze alleen de expansievat vervangen. Toen hadden we ook al een extreem hoog verbruik, maar nu pas weten we dat het dus helemaal niet aan ons ligt maar aan de cv ketel (dankzij Toon).
    Ik ga morgen indd de woningbouw bellen en iemand anders laten komen.

16. OliveTree

OliveTree Actief lid

Apr 29, 2016
    317
    33
    28
    Dankjewel voor je reactie, je hebt gelijk. Ik denk er ook aan om even te kijken hoe het nu zit met mn gasverbruik. Kijken of ons verbruik weer omhoog schiet nadat de ontstekingspen is vervangen. Grote kans van wel, maar dan heb ik dat tenminste uitgesloten

17. OliveTree

OliveTree Actief lid

Apr 29, 2016
    317
    33
    28
    Pff ik hoor wel vaker dat Feenstra gewoon drie keer niks is. Ik heb tot nu toe 3 keer iemand over de vloer gehad en ze zijn zo enorm brutaal, ongelooflijk. Ze hebben totaal geen geduld en echt een kort lontje.

Ik ga indd nooit meer direct in contact met Feenstra. Ik heb het ook niet bewust gedaan, dacht er gewoon niet aan om het via de wbv te doen. Stom stom. Ik ben heel benieuwd hoe hoog de factuur uit gaat vallen.

18. OliveTree

OliveTree Actief lid

Apr 29, 2016
    317
    33
    28
    Hoop het ook! Meneer is nu bezig in de keuken :D engerd.

19. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Toevallig heb ik vandaag ook contact gehad met Feenstra, mijn schoonouders zijn vorig jaar verhuisd en huurden in hun huis een geiser van Feenstra.
    Mijn man had dit vorig jaar opgezegd maar toch is er al 3 x €25,- afgeschreven voor de huur, daar kwam mijn sz vorige week mee nu handel ik dit wel af. Ze moeten het geld terug betalen.

20. OliveTree

OliveTree Actief lid

Apr 29, 2016
    317
    33
    28
    Nou dames hij is weer weg. Hij heeft dit keer echt goed naar me geluisterd, samen gekeken naar gemiddeld verbruik, hij vond het ook erg hoog. Dus heeftie nog een exta controle gedaan. Een en ander vervangen. Om het te controleren heb ik 15 min de douche aangezet en bijna niks verbruikt!!
    Gister was dat 1,5 kuub in een kwartier!!
    Hij vertelde me ook dat ik helemaal geen factuur krijg maar dat dat gewoon via de wbv gaat.
    Dus wij hebben voor niks zo enorm veel aan Eneco betaald. Voor gas wat wij dus echt niet zelf hebben verbruikt. Hiermee ga ik mooi naar de wbv want wij gingen ervan uit dat alles goed zat met de cvketel, aangezien het gewoon gecontroleerd was.

kleinegup likes this.

Share This Page