Zo wat een reacties!!! Het feestje heeft tot half drie geduurd. Onze huizen staan met de korte kanten tegen elkaar en zijn dus in de breedte gebouwd. Alle slaapkamers hebben ramen aan de voor- én achterkant, het maakt dus niet uit in welke kamer je ligt, je hoort overal evenveel. Verder ben ik niet gaan klagen om half acht, ik ben gewoon gaan vragen wat er voor feestje was en tot hoe laat ongeveer en toen is mij gezegd: een feest met hele familie en vrienden, rond de 50 man in de tuin. Ik vind persoonlijk dat ze mij dit van tevoren wel hadden mogen melden, normaliter doen ze dat ook. Nu kwam ik terug van mijn ouders en als ik het vooraf had geweten dan had ik mijn zoontje bij mijn ouders gelaten om te slapen. Politie bellen doe ik niet, ik los het liever zelf op. Vuurwerk afsteken vind ik persoonlijk erg aso. Ik (en meer mensen en huisdieren) hebben daar een schurfthekel aan. Volgende week is het oudjaar, dan weet je dat het gaat gebeuren. Nu zit ik twee keer met een overstuur kind en huisdier in één week. Mijn zoontje is uiteindelijk in slaap gevallen, maar ik ben bij hem op de kamer gebleven. Tja, dat hoort er dan bij. Ik vind het jammer en ik ben blij dat ik verder geen eters had of iets dergelijks. En wat is hard? Daar zijn vast de meningen ook over verdeeld. Ik ben dus niet van het type leven en laten leven blijkbaar. Als ik mijn eigen tv of visite niet meer kan verstaan omdat iemand zijn muzieksmaak op een keiharde manier wil opdringen, dan vind ik dat persoonlijk gewoon aso. Ik zet ook niet op zondagochtend vroeg radio 4 op volume 100 in mijn achtertuin. Want dat is ook aso. Maar wat ik al zei: als ze perse een feest geven, prima. Maar meld het dan van tevoren even en probeer een inschatting te maken tot hoe lang zoiets duurt. Dat is rekening houden met elkaar. Maar dat is dus mijn mening .
Goed gezegd. Normaal en redelijk. En daarbij maken andere meningen niet uit toch , het ging namelijk om jouw situatie.
Dan ga je er op een fatsoenlijk tijdstip iets van zeggen... Dan maak je duidelijk dat je er last van hebt.. Het is wettelijk zo dat er na een bepaalde tijd geen overlast meer veroorzaakt mag worden en als je dat hebt aangegeven en ze doen dan nog niet rustiger dan mag de politie een einde aan het feestje maken.. Is trouwens best normale procedure.. Maar he, als je daar zo'n last van hebt en er dan alleen maar over gaat klagen en niet bij de buren.. Ga dan lekker op een hutje op de hei wonen.. Dat kun je toch verwachten als je in zo een gehorig huis gaat wonen kennelijk..
Jemig mensen, ze is toch niet gaan KLAGEN om half 8? Ze is gaan navragen wat voor soort feestje ze hadden. Dat is toch iets heel anders? Je verwoord je netjes TO. Ik denk er net zo over als jij. Ik hou er altijd rekening mee dat onze kinderen (die supervroeg wakker zijn) in de lente/zomer niet voor een bepaalde tijd naar buiten gaan, omdat ik het aso vind als mensen om 6 uur / half 7 's ochtends al gegil buiten hebben. Maar als mijn buren (we zitten hier met zo'n 15 achtertuinen aan elkaar verbonden) wel 's avonds tot een uur of 12 (of later) kabaal maken (vul zelf maar in wat je onder kabaal verstaat) ben ik daar echt niet blij mee en vind ik dat aso. Hetzelfde als met dit feestje. In het normale leven houd je (neem ik aan) best rekening met elkaar, dus als je iets afwijkends doet als een (groter) feestje dan zorg je er voor dat de mensen in de buurt op de hoogte zijn zodat zij een keuze hebben om wanneer nodig actie te ondernemen (kindjes uit logeren, zelf uit logeren etc). Ik vind een feestje helemaal prima, maar niet ten koste van de hele buurt.
Hahaha geweldig dit, wat een zure reactie idd! In ons vorige huis gingen de ouders (onze buren dus) regelmatig op verre reizen en lieten hun tienerzoons dan alleen achter. Feesten natuurlijk! Zou ik ook gedaan hebben Ik heb er een keer iets van gezegd, ik had een kind van 2 die heel slecht sliep, ik was zwanger en bloedchagrijnig van het slaapgebrek en de nare zwangerschap. Dus toen er om 2 uur 's nachts nog steeds gezongen en gelald werd in de tuin, ben ik er wat van gaan zeggen. De buurjongens lagen kennelijk op de bank al hun roes uit te slapen, terwijl hun vrienden doorgingen. Ze hebben het feest meteen naar binnen verplaatst, waar ze volgens mij ook genoeg lol hadden en ik kon weer slapen. Prima toch?
Als (hypothetisch) mijn buurvrouw om half acht aan de deur staat om te vragen; hoe lang het feest nog gaat duren... Hoe zou dit overkomen denk je? Bij mij als klagen en/of zeuren!
jeetje, zware kerst gehad zeker en vervolgens met je verkeerde been uit bed gestapt? Gauw weer terug je bed in jij, misschien ben je daarna wat beter te pas! Mijn hemel!
wetten.nl - Wet- en regelgeving - Wet geluidhinder - BWBR0003227 Kunt er hier een heel boekwerk over lezen.. Maargoed, de politie zelf op hun info forum zegt het ook al.. Die tijden zijn met een korreltje zout te nemen want doe je het overdag en er klagen genoeg mensen dan grijpen ze ook in en moet er een vergunning voor zijn, maar het klonk niet alsof TS haar buren een heel buurt feest aan het geven waren maar gewoon een gezond kerstfeestje hadden. Het is niet zo dat ze gelijk de hele apparatuur meenemen maar als je nou rond een uur of 10-11 gaat aangeven dat het nu wat zachter moet en ze doen dat nog niet dan is het niet meer dan normaal de politie te bellen.. Wil je dat niet dan moet je niet zeuren vind ik.. Maargoed.. Ik zal wel chaggie klinken omdat m'n stofzuiger lastig doet.. Niet door mijn kerst hoor, mijn eten was verrukkelijk..
Als het iedere week zou gebeuren dan zou ik mij de frustratie kunnen voorstellen maar komt het zelden voor dan zou ik zelfs het '' alleen maar vragen tot hoe lang het gaat duren '' om half 8 al zwaar irritant vinden als buur zijnde. Kom op zeg, is toch niet einde van de wereld? Je had dan alsnog naar je ouders kunnen gaan toch? En natuurlijk hadden de buren het netjes van te voren even kunnen melden maar hey, het is kerst, daar hebben ze vast niet aan gedacht en misschien was het wel niet gepland van te voren? Nogmaals, is het een wekelijks terug komend iets dan zeg ik oke maar die ene keer dan denk ik stel je niet zo aan
Jammer dat het jou niet uitkomt, maar daar hoeven jullie buren het feestje niet voor te staken, toch? En het was netjes als ze jullie gewaarschuwd hadden, maar het is ook een feestdag. dan moet je je soms wat toleranter opstellen.
Misschien in je op.gekomen, dat je kleine man aan t spoken is omdat hij verkouden is!! Mn kind wil dan ook het liefst niet slapen, omdat zn neusje dan dicht gaat!!
Precies mijn punt bevestig je hier.Kinderen hebben geen aan en uit knop dus die zorgen vast ook wel eens voor overlast. Soms overlast moet kunnen of het nou van kinderen of een feestje is als het niet overdreven vaak is!!! Leef en laat leven denk ik dan.
Hier was het de 23e raak tot 03:15 uur in de ochtend. En ik mocht de 24e gewoon werken. Was alleen met kind thuis en wilde hem niet alleen laten dus kon er niets van zeggen maar wat heb ik me geergerd zeg! Zo 's avonds om 9 uur kan het gebeuren, daar zou ik niks van zeggen, ook al zou mijn kind niet kunnen slapen. Hier momenteel ook een verkouden ventje die ook zonder herrie moeilijk inslaapt. Maar als het echt laat wordt (zeg maar na twaalven) dan kunnen ze een belletje aan de deur verwachten.
Ookal ga je nog een keer aanbellen, ik denk niet dat "50 man" voor jullie ineens het feest gaat stoppen.