Vannacht hadden buren groot feest. Ivm tuin zo groot als wc zaten gasten voornamelijk voor de deur met flink wat drank. Tot half 4 kei harde muziek, niet geslapen maar oke tis eenmalig iets. Vanmorgen om 9 uur klopt neef van mijn vriend aan of we al hadden gezien dat de spiegel er af lag. Hij is gewoon afgebroken en er is op gehangen of gevallen aan schade te zien. Het is aan de stoepzijde en aangezien de stoep vol ligt vol sigaretten peuken die er gisteren nog niet lagen is te zien dat feest ook voor onze deur bezig was. De oranje kapjes zijn ook gestolen aan bijde zijde dus wij denken zat maatje wilde grappig doen, verliest evenwicht en valt tegen spiegel. Nu hebben we gegeven wat schade gaat kosten. Spiegel 300 euro , moet grijs gespoten ( prijs?j worden en montage lukt zelf wel. Bij de buren verhaal gaan halen maar slapen nog. Ben echt boos ;(. We hebben goed contact en zoiets zal contact echt kunnen verbreken. Ga vanmiddag nog is langs en vragen of ze wat weten of gezien hebben maar 1 en 1 is 2 in mijn ogen. Ze hebben het gedaan of ze hebben het gezien.
Ik zou zeker naar je buren toestappen. Tsja...Ze liggen dan misschien nog te slapen, maar dat wilde jij vannacht ook Edit: Sorry zie dat je al was geweest!
Wat vervelend zeg. Maar zal nog wel lastig worden. Je kunt natuurlijk nooit een schuldige aanwijzen. De buren zijn niet aansprakelijk voor alle gasten, als die op straat zijn of op weg naar huis zijn oid. Ik zou zelf waarschijnlijk wel de schade betalen als buur, puur om geen gezeik te hebben maar ik denk dat vele buren dat niet zouden doen. Oh en 300 euro voor een spiegel? Dat lijkt me wel erg veel. Ik heb een keer een spiegel eraf gereden, schade was nog geen 100 euro.
Ik zou niet meteen zo ontzettend boos reageren. Voor hetzelfde geldt heeft een van de gasten het gedaan en weten je buren er niks van af. Dan lijkt het me beter om me buurvrouw op een rustige manier voor me neus te hebben ipv zo boos
Jeetje wat balen zeg. Zou ze er zeker mee confronteren en opgeven aan je verzekering hoe of wat. Birshit: als je een spiegel met verwarming en electrische spiegel enzo hebt dan is 300 hele normale prijs bij de dealer. Zeker voor meegespoten spiegels.
Ja en als het elektrische spiegels Zijn dan kan het nog veel hoger oplopen ivm de Electra die kapot gegaan kan zijn. hier hebben We een tijdje in het dorp een groepjes gehad die dus alle auto's de grazen nam al fietsend schade was hier bijna 700 Euro. Inclusief spuiten en montage want elektrische spiegels
Ah ok op die manier. Ik ben inderdaad een enkel handverstelbare spiegel eraf gereden zonder verwarming
Tuurlijk bespreek je dit met je buren, maar vooral rustig. Zij weten misschien van niks, misschien wel en geven ze zelf aan aan dat ze het gaan oplossen. Gewoon even bespreken. Als jullie goed contact hebben, komt het vast goed.
Ik zou ook rustig blijven en rustig met de buren praten, misschien hebben ze het juist wel gezien maar wilden ze jullie er niet om 3.00 in de nacht voor uit bed halen en staan ze straks aan de deur met een schadeformuliertje . Of misschien weten ze juist wel van niks en is het gebeurt toen de gasten weg gingen en hun aan het opruimen waren maar dan nog verwacht ik dat er we,meen oplossing komt als jullie altijd goed contact hebben. Dus adem in adem uit en overleg straks rustig even
En voor hetzelfde geld heeft de schuldige het wèl aangegeven bij de buurvrouw, maar wilde hij/zij je niet om 3.30 lastig vallen hiermee. Ik zou even gaan vragen bij de buren of ze weten wat er gebeurt is en als zij het niet weten, vragen of ze navraag willen doen bij hun gasten.
Zou ook niet boos op je buren afstappen hoor, zeker als de verstandhouding normaal gewoon goed is. Hopelijk weten ze wie de verantwoordelijke is en wordt het op een nette manier opgelost, succes!
buren netjes gevragen of ze iets weten of gezien hebben en hun antwoord is nee. ze weet nog wel te vertellen dat de oranje kapjes er vanmorgen half 5 nog opzaten want die vond ze grappig weet ze zich nog te herinneren . dus met andere woorden, toen wij naar bed gingen was er niks aan de hand dus wij hebben het niet gedaan Ken ze lang genoeg om te zien dat ze liegen en voor iemand opkomen die misschien wel niet verzekerd is. Hopelijk meld de dader zich nog zodra hij nuchter is . Heb ze gezegd dat ik het jammer vind dat de dader er vandoor is en sls ze meer weten ze het aub willen melden en ben weggegaan.. Heb geen zin in ruzie maar weet genoeg. Over 3 wk gaan we naar Spanje. . Auto moet dus met haast gemaakt worden. Baal echt zo.
Ja idd. Ik zou straks ff langsgaan en gewoon normaal vragen of zij iets gezien hebben en of ze even navraag willen doen bij hun gasten.
Gewoon idd even gaan praten; snap dat je boos bent, maar ik ga er van uit dat je buren het niet zélf gedaan hebben maar dat een van hun gasten zo stom was, misschien weten zij er wel niks van af. Het zou de gast iig sieren als hij het wel netjes gemeld had, wie weet! Hier is onze auto een keer door vandalen onder handen genomen; ruiten in gegooid, met stenen bekogeld (echt fíkse deuken in deuren en motorkap). Echt vreselijk om je auto zo aan te treffen... Daders waren natuurlijk gevlogen. Wij hadden het geluk dat ze ruiten in hadden gegooid, want daardoor werd het door de politie aangegeven als 'poging tot inbraak' ipv puur vandalisme; verschil is dat de verzekering het bij een poging tot inbraak gewoon vergoed, bij vandalisme niet. Dat er niks was gestolen maakte niet uit, gelukkig (navigatie zat gewoon nog tegen de voorruit geplakt, dashboardkastje is nooit open gemaakt etc, ze hebben dus puur even lol gehad en klaar...). Maar echt, brrr, hoe kwaad je dan bent :s Blijf gewoon met je poten van andersmans spullen af.
Eh ik zou ook vet kwaad zijn hoor, ik zou sowieso aangifte doen van dit voorval. Iemand zal die schade gewoon moeten dokken klaar.
Ik zou absoluut aangifte doen, zonder pardon ik zou dat de buren ook melden dat je dat gaat doen. Tevens kan je wellicht aanspraak maken op het waarborgfonds maar dat weet ik niet zeker, vraag het je verzekering even na.