Even klagen over mijn broer.......

Discussion in 'De lounge' started by BellaLuna, Sep 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Ruim 3 weken geleden ben ik bevallen. Ik had een zware bevalling, maar wilde 's avonds al bezoek ontvangen van mijn (schoon)- en van mijn eigen familie. Iedereen kwam, behalve mijn broer.

Mijn broer is begin 20, en kwam de dag ervoor terug van vakantie. De reden dat hij opgaf was: "Al mijn kleren zitten in de was en dus kan ik niet komen." (Ik neem aan dat hij wel kleding aan had.. ;)) Hij zou de zondag, 3 dagen later, alsnog komen met zijn vriendin.

Zondags belde hij op, dat hij niet kon komen omdat hij de dag ervoor uit was gegaan en dus hoofdpijn had. Hij zou samen met zijn vriendin woensdag komen, maar ik zag de bui al hangen en had er al geen vertrouwen in.

Dinsdagavond belde hij om 22 uur op. Mijn man en ik waren ons aan het voorbereiden op de nacht (voeden-douchen..), dus mijn man nam al lichtelijk geirriteerd de telefoon op. Mijn broer had die dag een computer gekocht en begreep niet hoe hij er internet op kon krijgen (draadloos). Hij rapte geen woord over mij, niet over de baby, helemaal niets. Hij vroeg niet eens hoe het met me ging, na de zware bevalling......

Dat schoot bij mij nogal het verkeerde keelgat in, en ook woensdag kwam hij niet opdraven. Na wat bemiddeling van mijn familie ('Ga toch naar je zus!, Ga naar je neefje kijken!") heeft hij nog regelmatig gebeld dat hij zou komen. De datum was weer eens afgesproken, maar hij belde nog regelmatig 's avonds om te vragen of mijn man hem op afstand kon helpen met zijn draadloze verbinding. Na herhaaldelijke vragen van deze kant, of hij alsjeblieft niet meer om kwart voor 12 's avonds wil bellen, hebben we gezegd dat hij zn laptop maar mee moest nemen naar ons als hij op bezoek kwam....

En dat was gisteren.
    Ik zat met de kleine op schoot; En terwijl mijn man koffie inschenkt haalt mijn broer al meteen zijn laptop tevoorschijn. Geen vragen hoe het gaat met ons, totale desintresse voor onze kleine (ff koejiekoejiekoejie en over zn wangetje wrijven, en hup naar de laptop), helemaal geen interesse.. Alleen maar voor zijn internetverbinding. Dus toen mijn man liet zien hoe hij de router werkte; en mijn broer dus op onze internetverbinding zat.. Is hij de hele middag wezen pokeren online...!!!
    Mijn broer kon niet internetbankieren en vroeg of mijn man geld over wilde maken. Prima. Maar mijn broer vroeg om 40€ speelgeld, maar had maar 20€ bijzich.. Dus hij staat nog in 't krijt bij ons ook...
    Ik heb me wel vermaakt met de kleine, en met mijn schoonzusje (die was wel helemaal verliefd op onze kleine), maar irriteerde me mateloos aan mijn broer. Heb hem meerdere malen gevraagd of hij de laptop weg wilde doen, en hij antwoordde steeds met : "Ff dit potje afmaken, ff deze hand afmaken"...
    Was er na een poosje zo klaar mee dat ik heb recht in zijn geicht gezegd dat ik het behoorlijk asociaal vond om op kraamvisite te gaan internetten. Daarna heeft hij zijn laptop weggezet, maar na het eten ging hij rustig weer verder...

Was ook vrij blij dat hij wegging. Heb me echt zelden zo geïrriteerd!! We hebben zoveel moeite moeten doen om 'm hier te krijgen, krijg je dit...

2. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zoontje!
    Wat een asociaal gedrag ik kan me heel goed voorstellen dat je heel erg teleurgesteld bent! Als ik zijn vriendin was had ik hem ook effe gezegd om erbij te komen hoor! BAH!

Misschien even praten, en het is ook een jongen dus misschien speelt dat ook mee? mannen zijn vaak niet zo betuttelend als de vrouwen. Al kan ik me voorstellen dat wat hij deed niet erg netjes is!

Groetjes, Joelle.

3. BellaLuna

Tja maar hij is op bezoek! En hij was hier voorheen nog nooit geweest.. Dus in plaats van dat hij gezellig gaat kletsen met ons, gaat hij op de bank zitten met laptop op schoot... :( :(

4. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Nou ik vind het inderdaad behoorlijk asociaal. Ik zou hem er ook zeker op aanspreken. Fijn voor hem dat zn laptop het nu doet, maar het was leuk geweest als hij ook wat interesse in z'n zus en neefje had gehad.

5. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Tja, ik ben daar misschien hard in, maar van mij had ie al niet meer op kraamvisite hoeven komen na 2 keer niet te komen opdagen :)
    Mijn broer (ouder dan ik) heeft er tegenwoordig ook nogal een handje van om op het laatste moment met een flutreden af te zeggen, en ik ben er behoorlijk klaar mee. Dat hoeft ie na de bevalling maar 1 keer te doen, en dan hoeft ie helemaal niet meer te komen. Heel jammer, maar scheelt mij een boel irritatie.

Maar goed, terug naar jouw situatie ;) Het kan ook de leeftijd zijn, want hij is nogal jong, maar ik vind het wel heel treurig dat ie na het eten toch alsnog weer verder ging, ondanks dat je er al wat van had gezegd! Lastig, hoor... Misschien via je schoonzusje proberen hem aan zijn verstand te (laten) peuteren dat zoiets echt niet kan..?

6. BellaLuna

Tja ik was er ook al hélemaal klaarmee hoor, van mij hóefde hij niet eens meer te komen... Maar aan de andere kant heb ik maar 1 broer, en ik wil niet dat het contact komt te verwateren. Omdat het tóch mijn broer is.

En over de leeftijd. Mijn broer is ouder, ik ben de jongste van ons twee.

7. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Mijn broertje was 21 toen mijn zoontje geboren werd. Hij kwam wel in het begin maar ook echt maar heel even en moest meteen naar het station gebracht worden. Wilde mijn zoontje niet vasthouden en helemaal niks. Eigenlijk was hij gewoon een beetje bang voor zo'n baby en alles wat daar bij komt kijken ;)
    Nu anderhalf jaar later is hij echt super leuk met zijn neefje. Als hij thuiskomt en wij zijn er ook gaat hij meteen met hem spelen. Hij heeft hartstikke veel voor hem over, zelfs als hij iets zit te kijken mag mijn zoontje gewoon Bumba oid kijken. Dus misschien komt het allemaal nog wel goed?

8. Als ik het zo lees gaat mijn broertje van 5 volwassener om met mijn zoontje dan jouw broer met jouw zoontje :)

Ik vind het echt abnormaal hoe hij reageert, totaal geen interesse.. :(

Ik zou er flink van balen, en 'm er ook echt op aanspreken!
    Gewoon zeggen dat je het helemaal niet leuk vindt!

9. BellaLuna

Ging mij vooral om het laptop-gebeuren hoor. Dat hij niet met baby's om kan gaan dat begrijp ik wel... Dat kan mijn man met andere baby's ook niet. (Oeww eng, het beweegt.. ) :D

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Nou lekker dan zeg zon broer!!
    En heeft TOTAAL niets met leeftijd te maken...
    Mijn broertje was 19 toen Eva geboren wordt en ik heb zelden zo'n trotse oom gezien!
    De dag dat ik ingeleid werd had ie zelfs vrij genomen van zijn werk om alla minuut bij ons te kunnen zijn....

Dus dat jij teleurgesteld bent in je broer en zijn gedrag dat snap ik best. Uberhaupt het lef om maar constant te gaan zitten internetten terwijl je bij iemand op visite bent, of t nu je zus is of niet. Ik zou ook boos zijn en m daar echt wel nog een keer duidelijk over aanspreken.

11. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

Sep 7, 2007
    3,945
    42
    48
    Female
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ten eerste, gefeliciteerd met je zoontje! :)

Ik begrijp helemaal dat je hiervan baalt, zou ik ook doen! vind het behoorlijk onbeschoft om te gaan zitten laptoppen als je op (kraam)visite bent.

Ik zou het als ik jou was ook tegen em zeggen, hij mag dan wel 'bang' zijn voor babies, hij had wel even interesse kunnen tonen in jullie, je bent wel z'n zus!
    Misschien inderdaad een optie om het via zijn vriendin te spelen, maar wellicht heeft het meer effect als je het direct tegen hem zegt.

12. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hey, wat naar voor je! Wat een stomme reactie van je broer, hij zou best rekening met je mogen houden qua bellen enzo. En wat interesse misstaat ook niet, zeg maar! Ik zit niet in jou situatie, heb ook nog geen kinderen, dus ik wilde eigenlijk niet reageren. Maar tijdens het lezen kreeg ik wel een idee dat het misschien in een ander daglicht zet. Is je broer misschien zelf bezig met kinderen krijgen? Misschien wil het bij hem nog niet lukken? Of misschien pusht zijn vriendin een beetje, en wil hij de boot nog even afhouden? Het zijn misschien rare ideeen, hoor, maar wie weet het overwegen waard als hij verder meestal wel sociaal is. \

IN ieder geval heel erg gefeliciteerd met je kindje!

13. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Heee gefeliciteerd met je zoontje!

Wat vervelend dat je broer zo op die pc bleef zitten tijdens het bezoek, klinkt mij in de oren als een poker verslaving ofzo! Volgende keer als je hem ziet nog even aanhalen dat je het echt erg vervelend vond dat hij bij jou op visite maar bleef computeren!

Overigens heeft dit gedrag in mijn ogen niks met leeftijd te maken want mijn broertje was 19 dat hij oom werd en hij stond meteen naast mijn bed toen hij vrij was, zo trots als een pouw en hield mijn dochter heel voorzichtig maar zo vertederend vast! En bij mijn zoontje net zo, ben heel trots op mijn broertje!

14. BellaLuna

Nee die zijn niet bezig met kinderen krijgen. Mijn broer is 22, en zijn vriendin 19 en ze hebben beide geen vaste baan. Ze wonen ook beide nog thuis. Dus dat lijkt me érg sterk. En mocht dat wél zo zijn vind ik het héél onverantwoord. (Maar oke, ik ben ook nog maar net 20.... Eerlijk = eerlijk)

15. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Leeftijd heeft daar niet zoveel mee te maken hoor bella, vind ik, ja tenzij je 16 bent natuurlijk dan word het wel een ander verhaal.

Als je als stel inderdaad een vaste baan hebt en een huisje dan ben je al een heel eind om aan kindjes te gaan denken hoor als je daar aan toe bent, tenminste dat is mijn mening!

16. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Hey Bellaluna, ik moest ook meteen denken aan een internet/gokverslaving.... alleen maar willen dat dat ding gerepareerd word.... vervolgens nergens anders oog voor hebben en ook nog eens geld lenen.... Ik bedoel, 40euro voor een online spelletje???

Heel naar voor jou in elk geval, zoiets bijzonders als een kindje krijgen wordt volledig naast iemand neergelegd, dat doet pijn.
    Misschien eens navragen bij zijn vriendin of hij thuis ook zoveel internetspellen doet....

17. BellaLuna

Hmm hoewel ze al 3 jaar een 'relatie' heeft ze geen grip op hem hoor. Mijn broer blowt al heel lang, en zij denkt dat hij dat niet meer doet.. Dusja, in hoeverre zij 'ziet' dat hij een verslaving heeft... Geen idee..

18. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Sja, dat is lastig Bellaluna.... dan kun je eigenlijk alleen maar afwachten...

sterkte

19. Rezah

Rezah Lid

Mar 19, 2009
    56
    0
    0
    Flevoland
    Naar mijn idee kan leeftijd er wel mee te maken hebben; de ene 22-jarige is de ander niet, hoe is hij opgegroeid, wat voor vrienden, werk, hobby's...

40 euro online zetten op een poker site is zo verontrustend niet per se, tenzij hij dat in 1 dag opspeelt haha...

Blowende jongeren is ook niet per se wat mis mee, blowen kan juist een heel relaxt, positief effect op mensen hebben. Ook als iemand langere tijd blowt (naar mijn idee word er vaak per direct negatief over blowen gesproken, terwijl drankgebruik *bewezen* erger is dan het gebruik van cannabis... maar dat even terzijde...;) ) Let wel; mits het enigzins normaal gebruikt word (iemand die veel alcohol nuttigt kan hinderlijk worden, iemand die overmatig blowt ook; het ligt ook echt aan de manier van gebruiken...)

Maar een 22jarige jongen, die blowt en veel pokert, die kan zich misschien wel minder interesseren in de mooie dingen van het leven als een neefje. Kan me heel goed voorstellen dat je dit gedrag van hem echt niet waardeert, en naar mijn idee mag je dat ook best te kennen geven, en dat hoeft niet zachtaardig te worden gezegd. Hopelijk opent hij snel zijn ogen daarin, en word 'ie een beetje volwassener...
    Haha; vind het sowieso te zot om je laptop mee te nemen op visite!! Oke; hij zou er hulp mee krijgen van je partner, maar dan nog; laptop mee op visite?? Da's in mijn ogen gewoon iets heel aparts... Net als met zn allen de mobiele telefoons tevoorschijn halen als je bij elkaar zit, zo'n irritant gedrag...

20. BellaLuna

Dat hij 40 euro op internet zet om te pokeren vind ik niet zo erg. Maar hij vroeg aan mijn partner 20 euro om te spelen. (Omdat mijn broer niet kan internetbankieren). Mijn partner maakt het over, mijn broer geeft 20 euro contant aan hem. Prima...
    Niet veel later zegt hij: Mag ik nog eens 20 euro (die andere had hij nog niet verspeelt), dus ik zeg hem dat hij eerst maar eens moet spelen met wat hij heeft; en dan maar aan iemand anders moet gaan vragen voor een andere transactie. "ja maar ja maar".. Afijn.. Mijn man maakt nog eens 20 euro over. Mijnb roer pakt zijn portemonnee, en ziet dat hij geen geld meer heeft (dat wist hij dus bij de eerste keer ook al)... Dus nu staat hij 20 euro bij ons in het krijt.

Gaat mij niet zozeer om die 40 euro gokgeld; Maar meer om het feit dat hij wéét dat hij geen geld op zak heeft, maar toch nog vragen...

Voor de rest beaam ik 't helemaal.. Ik vond het echt té zot voor woorden dat hij bij ons op de bank ging pokeren. En heb echt meerdere malen gevraagt of hij zijn laptop weg wilde zetten. Heb op het laatst gezegd (want hij wilde per se zijn potje afmaken, was helemaal verdiept in zijn 'goede hand') dat ik het ontzettend aso van hem vond dat hij op kraambezoek ging internetten.. Absurt...

Ben er nog steeds flink pissig over.

Share This Page