Nu hooikoorts?

Discussion in 'De lounge' started by SushiLover123, Sep 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik heb al sinds mijn 2e hooikoorst, en goed ook. Ik ben allergisch voor berk, els, hazelaar en graspollen, wat eigenlijk betekent dat ik van maart t/m oktober allergische reacties heb.

Nu is het grasseizoen behoorlijk meegevallen, want ik heb van juni t/m augustus niet zoveel last gehad. Maar sinds September is het weer begonnen. En goed ook!

Dus daarom hierbij de vraag: Zijn er meer mensen hier met hooikoorts, die sinds deze week ineens weer last hebben? Of kan het zijn dat ik ineens ergens anders allergisch voor ben? Het kan namelijk ook iets op het werk zijn of zo :(

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Mijn mannetje heeft ook hooikoorts en die heeft sinds een paar dagen ook weer last. Dus grote kans dat het toch wel weer komt van alle pollen en zo.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Hè bah... Ik had gehoopt dat het seizoen vroeg over was :(
    Thanks voor je reactie :)

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

En jij sterkte. Heb je er geen medicijnen voor?

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Je, hier ook aan het sniffelen. Ik was even bang voor de griep, maar het voelt idd meer als hooikoorts. Ik heb alleen geen idee waarvoor, want ik ben allergisch voor honden, katten (licht), gras en huismijt. Volgens mij is het niet gras, toch?

6. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik heb het de laatste 4 jaar altijd rond deze tijd. Gelukkig valt het dit jaar mee. Maar moet afkloppen, wat niet is kan nog komen.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ja en nee... Ik heb normaal last van hooikoorts aan één stuk door. Vaak echt ook van maart t/m oktober, maar nooit met zo'n 'pauze' ertussen. Ik dacht dus dat het seizoen voorbij was. Ik had homeopathische pilletjes, want de echte mag je niet als je zwanger bent... Ik kijk het nog een week aan. Als het erger wordt (want nu is het alleen wat genies, een loopneus en af en toe jeuk in mijn keel), begin ik weer met die pillen.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ik heb heel veel last van hooikoorts, maar moet zeggen dat het dit jaar alweer wat minder is. Ik nies de laatste dagen ook wat meer, maar had het eigenlijk niet echt aan hooikoorts gewijd.

Maar ik neem dit jaar mijn pilletjes ook niet dagelijks. Ik denk dat ik nu ongeveer al een maand geen meer heb genomen.

9. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Na de bomen in het voorjaar en de grassen van juni-september is het momenteel toch tijd voor de Bijvoet? Dat kruid bloeit toch normaal gesproken in september? Daar zijn veel mensen weer extra allergisch voor.

10. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Ik heb dit jaar voor de eerste keer in mijn leven last van hooikoorts. Volgens de HA kan het komen door de zwangerschap. Ik heb momenteel minder last dan voorheen, maar heb ook al die dagen last gehad dat het regende. Schijnt dat je ook gevoeliger kunt zijn voor de huisstofmijt en die is er eigenlijk altijd wel.
    Het is heel vervelend, maar ja, wat doe je eraan. Je mag er idd bijna niets voor hebben als je zwanger bent.
    Sterkte ermee.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Ja nu is het inderdaad wel tijd voor hooikoorts . Voor bepaalde soorten.

Mijn reactie is vaak dat mijn huid gaat ontsteken of dat ik eczeem krijg.

Share This Page