ik weet niet meer wat ik moet doen.. evy is nu bijna 15 maanden, en al bijna 2 maanden lang elke week ziek ! soms zit er 1 a 2 dagen tussen dat het goed gaat met haar en dan begint het weer opnieuw.. keelpijn,oorpijn,koorts!,diarree, verkouden.. ze eet alweer 4 dagen geen groente ze kokhalst het er meteen weer uit.. neusspray geeft als reactie urenlang in paniek zijn en driftig.. (gillen!) zelf haar neus afvegen is een gevecht.. ik ben heel de dag een gigantisch gevecht aan het voeren met haar. hoestdrank wat ik nu heb van de apotheek dat spuugd ze meteen weer uit. ik heb nu weerstand pilletjes gehaald van vsm en ik hoop dat dat gaat werken, ik voel me zo ontzettend moe ! en ik heb zoveel behoefte aan RUST ! ik moest het even kwijt.. zijn er meer kindjes die zovaak/zolang ziek zijn ? evy gaat niet eens naar het dagverblijf ..
ah wat balen zeg... ben je al bij de huisarts geweest, wat zegt deze...anders moet je ff om een doorverwijzing naar de KNO arts vragen want als ze zo vaak verkouden is en keel en oorpijn dan is het misschien een optie om de amandeltjes te laten verwijderen.....beterschap voor evy
Ons kindje hoeste al maanden en had steeds last van de oren. Al tig keer bij de ha geweest een ook de ka. Hielp allemaal niets. Toen bij een iriscopist/homeopaat geweest, korreltjes gekregen en sinds die tijd gaat het stukken beter.
Ik denk ook even naar de H.A. gaan.. als ze zo vaak ziek is, kan in mijn ogen niet ok zijn. Misschien even een doorverwijzing naar een kinderarts vragen of kno arts. Groetjes Channie
Gewoon via de HA om verwijzing krijgen voor de KNO arts. Mijn oudste had ook altijd last van de oortjes niet echt onstoken. Veel keelonstekingen gehad en heel vaak verkouden, bijna altijd! Mijn huisarts deed eerst maar steeds weinig maar van het aandringen van de schoolarts dat het beste was om de neus-amandelen weg te laten halen ben ik wel doorverwezen gelukkig. Eenmaal die amandelen eruit knapte mijn dochter binnen 3 dagen op zonder al die oorpijntjes en verkoudenheden.
Klinkt heel bekend allemaal, heeft onze middelste ook gehad. Daar zo'n beetje een jaar lang bijna iedere 3 weken mee naar de huisarts gegaan, totdat zowel wij als zij helemaal uitgeput waren. De huisarts wilde mij niet doorsturen naar de KNO arts en ze kreeg de ene kuur na de andere (en wat niks hielp). Ze bleef last houden van koorts, oorpijn, wilde niet slapen, niet meer eten, enz. en viel 1,5 kg af. Tot wij een keer een plaatsvervangende arts hadden die ons ineens wel naar de KNO arts stuurde. Daar konden we 2 weken later terecht en binnen 5 minuten stonden we buiten met een afspraak voor het verwijderen van haar amandeltjes. Nadat dit 4 weken later was gebeurd hadden we een compleet ander kind: vrolijk, niet eten maar vreten (sorry voor dit woord) en ze sliep elke nacht door. Nu begint onze jongste met dezelfde problemen, dus ik ben bang dat we het hele traject nog een keer moeten doorlopen (gelukkig hebben we nu wel een andere huisarts). Heel veel beterschap met je meisje. gr. Naja
Precies zoals het met mijn oudste dochter is gegaan, kan me in jou verhaal helemaal vinden. Snap niet dat sommige huiartsen het niet inzien ofzo. Moet wel zeggen ben verder blij met mijn huisarts, maar sommige dingen moet je echt tot ze doordringen dat je daar anders over denkt.
bedankt voor jullie reacties ! ze is vandaag weer aardig opgeknapt, maar als ze eind van de week weer opnieuw begint, dan is het voor mij afgelopen nu, en wil ik meteen een verwijzing! want dit houden papa en mama niet lang meer vol op deze manier.. en als ze dan nog makkelijk zou zijn met medicijnen en neusspray en dergelijke, maar ze is nogal koppig en dat maakt het allemaal nog moeilijker..