Feest kindje

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Annacatharina, Apr 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

Jan 4, 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom roos.

Hier ook flink last van kruitkramp, maar dan meestal s avonds voor ik naar bed ga.
    Daarnaast een heerlijk wiebelkontje. Echte een druktemaker in mijn buik,maar dat waren de andere twee meiden ook.
    Ik zit nu voor 100% in de ziektewet, tijdelijk hoop ik, dus pak nu echt even mijn rust. Die nesteldrang heb ik niet, door mijn bekkenpijn en harde buiken, dus ik maak lijstjes die ik per dag afwerk en stel daarbij niet te hoge eisen aan mezelf.:D
    Die nesteldrang komt nog wel.

Groetjes

2. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    De nesteldrang valt hier ook mee.
    Hoewel ik me ook wel realiseer dat het niet handig is om pas vanalles te doen vanaf week 36. Dan wordt alles vast heel zwaar!

Kamertje zijn we mee begonnen.

Kom je je dagen een beetje door?

Oh en welkom Roos! :D

3. rooslvandenberg

Sep 15, 2014
    50
    0
    6
    Female
    Hier valt het met de lichamelijke klachten reuze mee. Tot nu toe heb ik niets te klagen. Vorige week wel echt een acceptatiemoment dat ik echt zwanger was en niet meer alles kon doen wat ik voor mijn zwangerschap kon. Daarnaast zijn bij mij de hormonen ingeslagen en daar heeft vooral mijn vriend last van sinds vorige week :).

Verder een klein paniekmoment vorige week. In de app las ik dat als het kindje nu geboren zou worden, hij 85% kans heeft om te overleven. Blijkbaar is hier dus onderzoek naar gedaan en worden er dus voldoende kindjes geboren met 27 weken. Nu moeten wij nog beginnen met de babykamer, dus ik dacht.... dat komt niet goed :$. Gelukkig was er iemand die mij heel praktisch gerust stelde: als je kindje nu wordt geboren ligt het nog een tijdje in de couveuze, je hebt dan tijd om de babykamer af te maken ;).... dus paniek weer weg.

Oh en Tiniedice, had je deze klachten ook tijdens je eerdere zwangerschappen?

4. EllenDiana

Apr 24, 2014
    90
    0
    0
    Zeeland
    Ik voel me echt fantastisch! Ben zoooo ziek geweest de eerste 16 weken. Nu kan ik echt de hele wereld aan. Ik denk niet dat m'n kleine mannetje echt druk is. M'n buik beweegt wel maar niet zoals bij jullie. Miss is hij wat rustiger... Lekker van genieten iig dames!

5. EllenDiana

Apr 24, 2014
    90
    0
    0
    Zeeland
    Oh even iets heel anders... Miss iets vreemd, maar t heeft m'n aandacht zeg maar! Wie heeft ervaring met het drogen van de placenta? Dan wel zich daarin ingelezen? Het lijkt in de eerste instantie erg luguber, maar toch...

6. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Maar dat is ook zo! En mogelijk, als je kindje wel op tijd geboren wordt, ligt het in een wiegje naast je bed en overdag misschien wel beneden.
    Ik maak me daar eigenlijk helemaal Nog geen zorgen om! :)

En wat doe je dan met de gedroogde placenta?

7. Misses13

Misses13 Actief lid

Mar 30, 2014
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben niet bekend met het drogen van de placenta.

Ik had nog wel ander vraagje welk onderwerp vaak vermeden wordt: seks. Hoe is het met jullie sexleven? Niet dat ik details wil horen maar merk dat mijn vriend het soms gek vind om te vrijen doordat mijn buik groter wordt en het idee dat er dan baby in zit. Hij vind me de allermooiste van de hele wereld zegt ie dus daar ligt het niet aan maar vooral de gedachte bij kind in mijn buik. Zijn er meer mannen of jullie als vrouwen waarbij die gedachten soms lastig zijn voor het seksleven.

8. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Misses, VL en ik heb beiden hetzelfde!
    Ik vind zwanger zijn nu ook niet bepaald opwindend :')

Ik heb maar van 1 iemand om me heen gehoord waarbij alles gewoon door ging.

9. Dromen77

Dromen77 Actief lid

Mar 22, 2014
    212
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook hetzelfde.
    Vind mijn buik mooi maar niet sexy. En het idee van een mensje dat erinzit, toch wel heel vreemd, vooral als hij daar eerst tegen heeft zitten praten.

Mbt placenta geen ervaring. Ken wel mensen die hem begraven hebben en daar een boom op hebben geplant.

10. EllenDiana

Apr 24, 2014
    90
    0
    0
    Zeeland
    Ik vind mezelf ook alles behalve sexy. Vl vindt me wel echt heel erg mooi, althans m'n buik, maar volgens mij ook niet echt sexy :)

Nou... Het heeft ermee te maken dat een aantal studies hebben uitgewezen dat het, jawel, consumeren van de placenta een goede uitwerking heeft op onder andere het herstel van de moeder.
    Nu wordt het rauw gegeten, door een sapje geblend, maar je kunt het ook (laten) drogen en in capsules stoppen.

11. EllenDiana

Apr 24, 2014
    90
    0
    0
    Zeeland
    Ik droom btw wel heeeeeel veel over seks....

12. rooslvandenberg

Sep 15, 2014
    50
    0
    6
    Female
    Ik heb ook geen ervaring met de placenta en ook niet om mij heen gehoord. Geen idee dus.

Wat betreft sex, frequentie is wel wat minder, maar verder merk ik niet veel verschil, behalve dat mijn buik soms in de weg zit. Hoorde wel van de verloskundige dat het normaal is dat de man het wat vreemd vindt. Heeft dan het idee dat de baby zich ermee bemoeid ;)

13. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Oh ik hoef het niet te eten Ellen :D Ik eet geen dingen die uit mijn lijf komen!

Ik droom daar ook geregeld over. Maar wrs meer omdat ik me toch soort van schuldig voel tegenover hem. Terwijl hij er zelf niet heel anders overdenkt voel ik me toch verantwoordelijk.

14. Misses13

Misses13 Actief lid

Mar 30, 2014
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow jakkes de placenta eten? Uuh nee dat ga ik niet doen. Heb er nog nooit over gehoord.

Toch wel Beetje fijn dat er meer zijn waarbij sexleven veranderd. En over die sexdromen heb ik ook, ik moet zeggen dat ik ook nog wel zin heb maar snap hem ook wel. Is voor mij denk ik wat anders doordat ik de baby veel vaker voel. Sowieso savonds vrijen is bijna geen optie omdat de baby dan erg druk is 😉.

Vandaag alweer 27 weken zwanger 😄.

15. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Ik vind elke week weer zo'n mijlpaal!
    Tegenwoordig maakt een kidje geboren met 24 weken al kans het te redden, maar met 28 weken is die kans echt gewoon al heel groot!
    je moet het natuurlijk nog niet willen maar het geeft wel een prettig gevoel!

16. Palace

Palace Actief lid

Mar 4, 2013
    178
    1
    0
    Hallo meiden,

Ik ben heeel lang weg geweest. Maar ik heb julie heel de tijd wel gevolgd. Leuk om alles steeds mee te lezen, en jullie ervaringen te horen.

Ik heb ook erge last gehad van mn rug, en met name mn stuitje, maar ik moet zeggen het is alweer een stuk minder, waarschijnlijk omdat ons meisje iets hoger gaat liggen. Ik zit nog wel op een donutkussen haha. Vervelend voor de meiden die echt bekkeninstabiliteit of rugpijn hebben. Ik leef met jullie mee.

Over sex: ik heb een behoorlijke tijd flinke drive gehad, veel zin, en de meest bizarre dromen, ;) Maar dat is sinds week 24 wel eeen beetje weg. VL vind het inderdaad een raar idee, en ik hoef zelf ook niet meer zo...m'n buik zit in de weg en alles voelt anders en we hebben toch het idee dat er iemand bij is.

Placenta weet ik helemaal niks van... maar het idee om te laten drogen en capsules van maken vind ik interessant, dus ik blijf de discussie even volgen.

Liefs, P

17. Dromen77

Dromen77 Actief lid

Mar 22, 2014
    212
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het eten van de placenta heb ik al Weel eens gehoord. Zou ook van goede invloed op de band met je kind zijn.
    Maar geloof dat ik het toch maar aan me voorbij laat gaat.....

Sex dromen heb ik idd ook gehad. Maar nu al even niet meer.

Hebben jullie last van dat je sommige dingen perce wil eten ofzo?
    Ik niet, daar ben ik ook wel blij.

Deze week vond ik het werken erg zwaar. Ik werk in een winkel waar ik ook veel moet bukken en tillen en daar krijg ik echt buikpijn van.
    Gelukkig ken ik het kassasysteem ook erg goed en ga nu per dag bekijken en afspreken of ik achter de kassa kan.
    En over een paar weten standaard kassa.
    Kan ik zitten staan en lopen afwisselen.

Moet wel een suikertest laten doen. Moeten jullie dat ook?

18. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Palace, dat stuitje heb ik ook! Nu ceasartherapie daarvoor! Of het gaat helpen is maar de vraag. We shall see!

Ik hoef vooralsnog geen suikertest. Ik weet wel van een aantal anderen dat ze dat op basis van hun overgewicht (of heel veel aankomen nu) d wel moeten. Ik kan het natuurlijk niet door de pc heen zien dus hoop niet dat ik iemand voor het hoofd stoot nu, dat is niet de bedoeling!!

19. Dromen77

Dromen77 Actief lid

Mar 22, 2014
    212
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee, niet voor het hoofd gestoten.
    Heb geen overgewicht en ben tot nu toe 6 kilo aangekomen, dus dat is het ook niet. Wel tijdens de eerste keer prikken had ik een waarde van 3,8. Niet nuchter. Was goed zeiden ze, heb wel aangegeven dat ik snel last kan hebben van mijn bloedsuiker spiegel. Misschien vandaar.

We zullen wel zien.

20. Dromen77

Dromen77 Actief lid

Mar 22, 2014
    212
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ff op Google gekeken.
    Ik ven 37. En boven de 35 heb je hier meer kans op. Dus vandaar denk ik

Share This Page