Feest tot middernacht; moet kunnen of not done?

Discussie in 'De lounge' gestart door Angel1980, 28 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Feest tot middernacht: moet kunnen of not done?

1. Moet kunnen; accepteren en je niet druk maken.

2. Not done; hou rekening met elkaar, na 22.00 uur moet het rustiger zijn

3. Anders namelijk:

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Ik vind trouwens wel dat als je echt helemaal los wilt gaan tot diep in de nacht, dat de muziek zo hard moet dat je buren echt uit bed worden getrild en dat er dronken mensen door je tuin rennen en lopen te schreeuwen, je een locatie af moet huren zodat je anderen er niet mee lastig valt..

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    hebben wij dezelfde buren? en het erge hier was dat de muziek na 11 uur harder ging en de karaoke begon...

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Ts geeft aan dat het normaal eigenlijk net gebeurt dus ik heb gezegd lakker laten gaan, soms ene feestje moet kunnen, zodra het wekelijks of maandelijks wordt wordt het een andere verhaal ;).
    Vorig jaar werd ons buurmeisje 16 grote spandoeken voor het huis dus oei wij maakten ons als zorgen onze buren zijn normaal al niet de stilste, maar ach we wonen nu eenmaal niet op de hei, en wat denk je het is er nog nooit zo stil geweest als tijdens het feestje, buurmeisje had duidelijk instructies en hield zich daar extreem aan van een avondje xfactor wat ze daar normaal kijken heb ik meer last :D. Maar ach was het wel herrie geweest had ik gezegd laat gaan hoe vaak wordt je nu 16 ;)

4. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Mja als het 1x gebeurd...

Hier vierde mijn vader vorige maand zijn 60e verjaardag, muziek, gezelligheid etc...

23:00 politie aan de deur, vond het mee vallen en zijn weer weggegaan, wel de muziek heel stuk zachter gezet, just in case
    0:00 het lang zal hij leven word ingezet (door 30man dat dan wel), nog geen 2 tellen later... word er keihard op het raam geramt (echt geramt ja)
    stonden daar de buren, jaaaa en als het nu niet stil is dan komen we hier de kaa*thee boel verbouwen met een honkbal knuppel...
    Feest was abrupt ten einde...iedereen naar huis gestuurd en daar zaten wij als familie dan... feestje verpest... (het was al wel bijna afgelopen hoor muziek was al uit e.d maar toch!)
    dit was op een zaterdag dus. maandag erna, 2 politieagenten voor de deur want er zou van alles over de schutting gescholden zijn en weet ik veel wat nog meer terwijl het buiten duizend graden vroor en iedereen dus gewoon binnen was en dat het iedere week feest was incl karaoke (uhh?), bleken ze zo boos te zijn geweest dat de politie niks had gedaan dat ze er maar dingen bij zijn gaan verzinnen....

Beetje jammer dus... die mensen vieren echt nooit hun verjaardag, 1x word die man 60 en denkt ach doe eens gek en dan gebeurd er zoiets... (dit is dan wel een hele heftige reactie vd buren hoor, neem aan dat de normale mens niet zo ver gaat haha)

Dus... mijn mening... gebeurd het 1x of 2x in het jaar... lekker laten gaan!

5. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Ik zeg ook lekker laten gaan. Als het gewoon een verjaardagsfeest is buiten en mensen gaan niet gillen of roepen of schreeuwen, en na 0.00 uur doe je de muziek op 'gezellig' dan is het prima toch.

Als jij het een ander gunt, gunt die gene het jou ook denk ik dan maar :). Ik slaap er trouwens ook wel om.
    En dochterlief hier, slaapt nog door carbidkanonnen heen wat 30 meter voor haar slaapkamer werd afgeschoten. :D

6. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Als het maar af en toe is, dan moet het kunnen. Doe elkaar wel een lol door het minstens een paar dagen van tevoren te melden bij omwonenden en laat ook weten wanneer je de muziek zachter gaat doen, 23uur is wat mij betreft in orde.

Mijn buren houden vaak feestjes, ze vertellen het nooit en het gaat zomaar door tot 4u. Ik ben dan niet blij. Mijn kind slaapt gelukkig diep door.
    Ze krijgen nu zelf een kind, zal vast minder worden nu....:D

7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb op anders gestemd.

Persoonlijk vind ik dat je vanaf 7.30 uur al rustig moet doen. Dan liggen er kinderen te slapen en ik kan me groen en geel ergeren aan onze buren die dan nog eventjes gaan boren :x. Geen idee wie, want hier woont ook iedereen dicht op elkaar. En dit gebeurt best regelmatig.

Een eenmalig feestje heb ik dan weer geen problemen mee, moet kunnen. Wel graag eventjes een briefje in mijn brievenbus, dan kan ik ervoor kiezen aan de andere kant te gaan slapen.

8. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Zolang mijn kind kan slapen, heb ik er geen probleem mee.

9. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    In het weekend, geen probleem vooral niet als het bijna nooit voorkomt. Doordeweeks wél een probleem maar dat spreekt denk ik wel voor zich!

10. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Anders, namelijk dat het wel 1 keertje kan. Maar toch vind ik dat het rond middernacht de muziek wel stukken zachter moet of in ieder geval die harde bassen uit. Wat minder muziek zal de sfeer vast niet verpesten ;)

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

In het weekend geen problemen mee.
    Wij wonen in een buurt waar veel jonge mensen zonder kinderen wonen ( voornamelijk studenten )
    En die geven vooral in de zomer bijna elk weekend 2 feestjes.
    Zolang mn kind lekker slaapt zul je mij niet horen klagen.

12. sjak

sjak Niet meer actief

Dit is de reden dat wij de buren altijd uitnodigen... Ik heb geen problemen met buren die feestjes hebben, wel met dronken lallenden mensen die heel hard praten.
    Wij wonen in een dorp, waar in de zomermaanden heel veel feestjes zijn.
    Tja, ik slaap er toch wel doorheen, dochter ook, manlief iets minder maar wij zullen er niet over zeuren.

13. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Als er bij ons in de straat een feestje is wat tot laat kan doorgaan, dan worden er bij de buren en andere huizen die er vlak bij staan, briefjes in de bus gedaan dat er een feestje is. Meestal gebeurt dit een week van te voren, dus dan weten we dat. En dan vind ik het prima.

14. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ik kan hier niet goed tegen het was hier laatst tot 4:00 is wel want later dan bij jullie maar toe heb ik echt de politie gebeld..
    ja sorry hoor onze kids lagen wakker het was van zondag op maandag oudste moet naar school en manlief werken..

normaal als hier een feestje is woon ook in rijtjes woning op de hoek maar dan vind ik 22:00 a 22:30 dat het toch wel minder moet zijn en niet dat je als je je raam dicht heb je nog uit bed trilt.
    Wij hebben kids die 6:30 a 7:00 wakker zijn en moeten er dan wel weer uit (lees kort nachtje)

jammer genoeg delen ze hier in de buurt niet allemaal die mening ;) alhoewel hier wel meer kids in de buurt komen wonen / zijn geboren

15. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Zolang het geluid niet doordringend naar binnen komt denderen en mn kleine lekker kan slapen geen probleem. Hier aan de overkant was het gisteravond ook raak en dan vooral een flinke bas erbij. Hoorde het alleen als je in de gang stond, maar kan me voorstellen dat het voor de overige buren behoorlijk gehorig was(ze hebben er aardig wat).
    Is het echter zo (zoals vorig jaar) dat je niet eens meer tv kan kijken en dan vooral na een uurtje of 22.00 a 23.00, dan moet er toch echt iets gebeuren. Toen kwam het zelfs met de ramen dicht nog luidkeels naar binnen en dat terwijl er toch een meter of 50 afstand was tussen ons huis en dat van diegene.
    Een feestje prima dus, maar vanaf een bepaald tijdstip ook rekening houden met je buren.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Prima als anderen een feestje willen geven, maar tot 22.00 in de tuin met lawaai vind ik vanwege de kids al vervelend genoeg, (onze buren doen dit 2 keer per jaar en de kids liggen er altijd wakker van en zijn dan de volgende dag niet te genieten :().
    Laat ze lekker binnen gaan zitten en als je buiten wilt feesten, huur je maar een cafeetje met terras.
    Wij zitten ook wel buiten met onze verjaardag, als het weer dat toelaat, maar zonder muziek en we gaan uiterlijk 23.00 altijd naar binnen dan.

17. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als het een enkele keer gebeurt dan heb ik er geen enkel probleem mee. Als het zo'n eentonig gedreun is ben ik vaak snel in slaap.
    Ik heb altijd meer last van de feestjes binnen die de buren een paar huizen verderop regelmatig houden. Van het feestje zelf hoor ik weinig maar ben altijd klaar wakker als iedereen weer naar huis gaat. Dit gebeurt al schreeuwen naar elkaar en dan moet er ook nog getoeterd worden. Zit ik rechtop in mijn bed.

Ik heb dan (nog) geen kinderen maar als die er een nachtje minder om zouden slapen dat is dan jammer maar vind niet dat mijn buren altijd rekening moeten houden met mijn kinderen.

18. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Geen problemen mee, ook al gaan ze door tot ver in de nacht. We slapen er wel doorheen.
    We hebben altijd zoiets, prima maar als de kinderen er wakker van worden is het minder.

We hebben best luidruchtige buren gehad, maar als onze kids wakker van ze werden gingen we er pas heen. Voor onszelf boeide het ons niet zo, we sliepen er wel doorheen en waren wel wat gewend.

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Als het zo af en toe gebeurd heb ik er geen problemen mee, we geven zelf.ook wel eens een feestje.

20. Sophie201112

19 apr 2013
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit.
    Leven en laten leven!

Eigenlijk zou het mij voornamelijk storen dat wij niet uitgenodigd zouden zijn, als ik de TO was. :D

Deel Deze Pagina