Feest tot middernacht; moet kunnen of not done?

Discussie in 'De lounge' gestart door Angel1980, 28 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Feest tot middernacht: moet kunnen of not done?

1. Moet kunnen; accepteren en je niet druk maken.

2. Not done; hou rekening met elkaar, na 22.00 uur moet het rustiger zijn

3. Anders namelijk:

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier sluit ik me bij aan!

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou willen dat ze hier sporadisch eens een feestje geven, wij liggen iedere vrijdag en zaterdag wakker van al die stappers met hun dronken kop. Vannacht ook weer van 12 tot 4 alleen maar geschreeuw door de straat, de ene groep is nog niet geweest of de andere groep komt al weer schreeuwen/zingend aan. Echt helemaal gek word ik er van. Mag van mij standaard wek van 23.00 tot 06.00 keihard regenen, dan fietsen ze tenminste door. Ik heb verder helemaal geen problemen met feestjes

3. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Dit. Maar dan is 2 x per jaar voor mij ook echt de max.
    Mocht ik me er te veel aan ergeren, kan ik nog altijd de politie bellen.

4. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Voor een keer zou ik het niet zo erg vinden maar het moet niet elke week feest zijn.

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier hebben mensen in de buurt ook een paar keer per jaar een feestje. Tot wel later als 01.00 . Als het een paar keer is vind ik dt niet zo heel erg.
    Al vind ik het idd ook wel prettig als de muziek wat zachter gaat als het laat is. (Of nodig me uit haha).

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier hebben wij echt helemaal geen problemen mee ook niet als het tot 04.00 of 06.00 door zou gaan. Lekker gezellig toch. Nou is het hier wel 9 van de 10 x dat wij alle buren ook uitnodigen en hun ons dus ook maar ook als wij er niet bij zijn.. prima.

Leef en laat leven.

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik heb gestemd op anders. Want druk maken doe je je altijd. Hier hadden we laats een briefje in de bus dat de overburen een feestje zouden hebben in het weekend en dat dat wellicht voor overlast zou kunnen zorgen. In eerste instantie baalde ik maar aan de andere kant had ik zoiets van, als wij iets bijzonders te vieren hebben zou ik het ook prettig vinden als anderen wat minder moeilijk zouden doen. Als het dan echt uit de hand zou lopen had ik wel gebeld maar dat was niet het geval.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou lekker gezellig? Hier ook regelmatig tot 06.00 uur, dat is het moment dat ik weer op moet staan en dan heb ik dus gewoon een hele nacht gemist. Vorige keer had ik een bijeenkomst waar ik echt een heel jaar al naar uit had gekeken, hadden ze aan de overkant een feestje wat pas om 00.00 begon, nou heb echt een klotedag gehad de dag erna.

9. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Dit dus!

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

partypoeper:)

als het nu wekelijks was oke..

maar kom op zeg.. verjaardagen en of belangrijke dagen... zitten 365 dagen in het jaar als je maar 2 dagen daarvan een feestje mag vieren..
    jak altijd hekel aan dat soort mensen.. sorry.. die pakte wij altijd extra terug tijden luilak:D

11. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Eenmalig geen problemen mee.. Elk weekend vind ik weer minder ;)..

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ja dat is niet leuk, maar waarom kan je dan niet slapen??
    hier zelfs met letterlijk muziek verstaan slapen wij gewoon dus kan me daar ook echt niets bij voorstellen.

13. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Lekker laten gaan! Wij geven zelf onze verjaardagen altijd in de zomer en vieren dit buiten. We bellen altijd even aan bij de buurvrouw om het aan te geven en ze heeft er nooit last van. En ja wij lachen, praten hebben muziek ( gaan niet heel hard) vuurkorf etc. En ik heb andersom ook geen last van anderen.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou omdat ik gewoon niet kan slapen met gillende, lachende mensen en muziek op de achtergrond.. volgens mij ben ik daar toch niet apart in ofzo.

15. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Onze beneden buurman komt altijd vertellen als hij een feestje heeft dan weten we dat.
    Zolang het niet elk weekend is?
    Ik bedoel onze feestjes met mooi weer gaan ook wel eens door tot 2 a 3 uur in de nacht.

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Enerzijds denk ik, moet kunnen voor een keertje.

Echter, Een tijdje geleden kwam onze buurman (23 jaar, voor de rest wonen hier alleen maar gezinnen met kinderen en 40+ers) keurig melden dat hij een feestje gaf.
    Hij benadrukte dat het feestje echt om 0.00 uur afgelopen was.

Prima, geen problemen mee.

Echter, om 03.00 uur zaten ze nog te lawaaien (keihard gillen, schreeuwen en op de kliko's drummen!) achterthuis, zowat pal onder ons slaapkamerraam. Waarschijnlijk zo dronken als een toeter.

Wij hadden er toen niks van gezegd, want ach, een feestje moet kunnen op zijn tijd toch? Dat hadden we geweten, want toen was het constant raak tot halverwege de nacht. Dus hebben we al een paar keer de buurman erop aangesproken. (Geef ze een vinger en ze pakken je hele hand.)

Dus wij hebben er nu gemengde gevoelens over.

Buurman houdt zich intussen redelijk aan de afspraak dat we na 22.00 uur geen last meer willen hebben van overmatig lawaai.

17. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Nee, daar ben je zeker niet apart in ;) En nogmaals, als het sporadisch zou plaatsvinden, tot daar aan toe. Maar dit gebeurd vaker plaats, helemaal straks in de zomer.

En we vinden toch ook niet dat onze kinderen voor 07.00 of 08.00 's morgens uur in de tuin mogen spelen? Dat is denk ik precies hetzelfde.

18. XoXo

XoXo Niet meer actief

Ik zou me er niet zo druk om maken. Het kan nog veel erger 😊 Wij wonen naast de scouting en daar worden regelmatig feesjes gegeven met alles erop en eraan (harde muziek, hard gillen, kampvuur, donkenschap) Ik zou dolblij zijn als die feestjes om 00:00 eindigen.

19. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Een keer moet kunnen toch?

Buren komen hier netjes melden dat ze een feestje hebben en ja, dat duurt soms tot 03.00

Maar voor die 1 a 2x per jaar kan ik er niet wakker van liggen hoor ;)

Hun worden ook weleens wakker van een krijsende baby die niet wil slapen of een peuter die druk is, het is leven en laten leven ;)

20. glimworm

glimworm Niet meer actief

mja als ik voor mezelf spreek dan heb ik zoiets van:
    Als je een wat groter feest wil geven en daarbij wel wat muziek mag horen, ga dan op zoek naar een goedkoop vrijstaand zaaltje oid, maar niet in je eigen huis dat grenst aan andere woningen en dan de muziek op 10 zetten zodat iedereen zo hard moet praten omdat ze zichzelf niet meer horen.
    Je weet dat zoiets dan overlast veroorzaakt en dan sta je zelf ook niet lekker te feesten.

Deel Deze Pagina