Feest tot middernacht; moet kunnen of not done?

Discussie in 'De lounge' gestart door Angel1980, 28 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Feest tot middernacht: moet kunnen of not done?

1. Moet kunnen; accepteren en je niet druk maken.

2. Not done; hou rekening met elkaar, na 22.00 uur moet het rustiger zijn

3. Anders namelijk:

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. kvinna

kvinna Niet meer actief

Het valt mij op dat de mensen die 'leef en laat leven' (wat zo heerlijk sociaal klinkt...) degenen zijn die feestjes tot diep in de nacht geven.

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb gestemd op 'moet kunnen'. Wel als opmerking erbij dat het dus niet elk weekend raak moet zijn, maar zo af en toe, waarom niet?

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Nou, nee eigenlijk. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo'n laat feestje heb gegeven. Maar ik ben wel een aanhanger van leef en laat leven ja.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hihi hier ook een leef en laat leven type. Ik vier aankomende 4 mei voor het eerst in 4 jaar mijn verjaardag en dat gaat voor een gedeelte buiten zijn hoop ik.

Maar de directe buren vieren allebei 2 a 3 x per jaar een behoorlijk feest en daar zul je ons niet over horen. ook hoor je hier de dorpskroeg prima met al dat water om ons heen en als daar dus live muziek is ( min. 7 x per jaar) horen wij het ook en dan nog 2 a 3 dorpsfeestjes op het grasveld wat we ook letterlijk verstaan. Allemaal geen problemen mee, vind het alleen maar fijn dat mensen het naar hun zin hebben. Luister nog even in bed en doe dan mijn ogen dicht.. Enne alle kinderen lopen hier rustig om 8 uur buiten s ochtends..

5. ikkeook

ikkeook Actief lid

12 jan 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Ik herken het wel hier altijd wel een soort van tweestrijd in m'n hoofd aan de ene kant irriteer ik me er aan maar aan de andere kant denk ik moet kunnen

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik ben iemand die zo denkt, die quote komt letterlijk uit mijn reactie, maar heb sinds dat ik op mezelf woon (6 jaar) nog nooit een feest gegeven met harde muziek en zeker niet tot diep in de nacht, dus weet niet waarop jij dat baseert :(

7. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou ook zeggen in het weekend na 0:00 uur die muziek wat zachter, maar verder vind ik het ook fijn als ik niet constant m'n gasten moet vragen om wat zachter te praten als we visite hebben en op een zomeravond in de tuin zitten. bij ons is het ook vrij gehorig.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Daar ben ik dan idd wel benieuwd naar, of die mensen die vinden dat een feestje in de tuin moet kunnen tot ver na de daarvoor geregelde grens van 23.00, of die het ook OK vinden als kids van een ander in de tuin spelen zo vroeg... (op zo'n manier dat je er dus wakker van wordt).

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ja dat vind ik ook geen punt. Nu worden wij niet gauw wakker van geluid. Maar ben wel eens om even voor 7 wakker geworden van kinderen hier op de buurt.. dat doe ik mijn ogen open en denk okee blijkbaar is het tijd voor koffie. :p

Hier sowieso in de lente/zomer om half 8/acht uur volop kinder geluid s ochtends in het weekend. doordeweeks ook natuurlijk maar dat is logisch door schoolgaan.

Blijkbaar zijn wij gewoon erg makkelijk..

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

eenmalig een feestje tot diep in de nacht of elke morgen/weekend wakker worden van kinderen in de tuin vind ik een verschil

Eenmalig wakker worden van schreeuwende kinderen in de tuin om 07.00 vind ik ook geen probleem, net als eenmalig een feestje tot diep in de nacht

Komt het vaak voor dan vind ik het wel een probleem, zowel de muziek als spelende kinderen

11. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Het is netter om je buren even te informeren. Hier gebeurt dat ook altijd en gelukkig nog nooit problemen mee gehad. Zij ook niet met ons.
    Ik vind echt dat dat eens in de zoveel tijd moet kunnen, zeker in het weekend.

12. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Moest het nu elke week van dat zijn, zou ik toch wel es spreken met de buren.
    Maar af en toe moet kunnen, zolang ze niet tot 3 uur 's nachts doorgaan.

Ben zelf ook wel een nachtmens dat nooit voor 1 uur in bed ligt. En al helemaal niet in 't weekend. Ik zou er dus totaal geen last van hebben.

13. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Moet kunnen hoor.

Wij geven ook wel eens een feestje...
    Maar de straat is dan meestal ingelicht.
    Het eerste feest wat we hier gaven hebben we een aantal buren getrakteerd op een bloem met de mededeling dat wij een feest gaven en als ze last hadden ze gerust mochten komen of ons even bellen.
    We zijn tot 1 uur door gegaan daarna muziek uit maar we hadden nog wel 30 mensen in de tuin te kletsen...

14. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ik heb gekozen voor anders. Als t een paar keer per jaar voorkomt, geen probleem. Als t elk weekend is, dan wel.

15. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ach moet toch een keertje kunnen zeg! beetje tollerantie van elkaar. feest lekker mee :)
    ik vind in goed overleg of een melding/aankondiging dat je dat voor 1 keer maar even door de vingers moet zien.

16. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje

+1.

Hier ook wonen een deur verder nieuwe mensen 2 van een jaar of 19, die maandagavond om 23.30 buiten gaan zitten zuipen met vrienden, vuur aan ,gillen, schreeuwen maar gewoon moedwillig herrie maken is dat als je een beetje rekening houd met je nieuwe buurt of het even aangeeft nou trek zo het raam open en was gelijk stil, klaar ik zit met een wakker kind daardoor en hun lekker roessie uitslapen zeker, d8 het niet!

17. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Vind ik ook mits het aangegeven wordt dan weet je waar je aan toe bent, hier doen ze maar een dotje, tot diep in de nacht 'heb een potje vet zingen'':$

Brrrrrrrrrr

18. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Weet niet of je kinderen heb?
    Maar dat maakt de situatie hier anders, miijn zoon zijn dag begint gerust rond 6 a 6.30 en soms ook om 5.30 als ik dan om 2 uur i bed leg ken je me opvegen smorgens

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Eenmalig oké. Tis weekend. Kom zelf ook wel is op tuin feestjes en niks Is zo irritant als politie elke keer langs moet komen. Hier in de buurt is het in de zomer regelmatig raak maar agg zou alleen balen waarom lig ik thuis ik bed en ben ik ook niet daar haha

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Krijgen trouwens wel vaak een briefje met een waarschuwing in de bus. Mijn zoon is meestal rond 6 uur wakker en dochter max half 8. Weinig slaap zal het dus wel worden maar ben dat wel gewend

Deel Deze Pagina