Feest tot middernacht; moet kunnen of not done?

Discussie in 'De lounge' gestart door Angel1980, 28 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Feest tot middernacht: moet kunnen of not done?

1. Moet kunnen; accepteren en je niet druk maken.

2. Not done; hou rekening met elkaar, na 22.00 uur moet het rustiger zijn

3. Anders namelijk:

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Koon

Koon Niet meer actief

Een enkele keer moet kunnen. Van een briefje in de bus word ik wel blij trouwens.
    Onze buren hebben alleen zo'n beroerde timing ;), de feestjes worden meestal gevierd de avond voordat ik vroege dienst heb (en dus de wekker om 6.30 gaat).

2. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Haha kan me voorstellen dat je baalt als je erdoor wakker ligt...
    Maar een feestje/verjaardag hoort er gewoon bij.
    Af en toe ogen en oren dichtknijpen ;)... net als de rest van alle mensen die buren hebben.

Als het met regelmaat zou zijn was het een ander verhaal ;)

3. Amare

Amare Niet meer actief

Ach die ene keer moet kunnen toch, leef en laat leven;)

4. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Thanks :)... @meisje89: ja dat hebben ze gedaan. Maar dat blijft eenrichtingscommunicatie.. zij sturen een bericht met een mededeling en daar moet je het dan maar mee doen ( en natuurlijk kan ik meteen zeggen dat ik het wil, maar op dat moment weet ik ook niet hoe erg de overlast zal zijn en ik ga niet vooraf klachen ;))

En nee, we moesten niet werken, maar hadden plannen om vroeg naar de vrijmarkt te gaan. Dat is niet gelukt, omdat ik rond 01.30 uur pas sliep. De hele dag vermoeid geweest, ook stukje frustratie ( lees; onmacht) wat opbreekt. Dat mijn 'slaap' dus af moet hangen van andere personen. Dat ik daarvan afhankelijk ben irriteert mij mateloos. En net als dat iemand het recht heeft om een feest te houden, heb ik ook het recht om rustig te kunnen slapen.We wonen letterlijk op elkaars lip, we zullen hierdoor veel rekening met elkaar moeten houden. Helaas, het is niet anders...

Overigens heb ik de buurjongen rond 0.15 uur een berichtje gestuurd met de vraag of het rustiger kon. Hij beloofde vriendelijk dat het goed zou konden. Het heeft nog even geduurd, uiteindelijk was het stil...

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Het komt hier zelden voor, maar als er een feestje wordt gegeven dat krijgen we een briefje in de bus of ze bellen even aan.

Ik heb er geen problemen mee als het af en toe gebeurd. De tijd interesseert mij ook niets. Als ik moe ben dan valt ik als een blok in slaap. De kleine slaapt ook overal door heen. Die groeit op met muziek in huis. Mijn man zingt en heeft de zolder ingericht om zo nu en dan een riedeltje te zingen. Zoon vindt dit geweldig en danst en "zingt" dan mee. Zelf geven we nooit een feestje.

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ja moeilijk.. Van de ene kant moet een feestje kunnen maar van de andere kant, het kost iemand anders zijn nachtrust. Op zich vind ik het zelf niet erg als er een keer een feestje geeft maar het moet inderdaad niet elke week zijn.

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    kneedbare oordoppenkopen en in je oren doen , dat doet wonderen, ik gebruikte ze voor als ik overdag moest slapen als ik in de nachtdienst zat maar gebruik ze nu ook voordat soort doeleinden!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij goede buren bel ik gewoon even aan met de vraag of het nog lang gaat duren en of het wat zachter kan.

Maar die types die jij bedoelt ken ik uit mijn vorige woonplaats. Die zouden je als je met zoiets aanbelde ter verhoging van de feestvreugde aan hun mes rijgen en op de barbecue mikken...mooi dat ik dan de politie bel.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ken de buurt, heb er in de buurt voor de klas gestaan. En wat er gebeurt is verre van gezellig, en ook echt niet met een "goed gesprek" op te lossen. Balen dat je niet weg komt, al eens aan de randgemeenten gedacht?
    Aan de andere kant, even uitzitten, want buurten kunnen heel snel veranderen (de slechte kant op, maar even goed de goede kant op).

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat helpt tegen herrie, maar niet tegen dreunende bassen waardoor jein je bed ligt te trillen!

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Overigens, de grootste overlast hadden we tot 3 jaar terug toen ze gelukkig verhuisden van een gezin van de gereformeerde gemeente. Zeven kinderen, dus negen verjaardagen per jaar, alle 20 of meer ooms en tantes op bezoek, huis en tuin te klein dus alle kinderen werden de straat op gestuurd (en dan heb ik het dus over een stuk of 15-20 schoolkinderen). Die gingen dan lekker belletje trekken, of de glasbakken dansen. Afhankelijk van het jaargetijde toch ook tot laat in de avond.
    Eerste keer dat ik het meemaakte wist ik niet wat ik zag...ik werkte in een achterstandswijk en mijn collega's klaagden altijd dat de kleuters tot laat in de avond buiten speelden. Denk ik in een 'keurig wijkje' te wonen, met 'keurige buren' (kerkeraadslid en zo). Zie ik om 23 uur 3-jarig buurkind over straat zwieren met slierts broers en neven en nichten...

Met dat gezin viel trouwens ook niet te praten, hoorde later dat veel mensen in de buurt politie belden i.v.m. overlast.

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Slechte buren zijn inderdaad een verschrikking :( Sinds wij nieuwe buren hebben (inmiddels 4 jaar) is het buurtje erg achteruit gegaan. Ze zijn maar met z'n 2en maar het is ongelofelijk hoe ze met z'n 2en de hele buurt gek maken. Hun honden blaffen de hele buurt bij elkaar, zelf zijn ze ook niet de rustigste.. Knallende ruzies, dichtslaande deuren en allerlei types die hier in de buurt rondzwerven om bij hun (waarschijnlijk) drugs o.i.d te kopen. Politie is al heel vaak gebeld maar zelfs die kunnen niks meer. Ze hebben ons aangeraden een advocaat in de hand te nemen. Praten helpt trouwens ook niks...
    Wij zouden ook het liefst verhuizen maar komen ook niet weg ( koopwoning )

13. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Moet één keer per jaar kunnen, maar... als 'sociaal smeermiddel' even een gebaar naar de buren. Briefje met 'kom gerust een borrel meedrinken' of zo.

14. Angel1980

15. Trees

Trees Niet meer actief

Wij woonden hiervoor in een woonwijk en ik kon er echt absoluut niet tegen. Het toppunt vond ik dat mijn buurman een hardcorefeestje besloot te houden tot 3.00 's nachts terwijl ik die middag net bevallen uit het ziekenhuis kwam. Ik en onze baby trilde letterlijk het bed uit.
    Andere buren hielden in de zomer zeker wekelijks een luidruchtig tuinfeestje, waardoor alle kinderen in de buurt wakker lagen. Fijn als je een dochter met een slaapprobleem hebt.... 1 á 2 keer per jaar vind ik acceptabel. Vaker niet.

Onze oplossing was verhuizen naar een plek zonder buren ;)

16. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Ik vind dat het gewoon moet kunnen.. Ik kan me er niet zo druk om maken, tenzij het wekelijks dezelfde buur is, maar dat is gewoon niet zo..

Wij wonen ook in een wijk met veel kinderen en jongeren.. Regelmatig feestjes in de buurt; vooral nu het seizoen voor buitenfeestjes er weer aan komt is er wel eens 'overlast', maar zo ervaar ik het zelf eigenlijk niet, tenzij het natuurlijk om 03:00 s nachts nog loos gaat, maar dat is ook zelden zo..

Iedereen hier laat het weten wanneer ze een feestje hebben. Wij dus net zo.

17. Angel1980

Nog even klagen, feest nr.3 in week tijd.. zelfde buurjongen, nu is hij alleen jarig. 0.30 uur, muziek aan, volle tuin met jongeren, geschreeuw.. ben niet blij :x

18. ecl

ecl Niet meer actief

Voor mij heel simpel, gezien mijn heerlijk vriendelijke inderburen die regelmatig menen in een discotheek te wonen. Als je een feest wilt geven met harde muziek, dan moet je een zaal huren. Verder ga vooral je gang maar na 00.00uur heb je rustig aan te doen. Gezellig kletsen enz prima, maar geen muziek en geschreeuw meer.
    Gelukkig is onze buurt lekker rustig op onderburen na. Die onderburen kan ik wel schieten! Na 2x voor een feestje aan de deur te zijn geweest oh en manlief ook 2x( waarvan wij beide 1x op de zelfde avond/nacht en wel die 2 nachten na mijn bevalling van 44uur) en een grotebek als reactie krijgen, bellen wij nu mooi de politie. Ze wonen er nu ong 1jaar en 3 mnd en hebben zeker al 5 of 6 discotheek categorie feesten gegeven. Van mij mogen ze liever gister dan vandaag weer verhuizen!

Ter aanvulling feestjes van buren gaan tot min 04.00uur door als de politie niet ingrijpt.

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mmm... Opzich moet een net feestje kunnen.. Op zaterdag en evt vrijdag.. Maar de muziek moet niet je bed doen trillen en tot 3 uur snachts door gaan.. Als ik een feestje geef, boven en naast ons buren dan ga ik de dag ervoor langs, geef aan dat er een verjaardag is en ik de mensen in toom houdt qua overlast en ze mogen een borrel komen halen. Vinden ze het te luidruchtig dan mogen ze dit zeggen. Prima dat wij een feest geven maar vind niet dat ik hier andere mensen mee uit hun slaap moet houden. De bovenbuurman geeft ook wel eens een feestje, als dat te lang of te hard gaat dan sms ik hem om te vragen of het iets zachter kan, dit doet hij dan ook direct;) maar gelukkig komt dat niet vaak voor:)

20. ecl

ecl Niet meer actief

Mee eens

Deel Deze Pagina