Lieve dames, Jarenlang heb ik graag willen studeren voor Psychologe. Helaas kon ik dit niet waarmaken i.v.m. het jong trouwen en het krijgen van mijn dochtertje (Dit vind ik natuurlijk helemaal niet erg). Ik heb vaak mensen emotioneel geholpen, omdat ik goed kan luisteren en erg meelevend ben. De personen verschilden van tieners tot volwassen mensen. Ik help mensen altijd heel graag en wil hier ook iets meedoen, het feite omdat ik ook veel heb meegemaakt in mijn leven waardoor ik op bepaalde vlakken kan meepraten. Ik heb er altijd aan gedacht aan het beginnen van een site waar mensen terecht kunnen en elkaar kunnen steunen en eventueel anoniem een brief bijv. kunnen sturen of via de email. Moet ik hier werk van maken of is dit de ZOVEELSTE hulpsite?? Iemand advies hoe ik dit het beste kan aanpakken..? (Een opleiding zou ik niet meer kunnen volgen i.v.m. financiën en ik wil alle tijd besteden aan mijn gezin.
Als dit is wat je altijd had willen doen, zou ik zeggen het leven is al zo kort, grijp het met beide handen aan. Je geeft aan dat je een website wilt maken. Je wilt niet dat het de zoveelste website wordt, dus probeer dan na te denken hoe je jouw website eruit kan laten springen. Iets anders doen dan alle andere. Veel succes!
Hey! Ik zeg doen! Ik kan uit ervaring spreken dat dit soort sites goed kunnen werken!! T heeft mij echt geholpen in ieder geval! Wat je wel denk ik goed moet doen is goed kijken wat er allemaal al is en dan iets zoeken waar je anders in kan zijn zodat t ( zoals je zelf als zegt) niet de zoveelste hulp site is En misschien kan je wel iets van een cursus volgen in de richting van wat je wilt? Heel succes als je t gaat doen!!
Als jij geen enkele opleiding hebt en het enkel moet hebben van wat levenservaring, wordt dit het zoveelste leuke amateursinitiatief en dat zou ik dus niet doen. Bovendien: als je het goed op wilt zetten, zijn daar echt kosten aan verbonden en ik mag toch aannemen dat jij er niet heel veel geld in wilt steken. Zodra je er geld voor gaat vragen, moet je gaan voldoen aan kwaliteitseisen en zul je sowieso al afvallen. Opleiding volgen: wat is je startkwalificatie? Als je op MBO-niveau bezig gaat, kun je kijken of BBL mogelijk is. Dan kun je werkend leren en een salaris ontvangen, waardoor de financien geen punt zouden moeten vormen.
Ik heb nee gestemd. Ik vind het nobel van je om mensen te willen helpen, maar zonder opleiding zou ik je dat niet adviseren. Ik ben zelf hulpverlener/behandelaar en spreek uit ervaring. Ik geloof best dat je goed bent om mensen (verder) te helpen maar je mist daarbij wel belangrijke vaardigheden en kennis, waarvan de gevolgen van jouw adviezen niet te overzien zijn. ( helemaal omdat je niet kan overleggen en er een professioneel kader mist) Maar misschien is het iets om dit ergens bij een instelling te doen als vrijwilligerswerk of je studie weer oppakken?
Je geeft aan dat je geen opleiding (meer) kan volgen omdat je tijd aan je gezin wil besteden. Dan lijkt me het idee van een dergelijke site niet reeël aangezien je, wanneer je het goed wil doen, daar toch minstens net zoveel tijd aan kwijt bent. Als je die tijd er niet voor over hebt is de kans groot dat het bij een amateuristische site blijft, en om eerlijk te zijn: daar zijn er al méér dan genoeg van...
Waar denk je dat die opleidingen dan voor zijn. Je gaat dus zitten modderen in het leven van andere mensen onder het mom van levenservaring. Enig idee wat daar de consequenties van kunnen zijn. Dit is echt heel wat anders dan eens een keer een goed gesprek met vrienden of familie. Ik hoop van harte dat dit nog eens niet mag, ik vind het totaal onverantwoord.
misschien kan je beginnen met een pagina op facebook?klinkt misschien dom maar via facebook bereik je meer mensen en eens het op gang is kan je dan verwijzen naar je website(ik heb niet alle reacties gelezen dus ik hoop dat ik niet in herhaling val) dan "liken"wij allemaal jouw pagina al zo bereik je al een hoop mensen
Ik heb niet gestemd... ja ik vind dat je er werk van moet maken, maar nee, niet zonder diploma! Met als reden wat de dames eerder hebben aangegeven! Dit is niet zomaar iets, en als je ook maar iets verkeerd doet doordat je een opleiding hebt gevolgd, kan dat, zeker via het internet verkeerd overkomen en heeeeele grote gevolgen hebben!
Oke dames bedankt voor jullie mening Ik ga op zoek of ik toch weer naar school kan en moet even kijken of het werkt met mijn gezin. Weet iemand misschien een goede curcus of een versnelde opleiding??
Ik zou even op de LOI, NHA etc. kijken of er iets in die richting aan opleidingen/cursussen zijn. Volgens mij wel, heb zelf ook wel eens gekeken bij opleidingen/cursussen gekeken en stond er wel bij. Even internet afstruinen dus.