Beste UWV, Zou met mij de zwangerschapsverlof willen berekenen? ik ben zwanger van een tweeling. mijn uitgerekende datum is 6-05-2018. Ik wil 10 weken van te voren met verlof en mijn bevallingsdatum zal rond 13 april zijn ( ik word ingeleid). Van wanneer tot wanneer duurt mijn zwangerschapsverlof/bevallingsverlof? Ik zelf kwam uit op 30 juni maar per 1 april krijgen we 20 weken verlof? gr Denise
Hallo Denise, Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Je wilt graag weten hoelang jouw zwangerschaps- en bevallingsverlof samen duren. Per 1 april 2018 verandert de duur van het zwangerschaps- en bevallingsverlof als je zwanger bent van een tweeling of meerling. Het totale verlof duurt momenteel minimaal 16 weken. Dit wordt minimaal 20 weken. Het zwangerschapsverlof gaat in tussen 10 en 8 weken voor de dag na de uitgerekende datum. Dus het maakt voor de berekening niet uit dat je de bevalling mogelijk eerder zal zijn. De ingangsdatum van jouw zwangerschapsverlof is 6 mei 2018 plus 1 dag en dan tel je 10 weken terug. De einddatum van je bevallingsverlof kun je pas definitief berekenen, nadat je bent bevallen. Na de bevalling heb je recht op minimaal 10 weken bevallingsverlof. Met vriendelijke groet, Jantina UWV Webcareteam