Feestdagen en familie.

Discussie in 'De lounge' gestart door RoxannaG, 25 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.812
    19.091
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ergens laat je het ook wel zelf gebeuren natuurlijk. Als het bij jullie elk jaar zo is dat op een bepaalde kerstdag de hele familie komt, dan lijkt me dat je dit duidelijk communiceert: wij willen daar ook bij kunnen zijn, dus het ene jaar zijnde 1e kerstdag hier en 2e kerstdag daar en het andere jaar draaien we het om. En als er iemand moord en brand schreeuwt, dan zeg je dat jullie twee families hebben om rekening mee te houden en dat dit een eerlijke oplossing is. En dat als je op de andere dag niet welkom bent dat het dan ook prima is. Dan komen jullie lekker op een andere dag op visite en zijn ze volgend jaar weer aan de beurt op de kerstdag van hun keuze.

Hier ligt het ook altijd vrij vroeg vast, maar dat komt doordat mijn schoonvader altijd 1 kerstdag moet werken. Mijn ouders zijn vrij met Kerst, dus flexibel. Het is inmiddels wel net als een steentje dat je in het water gooit: wij vieren het op een bepaalde dag bij mijn schoonfamilie vanwege werk schoonpa. Mijn broer en zijn vriendin houden daar ook weer rekening mee door op de dag dat mijn schoonvader vrij is naar háár ouders te gaan, zodat ze gelijk met ons bij mijn ouders zijn. En dat heeft dus ook weer gevolgen voor de zus en zwager van mijn schoonzus, want die willen ook weer op de zelfde dag bij haar ouders zijn, haha. En dat geldt net zo voor mijn zwager en zijn vrouw & haar zus + schoonfamilie. Ik vind het altijd wel een grappig idee dat de de maker van het dienstrooster van mijn schoonvader (waarschijnlijk zonder er erg in te hebben) de 'kerstverdeling' van zo veel gezinnen beïnvloedt.

Ik ben blij dat het hier zo goed in overleg gaat. Één keer kwam het niet lekker uit, toen hebben we met mijn ouders (&broer+schoonzus) gewoon een dag eerder of later Kerst gevierd. Was net zo gezellig hoor. Ik snap echt niet dat sommige mensen er zo moeilijk over gaan doen, dat het al helemaal niet meer om de gezelligheid gaat (laat staan om de kerstgedachte.)

2. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Op de verplichte kop koffie 's middags na trekken wij qua diner ons eigen plan. net als iedereen in mijn familie en schoonfamilie. Wij zijn erg makkelijk.

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wat een geclaim zeg, daar zou ik echt ook niet tegen kunnen.
    Heb je dat dan niet zelf laten gebeuren? Gewoon duidelijk zijn.
    Hier is iedereen gelukkig erg relaxed.

Eerste kerstdag vieren wij met familie, het is net hoe het uitkomt, soms met mijn familie, soms met schoonfamilie.
    Tweede kerstdag houden we altijd voor onszelf als gezin, we gaan al sinds jaar en dag dan lekker een dagje uit met zijn viertjes. Denk aan het kerstcircus, Madurodam, spoorwegmuseum o.i.d.

4. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    24e moet ik waarschijnlijk werken tot half 7.
    1e kerstdag schoonfamilie
    2e kerstdag ouders, moeder is dan jarig
    31 dec bij schoonfamilie en 1 jan naar ouders

Maar we gaan een nieuw huis kopen dus het kan wel eens heel anders lopen en iedereen bij ons uitnodigingen

5. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Wij gaan een dag uit eten met het gezin. Ik kook een dag voor mijn familie. Kerstavond komen vrienden eten. En we gaan 1 van de kerstdagen overdag naar mijn schoonouders.
    En dit kan ook zomaar nog veranderen.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.220
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier is het al jaren hetzelfde.
    1ste kerstdag met schoonfamilie en tweede kerstdag komt mijn familie bij ons eten.
    Werkt overigens prima.
    Volgend jaar gaan we met ons eigen gezin weg met de feestdagen.
    Had ik dit jaar ook wel gewild maar ik moet 1ste kerstdag werken (overdag).

Deel Deze Pagina