Wie heeft DE tip voor droge handen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Annalise74, 23 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Dames,

Ik heb altijd al droge handen gehad, zeker in de winter. Maar sinds ik mama ben, was ik vaker mijn handen. En in deze tijd met de M-griep was ik ze nóg vaker!

Mijn handen voelen inmiddels aan als schuurpapier. Als ik mijn vingers buig springen de barsten in mijn handen. Ik heb overal wondjes.... word er gek van!

Na elke keer wassen smeer ik mijn handen in. Afwassen doe ik met handschoenen aan. Ik heb al verschillende soorten zeep gebruikt en regelmatig neem ik een handmasker... maar het helpt allemaal niks!

Wie heeft DE tip?!

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    ;s nachts een dikke laag vaseline erop en katoenen hanschoenen dragen. De volgende ochtend heb je baby-zachte handen.

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Die tip is idd erg goed!

Ik zou zowiezo wat minder mn handen wassen ;) Misschien zo'n gel gebruiken...die zijn meestal ook wel verzorgend..die ik heb iig wel...die gebruik ik alleen op mn werk.

Ik heb zelf van Ritualz een handscrub met olie en zeezout...
    Je moet dan even scrubben en het inlaten trekken.

Heeeeeerlijk! en je krijgt er echt zachte handen van! Het helpt bij mij heel goed tegen kloofjes in mn nagelriemen e.d.

4. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    mijn handen zijn niet zo extreem als jouwe maar ik heb er ook last van! overal van die losse velletjes en haakjes (kutgevoel als je ermee langs wol ofzo gaat...) ik doe er gewoon wat handcreme aan (Smeer wel vaak :D) je handen niet meer zo vaak wassen maar bij de apotheker handgel halen. ik heb het ook en zit ook iets verzorgends en verzachtend in. hij was wel redelijk duur 32 euro ofzo..

5. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    de handcremes van Lush zijn ook heel goed.

6. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik herken het helemaal hoor, ik werk op een dagverblijf en daar moet je ook zo verschrikkelijk vaak je handen wassen. En nu al helemaal met de M-griep. Zet een tube handcreme bij de kraan, na het afdrogen direct smeren! dat is het enige wat helpt.
    Of inderdaad met vaseline je handen insmeren en dan van die handschoentjes dragen.
    Succes!

7. hardloper

hardloper Niet meer actief

hier idd ook snachts vaseline en sokken aan. werkt geweldig!

8. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    elke keer als je handen in het water is geweest insmeren met nacht creme ( wat eigenlijk voor je gezicht is bedoelt ) ik heb altijd een goedkoop potje van de kruitvat staat in de keuken.

als ik het niet elke keer insmeer krijg ik schuur papier handen en nu nooit meer last van.

gewonen nacht creme werkt beter dan handcreme ( is wat vetter )

xx

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
  10. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik gebruik uiercreme, dat werkt hier heel goed.

11. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
  12. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Sinsdien ik die desinfect gebruikt heb in het ziekenhuis (couveuse afdeling) heb ik ook enorm droge handen, tot wondjes aan toe.

Vanaf een paar weken gebruik ik "Dove, Nutrition Intense" voor de extra droge handen.
    Je moet het wel regelmatig gebruiken.

Ik vindt het echt super spul.

13. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Meiden, bedankt voor de tips tot nu toe. Er staan wel wat dingen bij die ik nog niet geprobeerd heb.
    Ik ga maar eens beginnen met die vaseline en die katoenen handschoentjes (dat heb ik tenslotte al in huis).
    Haha, mijn man ziet me aankomen, met handschoenen in bed.... ;)
    (Heb ook al sokken aan in bed en dan nu ook nog handschoentjes...)

14. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Nog even een update....
    Ik heb de vaseline met de handschoentjes al 2 nachten geprobeerd... wat een vooruitgang zeg! Heerlijk zachte handjes... kloven lekker zacht, sommige wondjes al bijna weg!
    En als ik overdag mijn handen was, blijven ze nu wel zacht.
    Echt een GOEDE tip, en goedkoop! Dankjewel!

15. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam

Sexie hoor :)

16. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik heb het met mn voeten.. heel stom, want die was je op een dag toch niet zo vaak als je handen.. mja.. toch is het zo..

Na het douchen smeer ik ze in met een dikke laag nivea creme, halve sokjes aan (die je weg kunt gooien) en dan een nacht lekker laten zitten. De volgende ochtend heb je voetjes waar de poezen jaloers op zijn ;)

Heb het wel eens met vaseline geprobeerd.. maar dat vind ik zo'n drama met eraf wassen :)

Oh, mn man roept net dat Estolan (??) goed is.. dat gebruiken schilders (die hun handen met terpentine wassen) voor hun handen.

17. Pure

Pure Niet meer actief

Ik gebruik uiercreme, dat helpt bij mij echt supergoed.

18. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Fijn dat het hielpt......mooi zijn in bed kun je dan nu wel even vergeten, maar lekker zachte handjes is ook wat waard.

Deel Deze Pagina