Er kleven bij ons verdrietige herinneringen aan de feestdagen maar ik wil omwille van mijn zoontje het wel heel gezellig en liefdevol vieren. Dat is niet makkelijk maar ik kan me er nu, omdat ik mezelf er echt toe gezet heb, zelfs op verheugen! Net wat Nikki al aangaf, ik wil dat hij later met hele warme herinneringen terug kan kijken op de feestdagen thuis!!
Ik vind het fantastisch! Sinterklaas, Kerst, oud&nieuw, Pasen, moederdag, vaderdag, we brengen ze allemaal met onze families (of 1 van de families) door. Daarnaast gaan we jaarlijks een week op vakantie en een lang weekend weg (hemelvaart of pinksteren) met mijn familie. Als we met z'n allen zijn, zijn we met ca. 20 personen (neven, nichten, ooms, tantes, oma, alles tussen 2 en 85 jaar). Met man zijn familie gaan we eens in de paar jaar een week of weekend weg. Niks is verplicht, kom je niet dan kom je niet, maar eigenlijk probeert iedereen altijd wel te komen omdat het zo gezelig is.
Ik vind de feestdagen ook wel gezellig. Hoewel het geen verplichting moet worden. Wat bij ons ook nooit het geval is geweest. Sinterklaas dit jaar vieren we bij mij zuster. Van mij hoeft dat niet zo en als ik er niets aan doe merkt onze zoon er ook niets van (2 jaar) maar juist omdat de kids van mij zuster het zo leuk vinden (4, 3 en stiefdochter van 4) en zoonlief het zo leuk vind om met hen te spelen gaan we daar heen. 1e kerstdag dit jaar met mijn ouders bij ons, en lekker eten en cadeautjes voor zoon. (kleinigheidje voor ons) 2e kerstdag weer bij mijn zuster, ook m'n ouders enzo. Dan doen we knutseldingen met de kids en wij volwassenen een cadeautjes spelletje. oud&nieuw ben ik met zoonlief bij mn ouders en vriendlief is bij zijn vrienden in belgië. Prima geregeld zo en elk jaar is het gezellig.
Een beetje dubbel weer dit jaar. Ik houd van het huis versieren, kerstboom, kaarsjes etc. Maar ik heb echt een hekel aan verplicht opdoffen, eten lekker vinden wat helemaal niet lekker is en het gezeik en gezeur van schoonfamilie. Gelukkig proppen we schoonfamilie in 1 dag Nu dochter wat ouder wordt vind ik Sinterklaas stiekem toch wel errug leuk! Tweede kerstdag heb ik ook zin in, lekker in pyama sushi maken met mijn ouders. Oud en nieuw hoeft voor mij niet. Weer een jaar verder sinds het overlijden van de mensen die ik lief heb én dat een tweede kindje er nog niet is.
Heerlijk! Gezellig samen zijn, kaarsjes, versieringen, open haard aan en lekker eten. Ik vind het geweldig!
Ik vind het oprecht leuk en gezellig, de sfeer, de lichtjes, pepernoten, kerstboom, oliebollen en sterretjes, allemaal leuk. Gelukkig zijn wij gezegend met familie die geen ontzettende claim legt of verplichtingen stelt. Met Sinterklaas en kerst zijn we samen met familie, omdat we dit gezellig vinden, oud en nieuw blijven we sinds we kinderen hebben lekker thuis. Sterretjes en knalerwtjes in straat, oliebollen eten, en dan de kids gewoon lekker naar bed, en wij kijken samen een filmpje. En dat vindt iedereen prima.
Van mij hoeft het niet zo nodig. Ik vond kerst altijd leuk omdat we gingen gourmetten. Tot ik mn eigen huis en ook eigen gourmetstel had hahaha. Nu is er geen kerst voor nodig om gezellig te gourmetten Maar verras ik mn vriend er soms spontaan mee. Ik vind verder de sfeer van kerst wel leuk met de boom enz maar t verplichte eten met familie? Nee dat hoeft van mij niet, het is eigenlijk veel leuker dat spontaan te doen en niet omdat het kerst is moeten we allemaal bij elkaar komen... Oud en nieuw zijn we gewoon thuis, gezien de baby of die er nu wel of niet is. Anders wilde we iets met vrienden gaan doen ofzo. Maar ik heb er ook niet zoveel mee voelt meer als verplicht opblijven ofzo. Miss omdat ik ook nooit echt vrienden heb gehad met wie ik het heb gevierd, ik vind het ook eng dat vuurwerk dus ik ben liever niet buiten.
Het hoort erbij,Sinterklaas en kerst, ik vind het allemaal wel gezellig. Alleen oudejaarsavond vind ik vaak wat lastig. Ik word er weemoedig van, we hebben nooit leuke plannen en ons zoontje is dan jarig terwijl we het nooit op die dag kunnen vieren in verband met mijn werk. Die oudejaarsdag is niks voor mij.
Ik hou ervan! Sinterklaas met de kindjes & Kerst! All you need is love😍 en die geweldige kerstfilms😂 kerstavond gourmetten bij mijn ouders, 1e kerstdag met familie eten en cadeautjes, 2e kerstdag bij schoonfam gourmetten (gelukkig zijn onze families niet groot) Ohhh ik heb nu al zin om 6 december savonds te kerstboom te gaan zetten.... Oud & Nieuw vind ik wat minder, we doen ook niks speciaals dan. Verjaardagen vind ik niks aan en Pasen kan er net mee door😄
ik vind het verschrikkelijk sinterklaas vieren vind ik dan met kleine kinderen wel leuk, maar kerst en oud en nieuw, echt echt echt afschuwelijk! Ik heb ieder jaar weer hooglopende ruzie met mijn man: die is werkelijk dol op kerstversieringen, overal hangen gekleurde rendieren en nog meer van die kitcherige troep. Waar zetten we de kerstboom (die ik ook vreselijk vind) Ik ben altijd zó blij als het weer januari is. Om van de verplichte bezoeken nog maar te zwijgen. Verjaardagen en feestjes vind ik wel weer erg leuk trouwens, maar alle feestdagen (pasen, pinksteren en kerst etc) niet leuk. Overigens ga ik op die dagen wel naar de kerk, maar het vieren en versieren thuis vind ik dus helemaal niks.
wij doen er wel aan mee, maar persoonlijk hoeft het van mij niet. achteraf vond ik het dan toch wel gezellig. wij vieren alleen kerst en sinterklaas. 1 kerstdag is voor onszelf. oud op nieuw heb ik een pleurishekel aan.
Ik doe altijd net alsof ik het wel leuk vind maar gematigd.... Maar....eigenlijk vind ik het super gezellig en leuk en geniet ik er elk jaar weer heel erg van... Vooral sinterklaas en oud en nieuw... heerlijke dagen. Kerstdagen ook wel alleen vind ik dat soms te druk.
toch kunnen er redenen genoeg zijn om er een negatief gevoel bij te hebben. Hier de verplichting om lang te rijden, mijn vader zit in een verpleegtehuis, 3 uur rijden van ons huis. En daar wil ik dan toch naar toe. Ook al is het verplichting, ik vind het ook heel sneu als we niet zouden komen. Mijn moeder gaan we meestal ook naar toe, woont ook 3,5 uur rijden van ons vandaan, dus blijven we meestal logeren. Maar zij en mijn stiefvader zijn niet zo jong meer (70+) en vinden onze kleintjes erg druk, dus dat geeft af en toe irritaties. Onlangs is mijn schoonmoeder overleden, dus moet ik ook naar mijn schoonvader (of hij bij ons) je laat ook zo'n man niet alleen zitten. Daarbij: wij zijn 2 jaar geleden tijdens de zwangerschap een kindje verloren en hoewel wij belijdend gelovig zijn, heb ik toch best heel veel moeite om feest te vieren om de geboorte van een kind, terwijl 1 van mijn eigen kinderen overleden is. Nee, kerst mag van mij dit jaar weer overgeslagen worden Dus nee, ik vind niet dat ik het kan inrichten zoals ik dat (diep van binnen) zou willen. Het liefste zou ik gewoon een paar dagen met mijn gezin weg willen naar een huisje, maar dat zit er op dit moment (door bovenstaande redenen) dus gewoon niet in. Dat zou zo egoïstisch voelen voor mij. Over tien jaar misschien.
Ik hou van kerst. Mijn familie en schoonfamilie zijn heel lief, maar omdat het meer dan een uur rijden is kunnen we niet wekelijks op de koffie. Met kerst neemt iedereen even de tijd voor elkaar, heerlijk.
Eerlijk ik vind het heel erg leuk samen met mijn gezin. Lekker het huis versieren en met man en kindjes lekker tijd doorbrengen. Maargoed als wik noet het verplichte rondje doen breekt nog net niet de derde wereld oorlog uit en dus zorgen we dat we de dagen zelf gewoon werken
Ik houd ervan: de gezelligheid, sfeer etc., maar wij doen niet aan allerlei verplichtingen. Lekker doen waar wij zin in hebben, niet verplicht eerste kerstdag hier en tweede kerstdag daar etc. Heerlijk!
Ik houd er wel van, ik ben wel een familiemens. En mijn man houdt ook wel van gezelschap over de vloer. Niet perse grote groepen hoor. Maar de directe familie hebben we graag over de vloer. Wij zijn ook wel makkelijk in mee-eten enzo. Alleen december. Nou ja.. we hebben vanaf eind november tot en met begin januar (zeg maar periode van 1,5 maand) behalve Sinterklaas en 2 Kerstdagen ook nog vier verjaardagen en twee trouwdagen. Dat is dan weer een beetje te veel van het goede, wat mij betreft. Oud & nieuw vieren we nauwelijks. We geven allebei niks om vuurwerk. De jaarwisseling zelf boeit me ook niet zo. Dus dat is een avond dat we niet zo nodig hoeven. Hoewel... als iemand zin heeft om bij ons op de bank te komen hangen is die toch weer welkom hoor en dan vinden we dat ook gezellig. Maar daar zullen we niet speciaal mensen voor uitnodigen of zelf op zoek gaan om ergens langs te gaan.
Ik ben gek op Sinterklaas, kerst en oud & nieuw. Vooral die laatste twee. Ik ben echt geen wintermens en word enorm somber van die koude donkere dagen. Die feestdagen brengen daar wat licht en gezelligheid in waardoor ik in ieder geval november en december door kan komen. Zeker december vind ik een heerlijke maand. Ik kan echt genieten van de dagen naar kerst toe. Overal lichtjes, kerstmuziek, voorbereidingen voor de kerstdagen... Toen ik nog thuis woonde stond ik op kerstochtend ieder jaar tussen 6:00 en 6:30 op en ging ik een uitgebreid kerstochtend maken. Nu ga ik dus gewoon om 6:30 op de fiets naar mijn moeder en maak daar alsnog het ontbijt klaar. En dan blijf ik daar, doen we spelletjes en luisteren we kerstmuziek, en dan 's avonds lekker een feestmaal maken in de keuken... Echt heerlijk, ik kijk er enorm naar uit. Hetzelfde geldt voor Sinterklaas en oud & nieuw. De weg ernaartoe met alle voorbereidingen en het bedenken van ideeën om het te vieren vind ik al heerlijk. En de avond zelf nog veel leuker. Het fijne van mijn familie is ook dat niemand ergens toe verplicht is. Op een gegeven moment gooien we een idee in de groep, zoals het plan dat we 5 december dit jaar bij mijn zusje gaan vieren, en dan beslist iedereen zelf of diegene zin heeft om te komen. Niemand wordt er gek op aangekeken als hij geen zin heeft. Er zit dus niemand met tegenzin rond de tafel en dat maakt ook altijd de sfeer heel erg gezellig.