Hoi dames Ik word niet goed van mezelf en weet totaal niet wat ik nou toch moet doen Even het verhaal int kort Het gaat tussen mij en mijn vriend al tijden niet echt goed Steeds proberen we het weer ook om wille van de kids en ik doe echt mn best maar het lijkt toch steeds niet te lukken en ik vind het ook steeds moeilijker om mijn beat te blijven doen omdat ik er niet veel voor terug krijg Dus daarom dat ik de hele tijd twijfel doe ik hier wel goed aan, moet ik bij hem weg of toch nog proberen, in therapie wil hij absoluut niet We maken regelmatig ruzie waarbij ik echt probeer het buiten om de kids te doen maar kont dus wel eens voor dat ze er bij zijn wat ik echt slecht vind van mezelf Maargoed die altijd blijvende twijfel, ik word er gek van wat moet ik nou, waar doe ik goed aan Aghh! Iemand zo iets mee gemaakt of tips om exht een goede keuze te kunnen maken?
Hoi Mupet, Lastig he? Dit wat je nu voelt... Ik heb ook heel lang getwijfeld voordat ik een punt achter mijn relatie heb gezet. Wat mij heel erg heeft geholpen om de knoop door te hakken is om écht (maar dan écht, écht, écht!!!) voor je zelf na te gaan wat je wilt, en of het realistisch en haalbaar is in je huidige relatie/situatie. Dit is echt heel moeilijk (vond ik) en daar zal ook vast nog wel een tijdje over heen gaan. Het is namelijkk heel moeilijk om je gevoel en je verstand te scheiden in deze. Dat was (en is nu nog steeds al zijn we 1,5 jaar uit elkaar) mijn struikelblok. Laat angst je in elk geval niet tegenhouden! Het leek mij ook doodeng allemaal, maar dat is me echt heel erg meegevallen achter af. Zet je gevoelens en gedachtes op papier, zodat het concreet en overzichtelijk blijft. Dat hielp mij het best. Ook alle negatieve en positieve dingen op papier zetten. Zo lijkt het net alsof jezelf van buitenaf bij jezelf naar binnen gluurt snap je. Zo word het vaak toch wat duidelijker voor jezelf. Succes met deze lastige situatie.
Thnx voor je reactie Ik vind het ook zo moeilijk, ik wil ook het beste voor de kids enzo en natuurlijk ook dat ze in een liefdevol gezin opgroeien met 2 ouders omdat ik zelf mijn ouders niet meer heb Maar pff ik heb het idee dat ik er nooit uit zal komen en steeds maar weer water bij de wijn zal doen omdat dit makkelijk is, en omdat het dan mayb wel weer voor een paar dagen wat beter gaat, totdat er weer een ruzie of irritatie is Maar ik voel me ondertussen zo klote door die twijfel ij wil aam de ene kant zo graag een keuze maken en daar dan ook voor gaan zegmaar En pff ja zo veel meer factoren die alles zo moeilijk maken maar uk wil ook weer niet herl mb leven zo liefdeloos leven Maar thnx voor je tip en dat opschrijven is een goed idee maar is ook weer totaal afhankelijk van hoe ik me dan voel denk ik..en gewoon kijk als ik geen kinderen had was het ws makkelijker kiezen geweest Maarja achhh klote gedoe
Kijk diep in je hart wat JIJ wil , en denk even niet aan een ander! Dan denk ik dat je wel weet wat je moet doen hoe moeilijk de keuze misschien ook is, vroeg of laat moet hij toch gemaakt worden! Heel veel sterkte toegewenst!
misschien een rare vraag maar is het beter voor je kids om gelukkig ouders te hebben verspreid over 2 huizen of ongelukkige ouders maar wel in 1 huis?
Thnx voor je reactie Tis echt moeilijk ik heb echt liefde nog voor hem dus zou het zo graag anders zien maar hij wil absoluut niet in therapie dat vind ik al weer te irritant want ik wil er alles aan doen, zelf komen we er niet uit Maarja ik denk dat we toch uit elkaar zullen gaan want dit gaat ook niet echt meer Naja vanavond gaan we dingen bespreken
Wat lastig dat het niet lekker gaat in jullie relatie en dat hij daar niks aan wil doen. Dan kan jij nog vanalles willen maar als hij niet wil houd het op lijkt mij.. Ik zou hem de keuze voorleggen; Of we gaan ervoor, dus ook met therapie e.d als dat nodig is, of niet en dan er een punt achter zetten, vechten kan je niet in je eentje. Het is kiezen of delen..
Stel jezelf eens de vraag: je wordt morgen wakker en de wereld is precies zoals je wilt, aan al je wensen is voldaan...hoe zou die er dan uit zien? Is dat met of zonder je partner? Is dat mét dan denk ik dat je hem een ultimatum moet geven. Bijvoorbeeld dat hij mee moet in therapie... Als je droom/wens ook zonder je partner te verwezenlijken is, dan is dit het pad dat je moet gaan bewandelen. Beide wegen zullen niet gemakkelijk zijn, maar liefde, en relaties, zijn nou eenmaal niet eenvoudig en zijn een leerweg voor ons allen. Diep in je hart heb je al een keuze gemaakt, durf naar binnen te kijken. Wat anderen zullen denken/zeggen is niet belangrijk, het gaat om JOU en je kinderen... Veel succes met je keuze, ik weet zeker dat je het goede kiest...
Hey dames thnx voor de reacties @helise die keuze heb ik hem dus al een aantal keer gegeven maar hij vind dat als wij er zelf niet uit kunnen komen, het niet voor elkaar bestemd is hij wil er dus niet echt alles aan doen om er uit te komen dus wat je zegt vechten alleennergens voor dat gaat niet @ikweetniet mijn droom zou wel met hem zijn maar niet zoals hoe het nu altijd ging maar ik heb hem dus al vaker gezegd. Maar we hebben dus gepraat en gister besloten dat het beter is om uit elkaar te gaan Het voelt heel raar en onwennig wn ik ben ook heel verdrietig hij is ook verdrietof en het is dus een gekke situatie nu zomaar we gaan het dus wel doorzetten
Ik vind het echt bizar hoe makkelijk hij zijn gezin opgeeft.. Maar goed, wel duidelijk zo. Heel veel sterkte met dit verwerken en een plekje te geven, zal geen gemakkelijke tijd worden.
Hey ja dat verbaasde mij ook heel erg Dat hij er geen moeite voor wou doen Maar hij is er na 1 nacht niet kunnen slapen zelf ook terug op gekomen (gelukkig) Hij wil nu dus wel in therapie maar dit maakt het ook weer wel moeilijk voor mij Ik dacht net na maanden misschien wel bijna een jaar twijfelen dat we dit nu echt gingen doen hoe erg ik het ook vind en nu komt hij na miljoenen kansen om die therapie aan te pakken er nu mee aan, voor mijn gevoel dus net te laat... Maar ik kan mezelf niet in de spiegel aan kijken als ik niet Alles heb gedaan voor de kinderen, dus ik denk dat we in therapie gaan... Waarvan me ik ook echt afvraag of het gaat werken want de dingen die ik anders zou willen zien is gewoon hoe hij is denk ik... Nouja we zien wel..
Gelijk heb je hoor mupet, ik zou ook hem deze laatste kans ook geven. Je kan jezelf dan inderdaad recht in de spiegel aankijken en je hebt er alles aan gedaan voor je kids mocht het toch niet werken. Ik heb ook relatietherapie gehad met mijn inmiddels ex. Ik vond het opzich erg fijn ondanks dat het wel erg confronterend kan zijn. Maar goed, mijn ex was niet eerlijk in de therapie dus dan heeft het ook geen kans van slagen.
Ja ik wil hem ook wel graag deze kans geven, maar weet echt niet wat ik daar van kan verwachten of hoe het werkt maar dat zullen we dan wel zien Ik ben ook benieuwd of er er echt iets aan zullen hebben maarja afwachten dus Maar rot van jou ex zeg, in therapie niet eerlijk zijn, tsja dan schiet het niet op nee! Sprak je hem daar toen tijdens die therapie niet op aan? Of kwam je er pas later achter dat hij had gelogen?