Hallo allen, Ik heb vandaag Chamodent aangeschaft (druppels voor doorkomende tandjes). Nu staat er in de gebruiksaanwijziging, 3 druppels ieder uur, max. 6 keer per dag. En er staat even in de mond laten en dan doorslikken, hallo alsof een kind van 9 maanden dit begrijpt. Moet ik dit gewoon erin druppelen of smeren op zijn tandvlees? Iemand ervaringen met Chamodent en helpt dit ook echt?
gewoon druppelen of met een lepeltje geven. Als je het op het tongetje druppelt ipv recht in het keelgat als het ware, blijft het vanzelf even in de mond. En met een lepeltje ook. Niet op het tandvlees smeren, dat heeft geen zin. Ik gebruik het alleen als ze last heeft, niet standaard 3x per dag ofzo. Het lijkt wel wat te helpen, maar dit schijnt erg te wisselen per kind (ik ken kinderen bij wie het totaal niet helpt en kinderen die er na een paar minuten al compleet rustig van worden; die van mij zit hiertussenin ).
Werkt als een tiet, ik neem aan dat heel snel werkt ofzo (sorry ben een belg). Maar hoe weet je dat het juist die plek is en niet 2 plekken ofzo, vind het soms wel moeilijk te beoordelen hoor.
Hier helpt het geweldig. We geven het niet persé 3x per dag, maar wel altijd voor het slapengaan. Maar ik hoor ook hele andere verhalen.
Chamodent doen wij ook altijd als ik denk dat er tandjes komen En ik heb het idee dat ze er echt rustig van wordt.
Goedemorgen, Hier gebruik ook beide. Dentinox moet je idd smeren, werkt SUPER en in het begin veel gebruikt, maar vaak kon ik dan al wel voelen waar ik moest smeren (bobbel of puntje in het tandvlees) en als ik niet helemaal zeker was, smeerde ik ook wel wat ruimer het tandvlees in ( op de vinger druppelen en dan met je vinger over het tandvlees) Nu gebruik ik chamodent omdat de kiesjes doorkomen en daarvan kan ik niet altijd waar hij last van heeft. Hij is al boven de 1, dus hij mag dan meer druppels hebben en ik geef ze elke keer ongeveer een uur tot half uur voor het slapen gaan, omdat hij er dan het meest last ervan ervaart en heb ook het idee dat hij er rustiger van wordt en beter kan slapen.
Ik geef het op een lepeltje en Thijs vindt het heerlijk. Ik heb het idee dat hij daardoor echt minder last heeft. Goed spul dus!
Heb je van Chamodent alleen druppels die je kindje door mag slikken? Ik vraag dit omdat ik dus "dacht" Dentinox te hebben (toen ik ziek was heeft m'n partner het gehaald bij apotheek omdat het op was we gebruikte het al en dus schijnbaar Chamodent gekregen ipv Dentinox)....en ik maar op z'n tandvlees smeren Maar goed nu hebben we Dentinox weer en afgelopen nacht heeft ie eindelijk weer een beetje goed geslapen Maar nog ff terug naar die chamodent...het is niet zo stel dat ik het een keer op een lepeltje geef (ipv dentinox) dat ik hem vergiftig?? omdat je versch Chamodent hebt (ook die je moet smeren ipv innemen bijv) Mirre