op onze bruiloft was een vriendin van me zwanger. zo'n 6 of 7 maanden. Enorme buik al. En hoewel iedere zwangerschap anders is (denk aan vermoeidheid, zere voeten enz...), heeft zij echt tot in de late uurtjes flink staan dansen en voglens mij een top-avond gehad. Maar het is lastig te zeggen wat wijsheid is, want het hangt ook compleet af van hoe je je voelt en dat weet je vantevoren helaas niet.
Ik zelf zou er niet aan moeten denken om zo'n feest te hebben tijdens mijn (gehele) zwangerschap. Maar die was voor mij ook niet heel makkelijk, hevige vermoeidheid en vanaf 12 wk bekkenproblemen. Voor de meesten kan een grote trouwerij in het begin of halverwege de zwangerschap heel goed, maar met 8 mnd zwangerschap lijkt me dat dat voor bijna elke zwangere zeer vermoeiend/moeilijk vol te houden is, al zijn ook daar uitzonderingen op Kun je niet voorlopig alles zo plannen voor je trouwerij dat het nog af te zeggen/verplaatsen is totdat je heel zeker weet of je het aankunt? Dus afwachten of je zwanger wordt en hoe je je dan voelt?
Toen ik 37 weken zwanger was ging mijn schoonzusje trouwen. Doordat we allemaal mochten overnachten op een soort grote kampeerboerderij hebben we heerlijk genoten! Ipv naar de speeltuin te gaan met de kindjes tijdens de 'kinderbruiloft' heb ik even liggen lezen. Hierdoor kon ik bij de rest van de activiteiten lekker meedoen. Echter, nu ben ik weer zwanger (7 weken) en echt ontzettend moe en misselijk. Ik houd er dus rekening mee dat deze zwangerschap heel anders is qua energie en dat ik dus dit x niet zo'n zin heb in een feestje met 8 maanden. Ik denk dus dat t een goed idee is om nu gewoon te plannen en dan tzt de beslissing nemen of het doorgaat of dat je de datum verzet! Ik ben het wel eens met andere dames dat ik graag niet zwanger zou willen trouwen, zodat je een borrel/champagne kunt drinken, maar dat is persoonlijk denk ik! Veel plezier met plannen en dromen!
he meid het is maar hoe jij je voelt! ik ben voor de bevalling nog naar 2 verjaardagen geweest. we kwamen thuis en even later waren we pappa en mama. dus ja ik zou nog wel een hele dag mee kunnen feesten toen ik 8 maanden zwanger was. maar ja jij kan wel een hele zware zwangerschap krijgen dat weet je van te voren niet. maar ik zou eerst gewoon afwachten misschien duurt het nog wel even dat je zwanger bent en kun je gewoon mee proosten enzo. ik heb zowiezo niet gedronken op mijn bruiloft en manlief ook niet. ik wou alle momenten nuchter beleven. hihi
Ik denk, dat het echt afhankelijk zal zijn, van hoe je je voelt in je zwangerschap. Ik heb namelijk echt geen fijne zwangerschap gehad door extreme misselijkheid en braken, bekkeninstabiliteit en met 25 weken had ik gehele bedrust ivm vroegtijdige weeën. Ook ik had dit nooit kunnen voorspellen en ja, je kan het verloop van de zwangerschap nu eenmaal niet zelf plannen... dus ik zou er wel rekening mee houden dat een eventuele geplande bruiloft misschien niet door kan gaan! Maar eerst natuurlijk zwanger worden en daar wil ik je heel veel succes bij wensen!
Over het algemeen word er aan geraden als je zwanger trouwt, dit tussen de 3 en 7 maanden te doen. Zwanger Trouwen? | De gids als je Zwanger gaat Trouwen! | ThePerfectWedding.nl (door mij geschreven..)
Dat is nog eens een handige gids, within! staan goede tips en ideeen in. Bedankt weer voor alle reacties! Het is fijn dat er met me wordt meegedacht en meegehoopt op de ultieme combinatie van buik + bruid we zullen het zien hoe het gaat lopen. kinderwens gaat voor het trouwen, dus als het moet, gooien we alles weer overhoop (met liefde!) (zeg ik misschien nu heel makkelijk, want het zal best een dilemma zijn, maar eerst maar eens zien...)
Hoi , Hier een ervaringsdeskundige , ik ben mei jl getrouwd en was 30 weken zwanger ......... Als eerste wil ik zeggen het was echt een fantastische dag maar ik zou het nooit weer doen als ik alleen uitga van een zwangerschap met een goede afloop ... Ten eerste geniet je niet van je zwangerschap want als echt een bruiloft gaat plannen , vliegen, de weken voorbij dus je neemt jezelf wat minder in acht vond ik . Ik had toen eigenlijk theoretisch gezien nog nergens last van maar ik was zo vreselijk moe die dag dat ik echt liep te sjokken tegen de tijd dat het diner afgelopen was en toen moest de borrel nog beginnen , wij hadden niet eens een feest . Ook ontplofte ik werkelijk van het vocht waardoor ik mijn schoenen niet kon aan houden en mijn trouwring niet hebben kunnen dragen tot na de bevalling 2 dagen na mijn bruiloft kreeg ik zwangerschapshypertensie en 1 week later lag ik in het ziekenhuis met pre eclampsie en 1.5 week later was mees er 7 weken te vroeg . Echt meid als je het mij vraagt als je geen haast hebt met trouwen en je wil een feest ipv een rustige dag wacht dan tot na je bevalling of plan het idd veel eerder ... Onze ervaring is het leven is zo onvoorspelbaar . Als je nog niet zwanger bent .. Gewoon lekker plannen maar doe het niet als 8 maanden zwanger bent t,is gewoon niet rustig .. Maar trouwen op zich is super!
@edithrook: dank voor je verhaal en ervaringen! we zijn begonnen met plannen, dus als het moet, gaan we de boel gewoon omgooien want ik wil wel kunnen genieten van de dag natuurlijk
Hoi ... Ik hoop natuurlijk dat je zwanger bent voor de bruiloft en de dag was echt fantastisch en het hoeft niet zo te gaan als bij ons natuurlijk .... Veel plezier met plannen etc Liefs edith Mama van mees*
Een meid uit mijn vriendenkring was 8 maanden zwanger toen ze trouwde en heeft die avond de dansvloer gerockt! Het is dus echt van persoon tot persoon anders of het gaat of niet. Wij zelf zijn pas heel kort voor de bruiloft gestopt met de pil omdat wij het risico niet wilden lopen dat ik ziek, zwak of misselijk zou zijn op onze speciale dag. Je geniet toch anders van je dag lijkt mij EN je kunt je vol op de bruiloft concentreren EN je hebt geen beperkingen ivm de huwelijksreis. Lijkt me idd dat je minder van je zwangerschap geniet als je een bruiloft moet organiseren want daar gaat toch ook veel tijd in zitten. Aan de andere kant: ik zou de volgende keer niet wachten met zwanger worden want dat valt gewoon niet te plannen en voor je het weet gaan de maanden voorbij zonder dat het lukt... Succes verder met de bruiloft en het zwanger worden.
@wijfie79: Bedankt! Dan neem ik aan dat jij nog niet zo lang getrouwd bent? Ik had nog niet echt aan de huwelijksreis gedacht :O Een kind kan je niet plannen en een bruiloft wel, dat biedt voor mij genoeg mogelijkheden p.s. ik heb het gevoel dat de zwanger worden pillen van etos mijn cyclus goed doen, en dus ook wel geluk brengen. Laten we het hopen!