kan dit kwaad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door colaatje, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden weten jullie of dit kwaad kan?
    heb beslist geen honger en moet mezelf elke keer dwingen om wat te eten wat dus niet veel is en wat ik ook eet heb daarna meteen last van maagzuur kan het kwaad om zo weinig te eten?
    o ja ben bijna 28 weken zwanger

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Zolang je moeite doet om toch je vit/mineralen binnen te krijgen lijkt het mij weinig kwaad kunnen. je doet het toch niet expres. en hoewel het beter is gewoon te eten doe je wat kan toch? er zijn vrouwen die de hele zw-schap spugen doe je ook niks aan.

wat je wel zou kunnen doen is zorgen voor een goede zw-schaps multi vit. zodat je toch je benodigde voorraad vit binnen krijgt.

3. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik gebruik de vitamine van nutricia

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Zorg dat wat je wel eet dan gezond is.
    En slik inderdaad een multi vitamine.
    Hopelijk komt je trek snel weer terug.
    Ik heb er soms ook van die dagen tussen zitten.
    Mijn vk zegt dat een baby pakt wat het nodig heeft.
    Het zal eerder gebeuren dat je eigen lichaam tekorten heeft dan je baby.

5. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    als ik eet dan is het vaak wel groente of fruit,
    maar na 3 happen staat het me al weer tegen

6. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Goed van je dat je jezelf 'dwingt' wat te eten.
    ik heb dat heel erg in het begin gehad, dat ik totaal geen eetlust had. Ik moest mezelf ook dwingen iets te eten. Ik dacht toen 'iedere hap is er een' en zo at ik soms meer dan ik op kon of wilde.
    Ook slik ik vanaf het begin de mama compleet plus van Davitamon, omdat daar alles in zit (ook visolie).

Gaat drinken wel goed? Probeer anders een smoothies te maken? Die kun je ook maken met wat groene bladgroente (zoals andijvie, spinazie, soorten sla) samen met fruit. Dan heb je evengoed wat extra ijzer binnen. Ik heb deze wel eens gemaakt en zijn best lekker! En ik vond het wel handig als ik geen 'zin' had in eten.

7. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja drinken gaat goed drink vooral roosvicee nu ook de ferro gehaald

8. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Ik heb bij vorige zwangerschap v zoontje Hyperemesis gravidarum gehad (staat topic van onder die naam bij gezondheid) Houdt idd constante misselijkheid en overgegeven in, nauwelijks kunnen eten. Ik ben toen opgenomen geweest in het ziekenhuis en nog maanden erna maar weinig kunnen eten. Ons zoontje heeft daar niets van gemerkt en is perfect gezond ter wereld gekomen. De baby neemt alles wat hij nodig heeft van de mama. Ik heb wel een tijdje nodig gehad daarvan te recupereren, want ik was lichamelijk op van al dat overgeven en te weinig voedsel binnen te krijgen.
    Dus idd belangrijk om te blijven eten (ook al zijn het telkens maar kleine beetjes (ik nu bij tweede zwangerschap ook weer ziek en eet nu om de 3u een crackertje met smeerkaas of wat ham) en te drinken.

9. felina

felina Actief lid

17 jan 2012
    350
    0
    0
    NULL
    ik heb bij deze zwangerschap ook totaal geen eetlust, eigenlijk alles staat me tegen...maar ik eet wel omdat het moet ik doe over mijn avondeten wel een uur maaar eeet het dan wel op en ik slik ook gravitamon tabletten en eet wel gewoon banaan en appel en drink ook geperste sinaasappelsap voor de vitamine....maar de baby pakt van jou wat het nodig heeft dus komt niks tekort je kan beter er voor zorgen dat jij niks tekort kom want dan kan jeje heel naar gaan voelen.

10. Jomy

Jomy Niet meer actief

Ik heb hier ook hetzelfde probleem. Totaal geen eetlust, terwijl ik normaal echt van eten hou! Eerst had ik 2 weken continu het gevoel of ik vol zat. Soort van misselijkheid. Dat is nu wel wat minder gelukkig maar nog steeds geen zin in eten. Vooral het avond eten, de grotere maaltijden. Vorige week heeft mn vriend een aantal keer voor niks gekookt haha...

En nu lig ik met koorts en een keel/oor ontsteking op bed dus nog steeds geen eetlust. Probeer wel zoveel mogelijk fruit te eten enzo, maar vraag me ook af of het niet erg is voor de kleine beeb... Ben ook al 1,5 kilo afgevallen zelfs... Maar ach, het schijnt dat je later in de zwangerschap alles eet wat los en vast zit hahahaha...

11. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Hier eet ik ook heel weinig, smorgens vitamine pillen met yakult en dan een banaan en sinasappel en avondeten. Voor de rest ook veel roosvicee, melk en sinasappelsap

Deel Deze Pagina