Feestende buren

Discussie in 'Corona forum' gestart door luca75, 19 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Twee huizen verderop wonen de kinderen van begin 20 nog thuis. Wanneer het mooi weer is wordt er geregeld gefeest.

    Afgelopen avond/nacht was het weer zo ver. Heb zeker 30 man voorbij zien komen. Ik erger me rot aan die feestjes. Muziek hard aan en constant geschreeuw en gegil.

    Denk dat de laatsten een uurtje geleden zijn vertrokken.

    In deze tijd lijkt me dit toch niet heel handig. Wat zouden jullie gedaan hebben?
     
  2. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier vannacht ook raak tot een uur of 4..

    wat doe ik eraan? Niks eigenlijk ben niet t type dat anderen snel op hun verantwoordelijkheden oid wijst tenzij ik er echt last van heb. Maar dat heeft niks mee Corona te maken. Dan heet dat overlast.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Ja dat is ook weer zo. Alleen nu met corona is t ook nog superstom.
     
  4. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wat zou ik eraan doen? Helemaal niets, tenzij ik echt last van ze heb. En dan bel ik aan bij m’n buren om te vragen of het iets zachter kan. Maar dan heb je het over overlast.

    Stom of niet, de maatregelen zijn al een tijdje versoepeld en feestjes geven mogen weer. Er is geen maximum voor het aantal mensen binnen. Alleen een dringend advies om afstand te houden en dat is dan je eigen verantwoordelijkheid. Op overlast kan wel gehandhaafd worden.

    Ik zou er straks even naartoe lopen en aangeven dat je er last van had. Of ze daar de volgende keer rekening mee kunnen houden.
    Ik weet verder niet hoe de band met je buren is, maar hier bel ik nog aan bij 5 deuren verderop die ik amper spreek als ik zie dat hun autolichten nog branden.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ja misschien. Maar ze zijn buiten en dan is de kans op overdragen veel kleiner.

    En dan nog is het hun verantwoordelijkheid en ga ik me er niet mee bemoeien.

    Gewoon slapen zou wel fijn zijn
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Geluidsoverlast kun je wel wat mee doen, even aanbellen dat jullie graag willen slapen en of het iets zachter kan.

    En ja t is dom dat ze het doen, maar helaas is geluidsoverlast t enige waar iemand wat aan kan doen
     
  7. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Je hebt recht op woongenot. Heel af en toe een feestje is niet erg maar heb dan wel het fatsoen om rond een uur of 12 het geluid naar beneden te zetten.

    Als het huurwoningen zijn moeten ze vanaf 10 uur stil zijn.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  8. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Het zijn koopwoningen en het zijn niet mijn directe buren maar 2 huizen verderop tegenover zeg maar.

    Het zijn nogal aparte mensen die eigen regels hebben zeg maar. Heb ook al eens bezoek van hen pissend tegen de voorgevel van mijn huis aangetroffen. Ik ben bang dat als ik ga klagen we meer van dat soort acties krijgen.

    Denk dat ik het dan maar gewoon moet slikken.
     
  9. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw

    Pissend bezoek van een ander tegen mijn voorgevel??
    Hoezo slikken?
    Dan hadden ze aan mij toch echt een verkeerde..
    Prima dat een ander bezoek heeft
    Prima een feestje af en toe
    Maar dat hoeft niet ten koste gaan van alles
    Ik vind dat je het best mag gaan aangeven dat je het soms als overlast ervaart!
     
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Nou idd. Die had er hier niet mee weggekomen..
     
  11. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.465
    1.509
    113
    Vrouw
    Hier ook gehad afgelopen week. (DOORDEWEEKS!) eerst aangebeld, maar ze wilde niet echt meedenken en zouden de muziek iets zachter zetten, dat is 10 minuten gelukt en daarna weer vol aan. Politie gebeld om melding van geluidsoverlast te maken. 2 uur daarna konden we nog niet slapen (inmiddels 3 uur ‘s nachts) en nog een keer gebeld. Helaas is er niemand langs geweest en om 5 uur was het stil en om 7 uur ging mijn wekker na 1 uur slaap. (Volle werkdag voor de boeg) En dan heb ik het over door de weeks en muziek zo hard dat je het met tv aan en alle ramen dicht nog mee kon zingen en gesprekken die eroverheen geschreeuwd werden kon volgen. En even door de duidelijkheid;.. het zijn buren aan de overkant met een behoorlijk stuk water ertussen...! :mad:
    Dus politie bellen om melding te maken heeft ook geen zin..
     
  12. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.162
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wat verschrikkelijk dan.. pfff dan kook je op een gegeven moment ook echt wel. Ik zou echter wel gewoon bellen volgende keer. Ik snap dat ze niet altijd kúnnen komen. Soms zijn er andere zaken die meer prioriteit hebben.
     
  13. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Zeker weten heeft het wel zin. Politie komt over het algemeen echt wel voor dit soort meldingen mits ze geen belangrijkere te doen hebben.
     
    Evanesco, Zoe123, Syane en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Dan zou ik om 7 uur bij hen aangebeld hebben om te zeggen hoe vervelend dit was. En om 8 uur nog een keertje, voordat je naar het werk gaat. Lekker lang op de bel, anders horen ze je misschien niet omdat ze hun roes uit liggen te slapen..... Jij niet slapen, zij niet slapen. Als normaal praten niet werkt helpt dit misschien. Het lucht vast wel op ;)
     
    Zeebra, GossipGirlxoxo, Madelie en 8 anderen vinden dit leuk.
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Klopt! Ik heb er goede ervaringen mee. Was er klaar mee dat de vorige buren pokkeherrie hadden en gewoon niet op de deurbel reageerden (die werkte op lichtflitsen en hard geluid dus niet opgemerkt was onmogelijk). 1 keer is oke maar de hardcore ging steeds vaker aan na 00:00 en trilden wij uit bed.

    (Maar idd politie moet geen urgentere zaken hebben)
     
  16. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Tja een ander kan heel makkelijk zeggen dat je aan haar of hem een verkeerde hebt of iets dergelijks maar met zulke mensen werkt het in de praktijk vaak niet zo. Dit zijn van die mensen waarschijnlijk die, als je gaat klagen, een reden hebben om het júíst te gaan doen of nog erger :rolleyes:
    Wijkagent een optie?
     
  17. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ducktape over de bel plakken :roflmao::roflmao::roflmao:
     
    aYh4L8, Ansel, GossipGirlxoxo en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Man zegt ook negeer het nou maar want anders gaan ze het idd juist doen. Ik lig dan te koken in bed ;)
    Die muziek vind ik nog niet zo erg maar dat geschreeuw en gegil daar word ik zo pissig van.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  19. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.029
    962
    113
    Vrouw
    Wij hadden ook van die mafketels in ons vorige appartementen blokje.
    Knetterharde muziek, schreeuwen, drugs gebruik in portiek. Één keer gevraagd of het zachter mocht, toen hebben ze de stereo in de gang gezet, zodat we er nog meer last van hadden.
    Op een gegeven moment waren ze naar buiten, heeft man de stekker afgeknipt. Ze waren zo stoned dat ze niet snapten waarom dat ding het niet meer deed :roflmao:
     
    Petra82, Zeebra, Amberxx en 14 anderen vinden dit leuk.
  20. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Twee jaar hebben we in een flat gewoond waar 3 families elke vrijdag, zaterdag, verjaardag tot 3-4 uur 's nachts bij elkaar aan het feesten waren. De ramen trilden van de muziek. We hebben verschillende keren gebeld. Een keer was mijn dochter doodziek en toen we vroegen of het toen in ieder geval iets zachter kon werd er gelachen en werden we elk half uur door verschillende mensen gebeld met allerlei rare opmerkingen (nummer niet zichtbaar).
    We waren echte wanhopig, want mijn man moest vaak in het weekend werken, mijn dochter werd steeds wakker en ik lag mezelf op te vreten.

    Maar toen ze een keer weer buiten op het veld bezig waren hebben de overburen gebeld en is de politie gekomen. Sindsdien nooit meer geluidsoverlast gehad. Al werden wij erop aangekeken, omdat ze dachten dat wij het gedaan hadden en gingen ze allerlei andere rare dingen doen, zoals kleedjes boven me uitkloppen als ik op het balkon zat e.d. Water gooien als mijn dochter langs kwam. Echt gewoon pesten.

    Pas toen we verhuisden, begreep ik hoeveel stress dit allemaal veroorzaakt had. Gelukkig hebben we nu een fantastische buurt en iedereen houdt rekening met elkaar. Zelfs zo dat als ik de rolluiken naar beneden doe, de achterburen naar binnen gaan, zonder dat ik daar ooit om gevraagd heb, want door een gesprek op het balkon of de tuin slaap ik echt wel heen. Ook van de jongens aan de overkant 20 en 24 hebben we geen enkele last. Zo kan het dus ook.

    Tegen plassende mensen, een tuinsproeier met een bewegingsdetector kopen, zodat die 's nachts begint te sproeien als er iemand in jouw gebied komt. Ook goed tegen poepende honden die 's nachts even de deur uitgegooid worden.

    Sterkte, want ik begrijp hoeveel energie je dit moet kosten.
     
    Syane en Vero0504 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina