huh? Ik heb daar nog nooit van gehoord. Kan me ook niet herinneren dat ik dat ergens heb zien staan toen ik tekende voor onze huurwoning.
Dat geldt volgens mij niet alleen voor huurwoningen hoor, het is gewoon een sociaal iets toch? Vanaf 22:00 muziek zacht en 00:00 alles stil? Heeft niks met koop/huur woningen te maken Volgens mij is het zelfs per gemeente nog verschillend wat er gehandhaafd wordt
volgens de politie mag je nooit overlast hebben van muziek. Maar inderdaad volgens mij is het meer een sociale regel wat jij zegt. @Huismuisie had het specifiek over huurwoningen
Er zijn regels over hoeveel dB je mag produceren op welke tijden . Het is niet zo dat na 22 uur bv alles stil moet zijn. En vaak staan dit soort dingen in de APV van de gemeente.
Alvast de ducttape en luciferstokjes klaarleggen dan... Volgens mij heb je gewoon asociale buren, corona of niet. Geen idee wat je eraan kunt doen behalve verhuizen. Wij hadden vroeger zo'n bovenbuurman die in het dagelijks leven echt heel aardig was, maar in het weekend regelmatig vrienden over de vloer hadden waarbij er onder het genot van extreem rechts fascistische songs de ene na de andere lijn coke werd opgezogen tot een uur of 5 's morgens. Blij dat we zijn verhuisd uiteindelijk.
Op een camping moet een beetje gezelligheid kunnen toch. Als het niet te gek wordt. Ik zit dan ook met vrienden lekker aan de wijn s avonds/ s nachts. Dat is lekkere aan vakantie. Met mijn baby ging ik dus echt niet naar de camping. Want die huilde idd om 6 uur. Op vakantie willen mensen toch een beetje uitslapen. Als je kinderen hebt die heel vroeg geluid maken dan zou ik in een huisje gaan. Of een hele brave gezinscamping.
Zo denk jij erover. Ik vind dat je na 23.00 uur gewoon stil kunt zijn, ook op de camping. Ik houd ook wel van gezelligheid, maar vind mijn nachtrust ook belangrijk. En bovendien zijn het zeker niet alleen baby's die om 6 uur wakker worden Ga zelf in een huisje als je tot diep in de nacht lawaai wil kunnen maken.
Helemaal mee eens dat een beetje gezelligheid moet kunnen. Maar er zit een verschil tussen een beetje gezelligheid waar niemand last van heeft en met je schetter stem de hele nacht over de camping tetteren. En mijn baby is wel om 6 uur wakker en huilt dan ook wel eens. Dat hoort ook bij de camping. Maar ik troost hem direct hoor dus niemand die er verder echt last van heeft.
Ja ok als mensen echt hard praten is dat vervelend, dat snap ik. Ik word vooral wakker van mensen die om 8u al gaan ontbijten met het gezin. Maar heb nu een caravan en dat scheelt een hoop in de herrie! In een tent hoor je alles.
Om 8 uur ‘al’? Lijkt me een hele normale tijd toch? Maar ja, ik vind het ook heel normaal dat mensen ‘s avonds zachtjes doen op een camping. Samen zitten met een drankje; tuurlijk! Maar wel zachtjes aan.
Ik begrijp nooit zo goed wat mensen met zeer jonge baby's of huilbaby's op een drukke camping doen. Ooit ergens gestaan en dat kind bleef maar huilen. Had waarschijnlijk last van de warmte (tja dat krijg je in een tent) en van de drukte het lawaai (overdag zijn overal kinderen aan het spelen in de avond bbq of gezellig samen voor de tent etc). Continu vragen of anderen overdag stil wilden zijn want baby sliep. Eeeh nee, mensen zijn op vakantie en kinderen willen overdag gewoon spelen. Bleek dat de baby thuis ook alleen maar huilde en niet kon tegen lawaai of drukte. Na een hoop conflicten met andere vakantiegangers (die gek werden van het huilen) is de beheerder erbij gehaald en zijn ze voortijdig vertrokken. Als je rust en privacy wilt zijn er overal huisjes die van alle gemakken zijn voorzien.
Serieus? Tot hoe laat heb je jouw 6 jarige dan onder zeil? Overigens is het op de meeste campings de bedoeling dat je stil bent tussen 23 en 7 uur. Dus huilende baby wordt niet gewaardeerd om 6 uur en borrelende lawaai makende volwassenen om 0:30 uur ook niet. Toen dochter baby was sliep zij wel altijd tot normale tijden, maar met babyzoon heeft man ook heel wat rondjes gefietst om 6/7 uur om geen overlast te geven. Ik vind een huilende baby niet erg, mits ouders er wel wat mee doen. Ooit Franse buren gehad die dat kind maar lieten huilen midden in de nacht en er niks aan deden, die kon ik wél schieten. Maar dronken buren midden in de nacht ook..
Maar dat is toch heel relatief ook? Als je als gezin allemaal om 7 uur al wakker bent omdat je je tent uitbrand dan is het niet vroeg. Ik vind dat je gewoon rekening moet houden met elkaar, ‘s avonds aan de tent kan het rustig en ‘s ochtends kan het ook gewoon rustig.
O ik zeg ook niet dat je geen rekening met elkaar moet houden hoor. Van mij heeft niemand last. Maar thuis mogen de kinderen ook absoluut niet om 8 uur buiten spelen, dus op de camping ook niet. Ontbijten moet je natuurlijk zelf weten, maar ik heb wel eens om 8 uur gillende en rennende kinderen rond de tent gehad, daar word ik niet zo heel blij van.