Waar hebben jullie je huish.hulp vandaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door San79, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    De vraag zegt het al....

In mijn vorige woonplaats had ik een vrouw die bij ons schoonmaakte die haar gewicht in goud waard was. Het is dat ze een opleiding aan ´t afronden was en ander werk wilde gaan doen, maar ik had haar zelfs haar reiskosten naar mijn nieuwe woonplaats willen betalen!

En nu woon ik hier alweer 2 jaar, en lukt het me maar niet om via-via een goede huishoudelijke hulp te vinden. Er zijn een aantal mensen die echt heel blij zijn met hun hulp, maar die dames zitten natuurlijk bomvol. Uiteindelijk had ik iemand gevonden, maar die deed het met de franse slag. Tja, dat schiet niet op!

Via de supermarkt of marktplaats durf ik niet, omdat je niet weet wie je in huis haalt.
    Hoe hebben jullie dat gedaan?

2. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wij hebben haar idd via via gevonden.

Tja, marktplaats zou ik ook niet aandurven. Of misschien wel en dan referenties inwinnen?

3. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Je kunt best via marktplaats doen hoor maar dan wel idd naar referenties vragen. Ik doe zelf schoonmaakwerk en ik ben ook via marktplaats bij mijn ''werkgever'' terrecht gekomen.

Groetjes Channie

4. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik ken wel iemand die het doet alleen woont ze niet echt bij je in de buurt.

Ik denk dat je gewoon een keer een briefje bij de supermarkt moet hangen ofzo. en dan gewoon de eerste paar keren gewoon veel dingen samendoen etc en diegene leren kennen.

5. Wij hebben onze hulp ook gevonden via marktplaats. Je kunt altijd vragen naar referenties en dan de eerste keren zorgen dat je er zelf bij bent.

6. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vond mijn hulpen altijd door een briefje aan te plakken bij een supermarkt.

7. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik heb mijn hulp gevonden via marktplaats.

8. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik via via en in het begin poetste ze echt heel erg goed maar nu gaat het steeds meer met de franse slag.

ben dus ook op zoek naar iemand anders.

9. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Misschien ben ik dan wel erg wantrouwend, maar referenties navragen vind ik altijd een beetje onzinnig. Wie zegt mij dat de mensen die ik mag bellen niet gewoon familie/vrienden zijn?

Ben ik nou te slecht van vertrouwen?

10. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik denk zeker dat je te slecht van vertrouwen bent. Mijn referentie is bijvoorbeeld als Huishoudelijk hulp bij de thuiszorg dus ik zou niet weten hoe ik die kan ''vervalsen''.

11. Ik had een advertentie op marktplaats gezet en daarna aangevoeld of ik iemand wilde uitnodigen en dan gekeken of het klikte. De eerste tijd geen sleutel gegeven, maar gezorgd dat iemand anders de deur voor haar open kon doen en na een poosje kreeg ze de sleutel. Het is heerlijk hoor, een schoon huisje als je thuiskomt.

Liefs en succes

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb deze luxe niet :) maar heb mezelf wel een tijdje aangeboden op marktplaats en zo in me weekend of avonduurtjes tijdens mijn studie schoongemaakt bij mensen. dit ging prima en ik denk als je gevoel goed is en eventueel referenties opvraagt er niks aan de hand is. zowiezo zou ik als ik ieman din me huis laat de echt waardevolle spullen opbergen in een kluis ofzo tot de vertrouwen echt 100% is omdat helaas niet iedereen eerlijk is.

13. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Wij hebben dan geen hulp maar ik weet van vrienden die gingen kijken of iemand na een poosje te vertrouwen was door overal 5 euro briefjes te leggen en als alles dan nog op de goeie plek lag of in de buurt dan wisten ze dat het wel goed zou komen haha.

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mag ik ook vragen wat jullie nou per uur betalen voor zo'n hulp?

15. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Meestal is dat tussen de 8 en 10 euro per uur. Ik krijg waar ik nu werk 9 euro per uur.

Groetjes Chantal.

16. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier in de omgeving vragen ze al 12,50 / 15 euro

Deel Deze Pagina