Internet verslaafd.

Discussie in 'De lounge' gestart door Milla, 24 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla

Milla Niet meer actief

Ik merk dat ik de laatste tijd veel op internet zit, forums, mail, hyves enz. Gemiddeld twee tot soms drie uur per dag (als de kinderen naar school zijn of in de avond uren). Ik merk dat ik het zelfs mis als ik een dag geen tijd heb gehad voor internet, en ook mijn huishouden lijdt er af en toe een beetje onder, omdat ik liever eerst nog even op internet kijk en dan bijvoorbeeld wil stofzuigen ed. Ik check bijvoorbeeld ook 4 x per dag mijn mail, en blijf steeds de neiging houden te kijken of er wat geschreven is in de topics waar ik schrijf. Ik vind het wel vervelend, heb het er wel veel over met een vriendin die dat ook heeft en zij beweert dat het al verslaving is.

Even héél eerlijk beantwoorden (anders heeft topic geen zin) ;)
    Hoe lang zitten jullie per dag op internet? En vind je jezelf verslaafd?

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Schuldig :oops:

Gemiddeld zo'n 5 uur per dag, en vooral op dit forum

3. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ik zit ook heel veel achter internet maar mijn huishouden en mijn dochter leiden er niet onder :D
    Hoeveel weet ik niet precies, maar zolang er nix onder komt te leiden vind ik het prima.
    Mijn dochter slaapt nog 2 x op een dag en als ik sochtends al mijn huishouden heb gedaan vind ik het prima :D

4. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik zit ook veel uur op het internet. Kom zo aan de 5 uur per dag. Maar ik vind mezelf niet verslaafd.
    Als ik een keer een dag of een paar dagen geen tijd heb, dan mis ik het ook absoluut niet.

5. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ik zit misschien bij elkaar een half uurtje tot een uurtje op de computer..Ik ga me al snel vervelen achter de computer en dingen als hyves, msn enzo vind ik niks aan. Ik zit op de computer voor bankzaken en dit forum verder niet..Ook is het zo dat ik soms een week niet eens in de buurt kom van de computer :rolleyes:

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Volgens mij spreken de geleerden pas van een tik of verslaving als iets er onder leid...dus jij zelf of je omgeving er hinder van ondervindt.

Ik zit altijd op t internet...tenminste...mn computer staat altijd aan. Zit er alleen niet altijd achter (tot ongenoegen van sommige mensen die dan gaan klagen dat ik mn msn niet telkens als ik ff wat anders ga doen op away zet :rolleyes:)
    Ik gebruik dan ook geen telefoon om familie te spreken...kijk bijna nooit tv...films kijk ik ook 9 vd 10 keer op mn comp...muziek draai ik op mn comp.. Mijn grootste hobby tekenen doe ik op mn comp...als t ff kan stuur ik n email ipv een gewone brief...en heb al jaaaren een digitaal fototoestel dus als we weer eens nostalgisch doen en foto's gaan bekijken dan zitten we ook hier.
    Eigenlijk doe ik alles zo'n beetje op mn comp behalve een boek lezen...dat nog net niet.
    Ben n beetje erg digitaal denk ik ;)
    Mijn huishouden en kinders ondervinden er geen hinder van buiten dat ik soms als ik ff iets aan t lezen ben moet zeggen dat ze ff moeten wachten met wat zeggen of vragen. Maarja als je iets op tv aan t volgen bent of de krant leest (doe ik op internet trouwens ;) ) dan werkt dat ook zo.
    En soms is t wel handig als ze oma ofzo iets willen laten zien...msn met webcam en hoppa oma ziet de mooie tekening of zn nieuwe trui (of mijn enorme buik).
    Is een beetje zo gekomen door dat ik vroeger een gaming clan had en het voor de members handig was als ik vaak te berijken was...is zeg maar gewoonte geworden...en van t een komt t ander...
    Mn vriend deed dit overigens ook al voor hij me kende...en zijn familie ook.
    Heb zelfs nu mijn moeder zover dat ze heel vaak online is :)
    Bijkomend heb ik vaak als ik ff wat gedaan heb in t huishouden pijn in mn onderrug die over gaat als ik ff n 10 tot 15 minuten zit.
    Dus ga door tot t echt pijn doet met schoonmaken etc...en dan plof ik even in mijn gemakkelijke stoel voor de comp. Om na n 15 tot 20 minuten weer verder te gaan.

Sommige vinden me verslaaft....tja ...ik vind van niet. Kan hem ook goed uit laten staan als ik me niet lekker voel zoals de eerste weken van de zwangerschap of als ik wat anders te doen heb zoals visite of klussen in huis. En missen? Neu niet echt...wat er vandaag op staat zal er morgen ook nog wel zijn, toch?

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zet om half 2 de pc aan, maar steeds als ik iets in huis wil gaan doen dan wordt ik weer naar dit forum getrokken om te zien of er reacties zijn..

Resultaat: Dat ik een kwartier voor vriendje lief thuis kom nog door het huis moet rennen om alles een klein beetje aan kant te krijgen :rolleyes:

Volgens vriendje lief, behoorlijk verslaafd

8. Milla

Milla Niet meer actief

@ Marijke en Wilma een van de kenmerken van verslaving is ontkenning :D. Kunnen jullie ook een week zonder, zonder er aan te denken?

9. acire

acire Fanatiek lid

heel herkenbaar :)

10. Milla

Milla Niet meer actief

Ik onderviind er zelf hinder van, maar merk dat ik het toch steeds weer doe.

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind mezelf niet verslaafd, ook al zit ik wel veel achter m'n laptop. Als het moet kan ik handig zonder (niet te lang natuurlijk), en als ik een weekendje zonder internet moet mis ik het ook niet.

Ik zit er sowieso heel lang achter omdat ik m'n laptop tijdens m'n colleges gebruik, en dan doe ik soms ook andere dingen (hyves, fora, mail, etc. etc.) en dan als ik thuis kom staat ie eigenlijk ook de hele tijd aan, maar zit ik er niet steeds achter. Denk toch wel dat ik gemiddeld per dag aan 8 uur kom (inclusief colleges dus), en echt privé blijft er nog wel 3 uur internetten per dag over.

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Nee een week zonder kan ik niet.
    Maar dat ligt meer aan de dingen die ik dan niet kan doen zoals contact onderhouden met n vriendin die ik mail op haar werk en met mn moeder kletsen bvb. De rekeningen betalen en t nieuws lezen gaat ook niet zonder internet omdat ik dat digitaal doe.
    En ff info of adres opzoeken van iets waar we iets moeten of heen zouden gaan kan dan ook niet.
    Gaat stukke minder over t forum bij houden of spelletjes spelen.

Ik mis dus meer het gemak van ff dit of dat doen of opzoeken dan t daadwerkeljik nutteloos surfen of gamen...dat doe ik ook bijna niet op wat forum spammen na dan...maar dat mis ik dan weer niet.

13. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    als ik 'smorgens beneden kom heb ik hier een "heel ritueel"...eerst naar de lichten aan, de kachel aan, de pc aan,senseo aandrukken, naar het toilet, senseo aandrukken, naar de pc....

als ik gekeken en "geantwoord" heb (meestal zw) ga ik naar boven, roep voor de zoveelste keer de kids (had ik al 3x gedaan vanuit mijn bed)...

dan ga ik mezelf douchen/wassen, aankleden, gezicht en haren...dan met veel bombarie zorgen dat de kids nu echt hun bed uit moeten om zich aan te kleden, in de tussentijd kleine meid, wassen en aankleden, uiteindelijk de 2 grootste wassen en dan hehe eindelijk naar beneden, kids hun eten geven, tassen inpakken, en ja hoor, ik kan eindelijk nog ff achter die vierkante bril voor we weg moeten...

kids wegbrengen naar school, dan naar moeders "bakkie" doen, daar wil ik er wel achter maar ga er niet achter omdat ik dus wel eens "commentaar" heb gehad over het forumgebruik...

dus hehe ik laat zien dat het me niets doet ;)

kleine bij moeders laten, boodschappen doen, boodschappen thuisbrengen...staan nog in de gang, toch eerst ff "checken" dan de boodschappen opruimen, weer "ff" checken....

dan terug naar moeders, nog "ff" bakkie doen...terug naar huis, kleine meid uit de maxi cosi en in de box-bed-wipstoel-fles of what so ever (wat ze nodig heeft)..."ff" checken.....

als een storm door mijn huis (soms niet eens) en "ff" checken...

nee ik ben niet verslaafd :confused:

idem dito...maar wat doe je er aan?

staan hier 4 pc's in huis :( zit ik er beneden niet achter dan klik ik als ik boven bezig ben wel ff op "verversen" :confused:

14. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hier nog een eerlijk persoontje :D

Laptop staat meestal de hele dag aan, zit bijna de hele dag online bij zw. pagina, verder controleer ik mijn mail wel vaker dan 4x per dag, helemaal als ik ergens op wacht. Ook ik doe het liefste alles digitaal via de laptop/pc.
    Aantal uur dat ik echt met de laptop bezig ben? Veel, soms wat minder dan de andere keer. Maar er zijn dagen bij dat ik echt wel een uur of 6 op een dag bezig ben.

Een half jaar geleden was het echter nog veel erger, toen leed alles onder mijn verslaving. Ik was erg fanatiek bezig met mailtjes lezen voor geld. Iets te fanatiek :oops: ik heb dit enigzins kunnen beperken, maar nog zit ik er serieus te veel achter. Maar ik kan de laptop tegenwoordig ook dichtklappen en bezig zijn met Sam.

15. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Voor ik een kind had, was ik erg verslaafd!
    Toen zat ik ook veel in chatboxen.
    Nu is het alleen nog iets voor in mijn vrije tijd, dus als mijn zoontje slaapt en ik in huis ook redelijk wat gedaan heb.
    Nu ik zwangerschapsverlof heb, heb ik wat meer tijd dus zit ik wat vaker op deze stoel :p

Maar laatst ben ik 15 dagen op vakantie geweest, en heb niet omgekeken naar de computer die daar wel stond.
    Dus niet verslaafd, maar ik word wel aangetrokken door de computer!

16. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik kan makkelijk een week zonder.. Toevallig heb ik dit laatst ondervonden. Mijn laptop deed helemaal niks meer, tja kan gebeuren maar dan heb ik gewoon pech, na 1,5 week had ik weer een nieuwe en kon ik weer online.
    Ik had in die 1,5 week ook mijn vriend z'n laptop kunnen gebruiken, of even langs mijn zus gaan, maar dat heb ik niet gedaan.
    Ook op vakantie mis ik de computer absoluut niet, ben met vriendinnen op vakantie geweest die om de dag even naar een internetcafe gingen, maar die behoefte heb ik niet.
    Ook heb ik een tijd 2 maanden zonder internet gezeten (was iets niet goed gegaan met de aanvraag), en regelmatig een paar dagen of een weekje. Tja soms is het dan even onhandig, maar ik mis dan meer de practische dingen (adres opzoeken, of een route uitprinten) dan de fun dingen als fora en hyves enzo.

Daarom zie ik het niet als een verslaving. Ik kan echt makkelijk zonder.

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Lastige vraag... Als je het mijn man vraagt zegt hij waarschijnlijk dat ik verslaafd ben.. :) Daarom vraag ik maar niks... :D

Ik ben elke dag wel een paar uur online te vinden. Soms ben ik aan het gamen, ik speel al ruim 2 jaar Guild Wars. Ik ben veel te vinden op mijn eigen forum (Ook grotendeels gewijd aan Guild Wars) en veel hier natuurlijk... :D Ik kan hier zo een uur of 2 kwijtmaken.. :)

Al moet ik wel zeggen dat het een heel stuk minder is dan een jaar of 2 geleden toen ik net begon met Guild wars. Toen had ik ook echt last van ontwennigsverschijnselen... Ik dacht er echt de hele dag aan... Ook op mijn werk... Echt heel erg... Op zich was het maar goed dat we op vakantie gingen met de tent zodat er geen computer mee kon.. :) En ik heb me echt in moeten houden om niet in elke stad waar we kwamen op zoek te gaan naar een internet cafe... :) Maar toen we terugkwamen was het kwartje gevallen... HEt is nu echt een stuk minder als toen.. Maar ja, wat wil je met een baby... :) :)

Al moet ik wel zeggen dat het bij mij nooit zo erg is geweest dat ik er real life afspraken voor af heb gezegd. En het huishouden heeft er ook weinig onder geleden... Ik gebruikte het meer als beloning... Zo van: Als ik dit gedaan heb vandaag mag ik van mezelf weer achter de computer... Eigenlijk te gek voor woorden....

Nou... Je wilde een eerlijk antwoord.. Hier heb je er een,.... :) Ik geloof niet dat ik hier ooit zo eerlijk over ben geweest... :oops:

18. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0

nou niet verslaafd?

als wij op vakantie zijn kunnen de pc's me echt wel gestolen worden, wordt ik er nog niet eens door aangetrokken, maar thuis :confused: ;)

19. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb ook last van deze verslaving...
    Ik word ook wel sikkeneurig als ik door omstandigheden een dag niet kan internetten.

Soms vraag ik me wel eens af of de beheerders hier kunnen kijken hoe vaak je inlogt per dag... nou, dan schaam ik me dood, want op mijn vrije dagen ben ik hier wel een paar keer per dag te vinden.

Op werkdagen ben ik 's avonds niet in bed te branden voordat ik nog even achter de pc gezeten heb.
    Mijn nachtrust lijdt er ernstig onder, maar toch kan ik niet streng zijn voor mezelf.

Help mij

8)

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    op vakantie kan ik ook zonder, en hoef dan ook niet altijd een internet cafe op te zoeken. Dus zo erg is het ook niet. Maar ja... het blijft een verslaving.

Deel Deze Pagina