Hoe behandelen jullie zo'n wrat?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Jatobe, Dec 27, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

Jun 9, 2013
    1,868
    2
    38
    Ik vermoed dat dit een wrat is tenminste........ we hebben het twee keer behandeld met een spray van wrat-weg, maar de wrat is nog niet weg....;) Je mag het max drie keer gebruiken.
    Hij is behoorlijk bol en irriteert soms. Heb een foto gemaakt. Wat zijn jullie ervaringen met behandelen van zo'n wrat? Bij de huisarts? Of is er nog iets wat we zelf zouden kunnen proberen? Wie heeft ervaring?

Attached Files:

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Zou naar de huisarts gaan en als het een wrat is, laten aanstippen met stikstof, dat is het snelste. Kan wel even wat pijn doen.

3. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Wratten aanstippen bij de HA hielp hier niet. Ik heb bij voetwratten wratx gekocht. 1x per week aanstippen. Meestal een week of 5 en de wrat is weg. Zonder pijn!
    Ik zeg dus: wratx!

4. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

Jun 9, 2013
    1,868
    2
    38
    Staat daar op dat het ook geschikt is voor kinderen?

5. pearls

pearls Bekend lid

Nov 29, 2012
    656
    0
    16
    Zoals het er nu uitziet zou ik gewoon afwachten. Als ik het goed zie zit er nu soort vocht onder.. het voelt soort hard maar er zit wel vocht onder waardoor het los komt van de huid. Zo was t bij ons tenminste wel. En toen viel hij er na een paar weken in z'n geheel vanaf.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,869
    113
    WratX hielp hier erg goed. Wartner ook, maar dat gaf littekens...dus toen niet meer gebruikt.

7. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

Jun 9, 2013
    1,868
    2
    38
    Even nog voor de duidelijkheid: WratX gebruiken jullie dus ook bij kinderen en is ook geschikt voor kinderen?
    en waar kopen jullie het? Ik zie het online bij etos en kruidvat niet staan?:(

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dichtplakken met ductape. En dan rustig volhouden, ook gewoon tijdens douchen etc. Zodat de wrat verstikt als het ware.

9. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    ik deed bij mijn oudste formule w..
    paar keer aanstippen en dan kwam ie naar boven om er uit te vallen..
    denk dat zo'n spray ook milder werkt omdat het sneller in contact komt met gewone gezonde huid.
    zo'n aanstipgoedje mag al niet op gezonde huid komen

10. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

Jun 9, 2013
    1,868
    2
    38
    Bedankt voor de reacties :). Heb wratx gevonden bij de etos en de eerste keer is net gedaan.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,837
    113
    Ga ik wratx ook eens proberen. Aanstippen kan echt enorm zeer doen, zeker erna, dus dat stel ik nog even uit.

12. ffff

ffff Bekend lid

Oct 9, 2012
    911
    545
    93
    Formule W en dagelijks het bovenste laagje afvijlen (doet alleen het laatste stukje 'pijn' (= branderig gevoel))

13. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Je kunt ook niets doen. Het is een virus waar het lichaam zelf op moet gaan reageren, zodra het immuun systeem het oppikt verdwijnt wrat vaak vanzelf weer. Kan wel even duren ;), dus hangt er vanaf hoeveel last het geeft...

Mijn dochter had wratten op haar voetzolen en had hier ook af en toe pijn aan. Maar het idee van aanstippen bij huisarts vond ze nog veel erger (geen held met pijn :D), dus wilde ze verder niets. Na een klein jaartje zijn ze vanzelf verdwenen.

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,191
    16,523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Dit!
    Ik ben zelf dokters ass en stip dus wratten aan.
    Hoe vaak ik wel geen gillende kinderen heb gehad omdat ouders willen dat die wratten weggaan.
    Kinderen hebben er vaak geeneens hinder van.
    Nu is protocol gelukkig veranderd.
    3 x aanstippen met een interval van 2 weken en dan nog 3x behandelen met trichloorazijnzuur en dan wordt de behandeling gestopt.
    Nu moet ik zeggen dat wratten aan de handen beter reageren op de stikstof dan die hardnekkige voetwratten.
    De wrat van haar to haar kind zou ik wel willen aanstippen en ik vermoed dat die na 2x aanstippen weg is.
    Zijn vaak goed te behandelen deze bolle wratjes.

15. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

Sep 11, 2016
    255
    144
    43
    Female
    Op de spaghetti
    Dochterlief had hier pas geleden een wrat onder haar grote teen, en het is dat hij pijn deed anders had ik er niets aan laten doen. We hebben hem wel bij de HA aan laten stippen, helaas inderdaad met fikse gilpartijen tot gevolg, arm kind :(. Na 3x was hij weg. Gelukkig was ze ook snel van de pijn af na het stippen.

Maar, nu kreeg ik van een vriendin een andere tip, haar dochter had ook wratjes waarbij niets hielp, en zij heeft hem gewoon aangestipt met blanke nagellak! Daardoor verstik je de wrat ook, en na een paar weken was hij helemaal weg :). Dus de volgende keer dat dochterlief een wrat heeft ga ik dit ook proberen, al die dure middeltjes helpen toch vaak niet ;).

16. Withinshin

Withinshin Bekend lid

Oct 1, 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb goede ervaringen met ductape. Had een wrat die maar niet weg ging en waar ik last van had. Van alles geprobeerd en ook laten aanstippen bij de huisarts. Uiteindelijk afgeplakt met ductape en toen was de wrat snel verdwenen! Je 'verstikt' de wrat hiermee, ideaal 👍

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,869
    113
    Aanstippen wilde ik per definitie niet, vind dat vreselijk zielig en als het dan ook nog niet eens werkt dan is al het leed voor niets. Maar ik vind een wrat wel smerig, bij de jongste (een klein poppetje, dus dan valt het misschien nog eens extra op?) waren ze ook echt erg groot... Ze had er ook last van, zowel van die op haar voet als die op haar hand. We hebben afplakken en nagellak geprobeerd, maar dat deed 0,0. Formule W net zo. Wartner niet geprobeerd, ivm het litteken dat haar zus daar aan over heeft gehouden. Uiteindelijk dus WratX gebruikt en dat werkte na heel lang gebruiken uiteindelijk wel. (En vervolgens kreeg ze waterwratjes. ;) Die we uiteindelijk ook weg hebben gekregen met een homeopathisch middeltje.)

18. moonchild

moonchild Fanatiek lid

Oct 28, 2009
    1,798
    1,292
    113
    Hier een groot fan van appelciderazijn. De tip gevonden op pinterest en het werkte perfect en nog belangrijker pijnloos!
    Iedere avond een pleister met appelciderazijn op de wrat. Volgens mij was het na een ruime week weg. Je kan op pinterest ook foto''s zien hoe het plekje transformeert, anders vraag je je misschien af of het goed gaat.
    Succes!

19. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,308
    10,276
    113

Mag ik vragen wat voor homeopatisch middeltje je hebt gebruikt?

20. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Mijn dochter had een aantal zeer hardnekkige voetwratten, waarvan 1 onder de nagel van haar grote teen;)

Eerst een paar keer aangestipt met formule W. Klein beetje effect,,maar ze kwamen terug. Toen naar de dokter. Deze heeft er wat vanaf gesneden. Zeer pijnlijk (arm kind,;stomme onaardige dokter:x) en hielp niks, ze had alleen maar meer pijn. Toen deze https://www.ah.nl/producten/product/wi386705/wartner-wrattenpen-pro pen gekocht en deze werkte fantastisch. Wratten waren snel weg en zijn tot nu toe niet meer terug gekomen...

Share This Page