Dat voelden we ineens. Ze noemde al wel deze zomer dat ze soms hard worden tgv kou maar voelde het per toeval en ze heeft echt harde schijven onder beide tepels. Ze is 6,5 jaar. Verder valt ons op dat ze soms naar zweet ruikt. Vonden we ook al wat vroeg… Verder geen groei spurt of haartjes. Wel veel beenhaar.. Toch even naar de huisarts denk ik maar?
Ik zou daar even naar laten kijken en het hoeft niks te betekenen maar dan weet je het wel zeker. Mijn jongste wordt bijna 9 jaar en bij haar dacht ik ook iets van borstgroei te zien maar toen ik voelde was het echt vetweefsel en geen harde schijf gevoeld. Ik zou ook de zweetgeur bespreken. Mijn dochters hebben allebei veel beenhaar maar hebben dit altijd gehad. Ik weet niet of dit iets te betekenen heeft bij jouw dochter maar zeker even benoemen.
Ja precies; en waarschijnlijk verwijzing naar de kinderarts.. vast niks ernstigs maar wel gek.. van die harde knikkertjes onder de tepels.. Wel heel naar nu die onzekerheid merk ik.
Morgen inderdaad even de huisarts bellen voor het maken van een afspraak. Doorgaans kan je snel terecht bij de kinderarts. Sterkte ermee!
Mijn dochter had dit ook op haar 6e. Uit echo bleek dat het idd borstweefsel was. Er is een röntgenfoto gemaakt voor haar botleeftijd en bloed afgenomen, het was geen vervroegde puberteit. Over 2 weekjes wordt ze 9, ze heeft (echte) borsten, zweetgeur en beginnend schaamhaar. Ze is er dus wel vroeg bij. Ik hoop vooral dat haar menstruatie nog mininaal een jaar wacht..
dank je wel! Geen hormoonremmers dus voor haar? Doen ze dat enkel bij aangetoonde vroegtijdige puberteit? Ook heftig zeg dat ze zo jong al borsten etc heeft…. Ik hoop dat we idd snel duidelijkheid krijgen en niet weken op afspraak bij kinderarts moeten wachten.
Nee geen remmers. Gelukkig maar, al blijf ik erbij dat ze erg vroeg is met alles. Ze moet nog 9 worden maar heeft toch echt al een behaatje nodig.
Wij zijn terug van huisarts. Zij vond het niet alarmerend. Zei dat ze dit vaker ziet bij jonge meisjes.. enkel als ze ineens snel zou groeien of haartjes zou hebben zou hij zich zorgen maken. Wij waren na het afspeuren op internet echter wel bezorgd. hebben verwijzing gekregen. Hij heeft in ons bijzijn naar kinderarts gebeld. Hij vond het ook niet alarmerend maar wilde ons wel zien en dochter ook voor de zekerheid (meer ter geruststelling )
Fijn dat jullie doorverwezen zijn naar de kinderarts en hopelijk horen jullie snel wanneer jullie terecht kunnen
Ja, we hebben ons middels internet misschien ook wel gek lopen maken.. maar de luchtige reactie van de huisarts verbaasde mij wel..