Mag je zeker vreemd vinden. Ik vind het wat anders of ik de rook inadem of mijn kind. Mijn unborn zit prima en veilig in mijn buik. Gelukkig mag jij jezelf heel fijn aan de Amerikaanse idealogie verbinden. Ik voel me nog steeds meer verbonden met Hollandse nuchterheid
Ik vind een feestje of standaard in de rook zitten ook echt twee verschillende dingen. De placenta van een roker verkalkt. Op deze plekken kan de baby dus geen bloed meer ontrekken aan de placenta en krijgt dus minder mogelijkheid tot zijn voedingsstoffen te komen. Schadelijke stoffen blijven langer in het bloed van de baby doordat het nog in ontwikkeling is. De placenta kan los laten en zo zijn er nog veel meer redenen waarom (passief) roken echt niet goed is. De vk zei meteen tegen mij na de bevalling dat ze dus kon zien dat ik geen roker ben doordat de placenta zo goed doorbloed was. Je kunt het dus gewoon letterlijk zien. Een feestje en dagelijks in de rook zitten zijn echt twee verschillende dingen maar ik denk wel dat het goed is om zo min mogelijk in contact te komen met rook als mogelijk. Er zijn al genoeg dingen waar je mee in contact komt zonder dat je er iets aan kan doen, zoek de dingen waar je wel iets mee kan dan niet dagelijks op. @Iris, ik begrijp dat je niet zomaar uit huis kunt maar misschien helpt het als je je pa een filmpje laat zien van wat roken met een baby doet in de buik? Dat hij zich dan meer verantwoordelijk voelt? Mijn vader rookte vroeger ook in bijzijn van mij toen ik een kind was. Bij mijn zoon doet hij dit niet. Hij gaf duidelijk aan nu te weten wat het doet met een kind en dat hij daar vroeger nooit bij stil stond en niemand hem daar op heeft gewezen.
Ja misschien moet ik hem maar eens een filmpje laten zien maar betwijfel of het helpt.. heb al vaker een linkje door gestuurd als ik er wat over las op internet maar hij is zo super egoïstisch wat roken betreft. Baal er heel erg van want voor zijn eigen gezondheid moet hij ook echt stoppen anders haalt hij de 10 jaar denk ik niet meer. Maar wat ik ook zeg niks helpt. Gelukkig is mijn moeder het tegenovergestelde en gaat nu nooit meer in mijn buurt roken zei ze gister na ik er wat over vertelde.
Fijn zeg dat je moeder er wel rekening mee gaat houden! Misschien doet je vader dan vanzelf wel met haar mee?