Ik denk dat ik een heel ander idee had toen je feestje zei. Als ik feestje hoor denk ik aan een kindloos feestje met muziek (in de avond). Wat jij bedoeld is denk ik meer een familiedag, maar ook met vrienden. Dan zijn spelletjes zoals je noemt vast prima
ik had ook een ander idee bij een feestje geven! Zou in ons geval idd ook zonder kinderen met genoeg drankjes een dj of leuke band en wat hapjes zijn. Beetje bijpraten als je wil en later op de avond dansen! Er zou geen sjoelbak bij staan. Maar voor een middag, verjaardag achtig feestje met gezinnen. Zou ik idd ook denken aan wat eenvoudige grote spellen. Wel vrijblijvend te pakken, of te doen. Bingo of pubquiz zou ik te tijdrovend vinden, en ik weet niet of iedereen daarop zit te wachten. Wil je alles zelf regelen qua eten? Of wil je ook wat uitbesteden? Misschien naast standaard chips, nootjes en rauwkost, nog wat hapjes via een cateraar vooraf regelen? Of als je wil dat mensen blijven eten kun je vaak via de locale chinees/indier/thai wel wat eten laten brengen. Die hebben vaak ook wel warmhoudpitten enzo.
Een pubquiz zou ik op een feestje echt niet leuk vinden. Een mega vier-op-een-rij, sjoelen.of andere oud Hollandse spellen weer wel. Maar gewoon naar keuze, niet met een programma en verplichte groepjes ofzo.
Het is nou eenmaal zo dat een DJ etc totaal niet bij ons past. Ook niet bij de meeste genodigden. Het gezelschap varieert in leeftijd van 100 jaar tot kleine kinderen en iemand met NAH. Dus voor elk wat wils vind ik dan wel fijn. We willen doen wat bij ons en ons gezelschap past.
Dat is hoe jij het zou invullen. Voor ons, en het merendeel van de genodigden is dit niet het idee van leuk. Een DJ vind ook niet iedereen fijn en de locatie is daar ook niet echt naar. Het past gewoon niet bij ons. Dat je het dan geen feestje vind is hoe jij tegen een feestje aankijkt. We hebben er elk een ander idee bij. En dat mag.
Alsi ik mijn vrienden uitnodiging, die kinderen hebben kan ik het niet maken om te zeggen laat je kinderen maar thuis. Het zijn veel grote gezinnen (een met 7 kids en een met 9 kids). Ook nodige we familie uit, omdat wij dat fijn vinden. Zij horen er ook bij in onze optiek. En daar varieert de leeftijd erg. De oudste is 100, de jongste net 2. We willen gewoon daarom graag voor elk wat wils. En zijn aan het onderzoeken wat daar nou het beste bij zou passen.
Klinkt idd als een familie/vriendendag. De pooltafel zou in mijn familie zeker goed vallen. Ook grote spellen als. 4 op een rij en sjoelbak. Denk dat als je een vrijblijvende sfeer creƫert het voor een ieder leuk zal zijn. Leuke muziek op achtergrond welke mss op een gegeven moment wat harder kan om te dansen voor wie wil. Mss voor de kleintjes iets van kleurtjes en knutsel spulletjes. Alvast heel erg veel plezier gewenst.
Ik zeg niet dat er iets mis mee is he? Maar waarom zou je geen feest kunnen geven zonder kinderen? Wij hebben beide: dingen met en dingen zonder de kinderen. Op een vrienden/familiedag zou ik idd verwachten dat ze mogen komen en zouden die spelletjes niet vreemd zijn. Maar mijn verwarring kwam denk ik van mijn eigen interpretatie van het woord feestje. Dat heeft voor mij een lading van hapje, drankje, dj (of gewoon muziek) dansen en kindloos
ja precies, wat jij omschrijft is voor mij een verjaardag of familie dag, maar dat maakt niet uit. ik lees net ook je invulling qua mensen, grote gezinnen, mensen van 2-100 jaar die komen. dan is het misschien idd leuk met die vrijblijvende spelletjes. het is natuurlijk ook prima om bingo te doen, of een pubquiz, als je weet dat jullie vrienden en familie dat allemaal tof vinden. voor de kinderen zou ik wel iets van vermaak verzorgen. zou ook met bordspellen kunnen, misschien nog wat knutselspul of tekeningen/potloden, zodat ze wat vermaak hebben. Weet je al voor eten, want daar typte ik ook nog wat over. naast bijv. catering van de chinees, hebben wij ook weleens een foodtruck die pizza's maken gehad bij een verjaardag of een foodtruck waar mensen patat konden halen. of wil je liever alleen kleine hapjes, zoals wat wraps of bijv. bladerdeeg hapjes als je daar nog iets van een oven of frituur hebt kun je nog wat meer dingen bedenken.