Mijn man zou volgenden week zijn officiële ceremonie hebben voor zijn afstuderen. Nu belde zijn moeder gisteren dat ze pas eind vd maand haar visum krijgt, of er moet een groot wonder gebeuren maar uitgaande van het land en de bureaucratie daar gaan we er niet van uit. Nu heeft mijn man de ceremonie een maand uit kunnen laten stellen want hij wil dit niet zonder zijn moeder doen. Nu is het zo dat ik een afstudeerfeestje georganiseerd heb. Deze is 3 november, maar nu twijfel ik of ik deze wel door moet laten gaan, aangezien zijn moeder er dan misschien nog niet is. Wat zouden jullie doen, ook het afstudeerfeestje een maand later doen?
Wat wil je vriend? Wil hij dat zijn moeder ook per sé bij het feestje aanwezig is, of gaat het echt om de ceremonie. Ik denk dat je vriend hierin moet beslissen, vooral omdat ik opmaak uit eerdere topics dat zijn moeder belangrijk is voor hem (jullie). Als ik het bericht zou krijgen dat een feestje waar ik heen zou gaan wordt uitgesteld om deze reden ik het niet erg zou vinden. Dus ik denk niet dat er iemand is die het een probleem zou vinden.
Als het kan met regelen zou ik het denk ik ook verzetten. Er komen vast ook memsen die je schoonmoeder al een tijd niet hebben gezien? Dan kan ze gelijk die ook allemaal weer zien 9een leuke bijkomsigheid dacht ik)
Ik denk dat hij het liefst zijn moeder erbij heeft , het feestje is een soort verrassing voor hem dus kan het ook niet vragen. Maar hem kennende zou het voor hem pasbecht compleet zijn als zijn moeder er is. Ik heb het café gebeld waar het feestje gehouden word en de datum kan nog verzet worden. Vind het alleen vervelend voor de mensen die ik heb uitgenodigd, maar aan de andere kant weten ze heel goed hoe belangrijk zijn moeder is.
Ellen: mijn schoonmoeder is hier nog nooit geweest! Hij heeft haar nooit kunnen uitnodigen omdat hij student was en dus niet genoeg verdiende. Dit is dus de eerste keer. Mijn ouders hebben haar al wel eens ontmoet die zijn bij haar in Afrika geweest. Maar onze vrienden nog nooit, maar daar is alle tijd voor want ze blijft 8 weken en het feestje is natuurlijk een mooie gelegenheid om haar voor te stellen aan onze dierbare vrienden.
Wat een leuke verrassing! Zoals je zegt begrijpen ze het vast wel. Zou het dan zeker verzetten. Heel veel plezier alvast
Je zegt het zelf al, het feestje is voor je man, dus doe wat voor hem belangrijk is, niet iets niet verplaatsten omdat het niet zo leuk voor de anderen is als je hetverplaatst