Krijg je extra geindiceerde uren kraamzorg ook vergoed?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door merah, 15 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    De titel zegt het al. Ik kan blijkbaar aanspraak maken op extra geindiceerde uren kraamzorg.
    4 uur extra ivm 2 kinderen onder de 3 (of 4, weet het al niet meer) en wel 10 uur extra ivm bekkenbodemklachten. Totaal 63 uur.
    Leuk allemaal, maar worden deze uren dan ook vergoed?

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Dit wordt wel vergoedt maar je hebt altijd een eigen bijdrage

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Eigen bijdrage wordt bij mij vergoed door aanvullende verzekering, dus dat is het probleem niet.
    Vraag me gewoon af of extra geindiceerde uren (door een niet-arts/kraamzorgbureau) zomaar vergoed worden.

4. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Als je verloskundige dit aanmeld krijg je het gewoon vergoed, afgezien van eventuele eigen bijdrage.

5. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Het maximum aantal uren kraamzorg bedraagt 80 uur, verdeeld over maximaal 10 dagen. Maar moet wel geindiceerd zijn adhv het Landelijk Indicatie Protocol.

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg dit vergoed. Bij intake kraamzorg werden extra uren geindiceerd ivm borstvoeding en kindje onder de 4. In de kraamweek kreeg ik nog twee extra dagen ivm laag hb door overmatig bloedverlies, hiervoor heeft de vk getekend, en ook die uren worden vergoed.
    Ik kreeg dus 80 uur, maar daar gingen drie dagen van af ivm verblijf in ziekenhuis.

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja krijg je dan gewoon vergoed!

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Volgens mij moet de vk hiervoor tekenen, en dan krijg je ze vergoed.

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ja het kraambureau heeft een handtekening nodig van een vk.
    Hier ook 65 uur gekregen door wat problemen. Ik ben alleen basis verzekerd en mijn eigen bijdrage van 4,40 (zoiets) per uur heb ik alleen moeten betalen over de 49 uur die standaard kreeg. Van de rest nooit iets gezien.

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb toen met mijn dochter ook twee dagen extra gekregen. De verloskundige die ik had voor de thuis controle moest een krabbeltje zetten en kreeg vervolgens de extra zorg. Net als jij blijkbaar kreeg ik ook de eigen bijdrage van die uren vergoed door mijn aanvullende verzekering.

Deel Deze Pagina