Bizar grote buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dotjes, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Meiden, een vraagje, ben namelijk een beetje aan de twijfel..
    Continue vragen mensen namelijk hoe lang ik nog moet, of ik al lekker met verlof ben, etc.etc.
    Ook opmerkingen dat m'n buik wel heel erg groot is, of ik zeker weet dat het er maar 1 is komen dagelijks voorbij
    Heel irritant, te bedenken dat ik nog maar 29+4 weken ben.

Zelfs mijn tante gaf een opmerking dat zij hoogzwanger nooit zo dik is geweest als ik nu ben.
    Ik ben tot nu toe 10kg aangekomen, vind het zelf allemaal wel meevallen, maar al die opmerkingen per dag maken me wel onzeker..

Terecht of laat ik me opjutten door hormonen?

Thnx!
    Liefs Dotjes

2. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland

3. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Wel nee, lekker laten praten. Aan mij werd gevraagd if ik zeker wist of het geen tweeling kreeg....
    Nou met 41+ 6 kregen we een prachtige zoon die er goed aan was ;) en mijn buik was op het laatst 130 cm hahaha!!!

4. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ik kan je foto niet openen. Maar ik ben momenteel zwanger van de 2e en beide zwangerschappen had ik hetzelfde als jij.
    Ik draag m'n buik echt van voren. Vanuit de achterkant zien mensen echt niet dat ik zwanger ben. En de verloskundige zei laatst nog (terwijl ik op m'n rug lag) dat m'n buik er echt bovenop ligt.
    Iedereen draagt anders, maar ik had ook weken geleden al dat mensen dachten dat ik nog maar een paar weken moest tot de uitgerekende datum en heb ook regelmatig de vraag gekregen of het er geen twee waren. Het is inderdaad irritant. Vorige week was het toppunt toen ik bij de supermarkt in de rij stond en een vrouw in de rij daarnaast toe begon te roepen 'jeetje, moet je die buik zien!'. Dat was de eerste keer dat ik niet vriendelijk terug kon lachen...
    Vind het helemaal niet erg om een grote buik te hebben, maar vind het wel storend dat iedereen er dan een mening overheeft...

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Herkenbaar! Bij mij hoorde je nog net geen alarm als ik achteruitliep zeg maar. :p

6. rums

rums Niet meer actief

Herkenbaar! Je kunt zwangeren echt niet vergelijken met elkaar.
    Mijn buik was ook groot maar eigenlijk gemiddeld bij de verloskundige. Onze zoon was gemiddeld qua gewicht ook al was hij bijna twee weken te laat.
    En ik ben maar 1,55 dus mijn lengte zou ook wel meegespeeld hebben.
    Probeer je er niets van aan te trekken. Mensen geven nou eenmaal graag hun mening over en naar een zwangere.

Het zit ook wel een beetje ingebakken bij sommige/veel mensen om te vragen: ben je zwanger van een tweeling?

7. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Veel mensen hebben ook niet zo'n goed idee van zwangere buiken, wat past bij welke termijn, e.d. Bovendien is er echt enorm verschil tussen vrouwen onderling (kijk maar eens rond bij zwanger-cursus). Het is dus maar wat je gewend bent.

Ik was zwanger van mijn 2e en student (ik geef les) kwam heel spontaan uit de hoek. "Zo, die laatste loodjes he? Hoe lang nog tot het verlof?"

Euhm... ruim 20 wkn? Ik was pas 14 wkn zwanger :p...

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik moest vaak lachen om mn collega's, bij de eerste was ik 14 kilo gegroeid en haar droeg ik "rondom", dus meestal de opmerking dat ik maar een klein buikje had.
    Bij de tweede ben ik uiteindelijk maar 10 kilo gegroeid (mede ivm dieet door zwangerschapssuiker) maar haar droeg ik echt vooraan. EN dan kwam er een opmerking, goh wat heb je een mooi buikje zeg, hoe ver ben je..... en wanneer ik dan zei hoever ik was.... dan vonden ze het ineens maar een kleine buik ;)

Dus ja, iedereen groeit anders, draagt anders etc... ik heb twee collega's die alleen maar naar voren droegen, mega-slank zijn... waaraan je vanaf de achterkant dus echtechtecht niet zag dat ze zwanger waren.

9. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Niks van aantrekken! Iedereen draagt anders.

Ik had bij allebei echt enorme buiken ook al vroeg. Ik werkte toen bij een receptie dus kreeg veel opmerkingen van cliënten dat ik vast al bijna met verlof ging etc. terwijl ik echt nog een tijd moest. Uiteindelijk wel 2x een kindje van bijna 9 pond gekregen :)

Ben benieuwd wat me nu te wachten staat, het valt nog nu nog mee, maar als de baby straks groter wordt zal ik vast wel weer een grote buik gaan krijgen.

10. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ja ik heb ook best grote buiken ondanks mijn 183 cm lengte, kijk een buik zal eerder opvallen bij een kleiner persoon hihi

Mijn buik was bij de eerste 150!! Cm ron en bij de tweede maar 125 cm en nu zwanger van de derde en iedereen ziet het nu al, pas geen normale kleding meer dus ben benieuwd hoe groot ie deze keer word haha

11. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik draagde beide keren van voren, van achter niks te zien incl een taille. Maar van voren dus wel een megabuik daardoor. Ach ja de opmerkingen gewoon voor lief nemen. :) als je geen zwhormonen over een tijdje in je lichaam heb kan je er vast om lachen. ;)

12. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Oh gelukkig, het ligt niet helemaal aan mij dus ;)Ik draag wel ons meisje helemaal van voren, m'n baarmoeder is vrij smal en erg hoog, misschien dat dat ook wel maakt dat mensen 'm groot vinden..
    Ik sta alleen echt versteld hoe brutaal mensen zijn! Nooit verwacht..

13. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    En inderdaad, zonder hormonen erbij, kan ik het misschien wat beter naast me neerleggen ;)

14. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Ik zie je buikfoto trouwens helemaal niet klopt dat?

15. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Heel irritant en herkenbaar.. Pff bij ons ons op school is er zo'n vrouwtje en die heeft allebei haar dochters met 5 maanden gekregen en als ze mij dan ziet zegt ze steeds.. Oww jij gaat eerder bevallen, veel eerder, zie het aan je buik.. Zo irritant. Die dag moest ik naar de vk en zei dat tegen haar, zegt ze.. Ik zou maar vragen of je al ontsluiting heb. Zo irritant, nu als ik haar zie loop ik snel door.. Heb al tegen haar gezegd dat niet iedereen babys met 5 maanden krijg.. Pfff.
    Maar ook buiten of bij de supermarkt vragen ze of ik elk moment zeker moet bevallen.. Nee allebei mijn andere kinderen zijn ook veel later dan de uitgerekende datum geboren dus denk niet dat deze zich eerder laat zien..

16. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

haha die van mij zijn ook allebei ingeleid dus grote buik = eerder bevallen gaat helaas niet op, nouja eerlijk gezegd zou ik ook niet met 5 maanden al WILLEN bevallen hoor ;)

17. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Via iphone en iPad wil het allemaal niet zo qua foto's oploaden, hoop dat het zo lukt, heb m nu ook in mijn album gezet.

URL afbeelding:

Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina

Gelukkig bij mij nog geen mensen in de buurt die 5 maanden bevallen zijn, dat klinkt helemaal als een irritant mens!
    Misschien had ze zelf wel langer haar kindjes bij zich gehouden, dat ze zich daarom zo bemoeit of iets..

18. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Je hebt gewoon een mooie buik, helemaal niet extreem ofzo

Dit is mijn buik met 26 (boven) en 29 weken (onder) (en ik ben ook nog eens heel lang)

19. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Ze zegt ook, als ze een zwangere vrouw ziet denkt ze gelijk terug aan haar zwangerschappen. Ze denkt echt dat het dan ieder moment kan gebeuren als je verder dan 5 maanden ben. Gelukkig laatst stonden we met een groepje op het schoolplein en zeiden er gelijk een paar.. Wat er met jou gebeurd is gebeurd niet bij iedereen he.. Nou is ze wat rustiger maar wel elke keer.. Oww nog steeds niet.. NEE ik moet nog 8 weken!

20. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Oh das echt een grote mooie buik zeg! Wauw!

Deel Deze Pagina