stress en rust

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loenepoen, 2 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loenepoen

Loenepoen Niet meer actief

Pfff ik wil even het een en ander van me afschrijven...

Ik ben nu 18 weken zwanger en zondag op maandag nacht begonnen met overgeven, maandag niks binnen kunnen houden en ruim 2 kilo afgevallen. Het overgeven is nu geloof ik wel gestopt, maar voel me nog erg beroerd.
    Ik ben vanmiddag naar de huisarts/verloskundige geweest en die zei dat het gedeeltelijk door stress kan komenen dat ik het een paar dagen rustig aan moet doen.
    De laatste tijd loopt het al niet zo lekker op mijn werk en kan het ook moeilijk loslaten.. Vandaag heb ik me dus ziek moeten melden op mijn werk, wat voor mij erg stressvol is. Ze vinden dat ik te vaak ziek ben.... ik heb hier pas al een gesprek over gehad met mijn leidinggevende. Dit jaar meld ik me nu dan voor de 5e keer ziek waarvan 4 keer zwangerschapsgerelateerd en 3 x 1 dag. De andere keer had ik een migraine aanval. Ik heb me heel erg rot gevoeld om me weer ziek te moeten melden, maar kotsend en slap met een hoofd vol watten op een kinderdagverblijf rondlopen lijkt me ook niet zo goed. Ik heb nu afgesproken om donderdag weer te gaan werken, morgen nog even uitrusten... ik merk dat het me veel stress geeft en het moeilijk kan loslaten.

Sorry voor deze klaagzang, maar het voelt goed om het ff van me af te schrijven :)

2. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    dat moeilijk vinden je ziek te melden herken ik. dat heb ik ook. werk al halve dagen en zelfs dat is te veel. voel me er erg schuldig over. maar telkens als ik zo denk dan bedenk ik me dat dit wel het beste is voor het kind. want het kind doet het beter in een niet gestreste overwerkte moeder. dus goed dat je je ziek meld. ik hoop dat je je snel beter voelt xxx

3. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Als je je nu 5x ziek gemeld hebt waarvan 4 maal zwangerschap gerelateerd is dat echt niet veel en moet je leidinggevende niet zeuren! Dat kan nu eenmaal gebeuren! En jouw gezondheid en de gezondheid van je kindje gaat voor je werk. Werk is slechts bijzaak. Als je je donderdag nog steeds niet goed voelt is dat helaas pindakaas voor jouw leidinggevende!

Stress is ook niet goed voor je kindje dus lekker ontspannen vanaf nu af aan! ;) Dat is heel makkelijk gezegd maar je hebt kans dat je anders over een paar weken definitief tot de bevalling in de ziektewet komt en dat wil je natuurlijk voorkomen!

4. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het inderdaad ook niet veel, als het grootste gedeelte zwangerschap gerelateerd is!
    Maar begrijp wel je onrust en vervelende gevoel! Probeer toch uit te rusten, daar heeft je kindje wel het meeste baat bij! En jij ook!
    Sterkte ermee!

5. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Het kon geschreven zijn door mij. Ook ik kreeg de opmerking, je bent te vaak ziek. Gemiddeld 5dg p jaar... ook migraine! Nu niet nu ik zwanger ben, hormonen denk ik. Ik heb ook erg veel stress en loop met hoge bloeddruk. Daar krijg ik weer lichamelijke klachten van. Waardoor ik nu bijne 4wk in de ziektewet zit. Ze bekijken het maar... mijn kindje gaat voor!!! En daarna ikzelf :). Meid...ga het niet forceren he!

6. Loenepoen

Loenepoen Niet meer actief

Bedankt meiden, voor jullie reacties. Ik voelde me echt een aansteller door het aantal keer dat ik me ziek gemeld heb. Vorig jaar was dit ook al een gesprekspunt, toen was ik ook 5 x ziek, waarvan 3 x 1 dag migraine, 1 x griep en 1 x longontsteking. En zelfs toen werd ik niet serieus genomen. Het is echt heel vervelend. Maar inderdaad, mijn kindje komt op de eerste plaats, en daarvoor doe ik alles!
    Maar het is gewoon niet leuk dat ze niet achter je staan en alleen maar proberen door je met vervelende opmerkingen en een schuldgevoel toch te laten komen....

Deel Deze Pagina