Ervaringen gezocht longrijping en slokdarmonderzoek...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kyrah12, 21 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kyrah12

kyrah12 Actief lid

2 mei 2012
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Zaterdag is het dan zover en word ik opgenomen, Ik ben dan 32 weken zwanger...
    Zondag de eerste longrijpingspuit, en beginnen met andere bloedverdunners, maandag de 2de longrijping en een slokdarmonderzoek... Voor dinsdag staat de cardioversie gepland!
    Dan word ik onder narcose gebracht en willen ze doormiddel van electrische schokjes mijn hart is normaal ritme krijgen..
    Heb inmiddels al 2 keer op de spoed gelegen, en ben 2 keer opgenomen geweest omdat de hartslag tegen de 170-180 zit in rust!:( en medicatie haalt weinig uit...
    Ze gaan dit doen op de operatiekamer.. mocht de baby het niet fijn vinden en ze zou eruit willen kunnen ze meteen een keizersnee doen...

Nu zie ik tegen de cardioversie niet zo erg op omdat ik dan toch slaap..:)
    Maar heeft iemand ervaring met longrijping??? zijn pijnlijke spuiten is me verteld???? en je baby schijnt er erg rustig van te worden???

en iemand ervaring met slokdarmonderzoek?? ze willen kijken of er ergens een stolseltje zit:(.. maar via een slangetje me keel in... ik zie daar enorm tegen op omdat ik l kokhals als ik een lepel of vork iets te ver in me mond krijg... fotos maken van mijn gebit lukt niet door het kokhalzen... ben bang dat dit ook niet gaat lukken...:(:(

Alle ervaringen zijn welkom...

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Weet je, die longrijpingsspuiten zijn niet fijn. Maar ze doen ook weer niets hels zeer hoor. Gewoon zo veel mogelijk je been ontspannen want als je de spier aanspant doet het veel meer pijn. En het is met een paar seconden voorbij. Gewoon heel diep uitademen en dan is het al gebeurd.

Met slokdarmonderzoek geen ervaring. Maar het enige wat ik je kan adviseren is om kalm te blijven! Zowel bij de longrijping als het slokdarmonderzoek. Vraag even tijd als je dat nodig hebt. Luister goed naar wat de verpleging zegt en volg hun adviezen op. Probeer zo veel mogelijk los te laten, te ontspannen en mee te gaan met wat er gebeurt. Als je in paniek raakt wordt het alleen maar erger en pijnlijker, en het moet toch hoe dan ook doorgaan. Je kunt het alleen proberen zo makkelijk mogelijk te maken voor jezelf. Misschien helpt het als je wat ontspanningsoefening doet of ademhaling van de zwangerschapsgym?

3. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Hier meerdere keren het 'slokdarm' onderzoek gehad. Kokhalzen ga je inderdaad maar het gaat zo snel dat je niet kan overgeven. Zodra de buis in je slokdarm zit is het een vreemd gevoel maar totaal niet pijnlijk! De spray om je keel iets te verdoven is nog het ergst, deze is namelijk heel vies en smaakt naar oude banaan! Na het onderzoek had ik alleen last van veel slijm maar met 10 minuten was dit ook weer weg! Heeeel veel succes!

4. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    2x longrijping gehad en ik vond die spuiten verschrikkelijk pijnlijk!

5. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Bij beide kindjes 2x de 2 longrijpingsspuiten gehad. Goh, ze voelen niet fijn. Maar in een paar seconde is het weer over. Je kant wat spierpijn hebben, alsof je je been hard gestoten hebt. De laatste kreeg ik in mijn bil, en die deed het minst pijn. Misschien even aangeven bij de verpleegkundige die hem gaat geven :).
    Overigens heb ik nooit gehoord dat je beebje er slaperig van wordt hoor. Lijkt me ook niet dat het een bijwerking is, aangezien ze het geven bij (dreigende)prematuur geboorte en prematuren absoluut niet slaperig moeten zijn na de bevalling. Maar, je kunt het voor de zekerheid eventjes vragen natuurlijk!

Mijn vader heeft onlangs een slokdarmonderzoek gehad, wegens een spierziekte. Toen we weggingen had hij besloten het niet te doen omdat hij er zo tegen op zag (makkelijk benauwd en kokhalzen). Maar na een uur belde hij dat ze het toch gedaan hadden en het alles mee viel. Het was zo gedaan en hij had er nauwelijks last van gehad.

Ik hoop dat alle onderzoeken etc. meevallen en jij letterlijk met een gerust hart je zwangerschap kan voldragen meid! x

6. tulip

tulip Niet meer actief

poeh, geen ervaring...maar wil je ff een hart onder de riem steken, suc6!

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier een gastroscopie (maagslang/onderzoek) gehad in de vorige zwangerschap toen ik 30 weken zwanger was

Je krijgt een soort ring in je mond waar je met je tanden in moet bijten
    In die ring zit een gat en daar schuiven ze de slang met camera doorheen.

Je tong word als je wil een soort van verdoofd met een spray. De slang schuifde ze bij mij tot in mijn maag omdat ze mijn maag wilde zien, maar bij jou dan waarschijnlijk tot je slokdarm?

Het is een erg onprettig onderzoek, vond ik tenminste. Vooral omdat je blijft kokhalzen omdat het iets onnatuurlijks is :(

Wat heftig allemaal meid. Ik herinner me je eerste topic over je hartkloppingen nog zo goed :(

Ik wil je een dikke knuffel geven en heel veel sterkte wensen meid!

Deel Deze Pagina