help baby ziek geweest honger honger

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door asmama, 25 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi mama's mijn zoontje(5 maand) is afgelopen maand erg ziek geweest van een nierbekonsteking(waarschijnlijk reflux niertjes verder onderzoek volgt :(). Hij heeft die maand daarvoor dan ook de hele maand HEEL slecht gedronken. Hij kreeg neocate en ik het ziekenhuis samen met de ka overlegd om te gaan provoceren nu hij er toch al was opgenomen konden ze meteen zien of er een allergische reactie kwam. Dus van de neocate overgestapt op friso standaard 1 dit ging goed heel goed zelf hij dronk alle flessen weer leeg van 200 cc en kwam oppeens snachts ook weer de verpleging zei al dat dit vaker voorkwam om de "schade"in te halen (hij was ook veel afgevallen.) Maar nu is het zo dat hij vaak 6 voeding van 200cc per dag wil.. Niets helpt ik geef hem zijn speentje maar hij blijft krijsen tot hij voeding krijgt.. Dan valt hij tevreden terug in slaap.. Maar dit is teveel toch? En ik doe 2 scheppen rijstebloem in zijn laatste fles maar hij komt toch 4/5 uur later weer.. De rest van de voedingen dik ik in met nutriton.. Voordat hij aan de neocate ging zat hij op nutrilon standaard hier heeft hij dat niet mee gehad.. Maar ik weet natuurlijk niet of het daar aan ligt.. Voordat hij ziek werd moet ik zeggen was hij ook al een grote eter hoor rond 12 weken ook al op 200cc Toen veel minder(ziek natuurlijk).Hij krijgt ook al een potje fruit 125 gram en een half potje groente. Op advies van cb omdat hij afgelopen maand zo slecht at om het daar een beetje mee proberen bij te vullen. Nu heb ik hem net een flesje van 200 gegeven normaal gesproken kan hij dan wel 4 uurtjes vooruit( alleen krijgt hij nu ook vaker al wat eerder honger maar ga ik rekken met sussen en de speen tot 4 uur) maar hij was helemaal niet tevreden na zijn fles van 200 :$ ik legde hem in bedje want hij was zichtbaar heel moe lag al half te slapen onder de fles maar meneer was het er niet mee eens.. Hij krijsde het uit liep helemaal rood aan en ben toen naar beneden gehold heb uit wanhoop nog 60 cc voeding klaargemaakt hij heeft dat opgedronken en is als een blok in slaap gevallen.. wat moet ik nu doen rijstebloem in elke fles gaan doen ik ben ook best bang voor verstopping want hier heeft hij al eens last van gehad.. lang verhaal.. ik hoop dat iemand raad weet

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Je kan overstappen op andere voeding?
    bv voor hongerige baby's..
    Wij doen zelf 4 en een halve maatschep ( van de fv schepjes) rijstebloem in de laatste fles met 210/7.
    Ene keer gaat hij op andere keer niet.
    Je kindje geeft duidelijk aan honger te hebben dus persoonlijk zou ik niet gaan rekken.
    3,5 uur is ook geen drama.
    Hier had ons meisje zich vanmorgen verslapen ( en wij ook dus)
    Waar door ze om half 11 der eerste fles had maar wilde om half 1 toch ook wel weer.
    Dus de schade weer ingehaald ( op fruithap na)

Inderdaad zal je kindje de schade inhalen.
    Tijdelijk wat meer flessen is niet erg zeiden ze hier op het CB.

3. adi

adi Niet meer actief

Ik zou het overleggen met de ka. Zoveel willen drinken kan ook een andere oorzaak hebben, pijn/ongemak die hij stilt met drinken.

En even een weekje over de liter heen gaan is geen ramp, maar structureel is dat gewoon niet goed. Vooral voor zijn nieren, die kunnen zoveel eiwitten niet aan.

Waar ik heen wil is dat veel reflux-babys heel veel willen drinken, maar dat is dan geen oplossing.

Omdat hij al bijvoeding krijgt kun je ook een beetje thee geven als je op de liter zit. Of iets meer bijvoeding. En dan geen potjes maar vers. Dat verzadigt en vult veel beter dan potjes.

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ben het eens met wat hier gezegd wordt; uitsluiten of het een medische oorzaak heeft, overstappen naar friso forte en je de bijvoeding vers geven want dat vult veel beter

5. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    oke.. moet ik dan gewoon aardappels en groente van ons pureren? of hoe doen jullie dat en waar moet ik op letten dit is mijn eerste kindje dus weet het niet zo goed dus tips zijn welkom

6. adi

adi Niet meer actief

Tot 6 maanden zou ik het houden bij broccoli, bloemkool, zoete aardappel, gewone aardappel, wortel en sperziebonen. Elke dag 1 soort groente koken met evt een halve aardappel, en dan pureren.
    That's it. Geen toevoegingen, evt wat kookvocht bijvoegen als je pureert.

Qua fruit appel, peer, banaan tot 6mnd. Zorgen dat fruit goed rijp is (zacht) en dan pureren en meteen geven.

Succes!

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    De potjes zijn op deze leeftijd toch gewoon 1 smaak, dus niet te veel mengen. Maar idd gewoon aardappels en groenten (zoutloos gekookt) pureren. Ik zou beginnen met pure groenthappen van de groente die hij nog niet kent. Favo waren hier pompoen, broccoli, bloemkool en zoete aardappel (bataat) maar ook gewone aardappel vind ze nog steeds heel erg lekker. als je aardappel en groemte aanbiedt zou ik het apart pureren zodat hij ook de pure smaken leert kennen. beetje roomboter of olie erbij maakt het vaak wat lekkerder en zijn goeie vetten voor je kindje

Bij Elise zijn we vrij snel grof gaan pureren en daarna prakken. Als hij met 6 maand een beetje in de kinderstoel kan zitten kan je ook stukjes proberen.

Met fruit eigenlijk net zo. Hele rijpe banaan stopt niet en kan je gewoon prakken, appel kan je raspen of partjes 2 minuten in de magnetron doen en dan kan je prakken. Peren die je lekker lkaat rijpen kan je ook maar beter prakken en wat vocht afgieten anders is het veel te waterig

Deel Deze Pagina