Ik zag net dat berichtje van een auto kopen, dat ze er gewoon meer geld voor vragen. Toen schoot me iets te binnen, wat ik belachelijk en aso vond! Het was toen wij voor een nieuwe auto gingen kijken, 2e hands dan wel. Via Marktplaats een leuke auto gevonden, wij er naar toe. Het was een politieman, dan heb ik wel meteen een beter gevoel erbij. Wij een stukje rijden, was goed. Gevraagd of er schade aan geweest was, nee was niet. Wel een krasje hier en daar, geen probleem, was geen nieuwe auto. Wij nog een keer terug met een vriend die automonteur is. Stukje rijden, hij overal kijken, niets mis mee. Opeens schijnt het licht op een bepaalde manier op de auto....wat bleek....de hele zijkant en achterkant was geschoten. En lelijk ook nog! Dit zag je alleen als de zon erop scheen op een bepaalde manier. Hij had helemaal in elkaar gezeten! Ik vond dit ook zo aso en zeker van een politieman (of is dit naief??). Hij gaf het uiteindelijk wel toe, maar is toch aso?? Nou dat wou ik ook even kwijt hoor
Dat is inderdaad wel aso!!:x Ik vind dat je wel eerlijk moet zijn, het gaat toch ook om veiligheid.. En ja dan ook nog een politieagent, belachelijk!! Tuurlijk probeer je een auto voor wat meer te verkopen, maar ik vind wel dat je eerlijk moet zijn over het toedoen van de auto. Helaas weet je bij een 2e handsauto nooit of je een 'goede' koop hebt gedaan, daar kom je eigenlijk pas achteraf achter..
Hoi, Ja zulke dingen kan je verwachten als je particulier koopt. Ben nu ook op zoek na een nieuwe auto maar kijk liever in garages.. groetjes
Soms vergeet je ook dingen toen wij 2 auto's inruilden voor 1 andere hadden we er niet meer aan gedacht om te zeggen dat er in de voorruit van onderen een barst zat van 10cm die zat er al een jaar of zo. D garage houder heeft er een rondje mee gereden en helemaal nagekeken en niks over die barst gezegd aantal dagen later belt hij helemaal over de zeik op dat wij het verzwegen hadden. Toen werd ik ook beetje boos want wij hebben het niet bewust verzwegen waren er aan gewend en hij had die auto geheel nagekeken en er mee gereden. Maar ik vind wel beetje vaag om te zeggen dat verwacht j niet van een politie agent dat zijn ook maar gewoon mensen die ook fouten kunnen maken hoor!
Nou dat geeft ook geen enkele garantie! Wij hebben net voor de zomer een nieuwe auto gekocht bij de garage. Wij vertelde nog doodleuk dat we ermee op vakantie zouden gaan richting de bergen en volgens de verkoper was de auto piccobello in orde. Niet dus, want de remmen hadden nog maximaal 1000km meegekund! Wij hadden voor de zekerheid de auto door een andere garage laten nakijken doordat ik zeker wilde weten of alles goed was. Ik wil er niet over nadenken wat er was gebeurd als we net de berg afreden en de remmen er op dat moment mee waren gekapt... Vorige auto idem dito. We reden naar huis en dezelfde avond startte de auto niet meer. Ik had de auto hard nodig voor mijn werk de volgende ochtend. ANWB gebeld, nieuwe accu erin en toen begon de garage moeilijk te doen dat dit niet onder de garantie viel omdat we het niet door hen hadden laten doen :x. Wij hadden naar hen moeten komen wat vrij lastig was 's avonds laat met een auto die niet reed...
Was ie nou geschoten of gespoten? En tja, ook politiemannen kunnen liegen tijdens verkoop hoor, 't zijn soms net mensen
Lieve schat, in garages wordt nog meer geknoeid met de auto's dan bij particulieren dus dit zegt echt helemaal niets. Zij kunnen verschrikkelijk goed met auto's knoeien, dingen die een particulier nooit voor elkaar zou krijgen.
Pfff, Particulier of Garage, zegt allemaal echt niets hoor! Wij waren ook opzoek naar een andere auto. Ook wij dachten dat het bij een garage beter was, dus naar een garage gegaan. Daar hadden we een erg leuke auto gezien. Mee gereden, was goed, mijn vader heeft er naar gekeken, was ook allemaal goed. De man van de garage zou hem in orde maken en ons bellen als hij klaar was. (uitlaatje moest vastgezet worden, nieuwe banden eronder ect.) Komen wij er toch de volgende dag achter dat die garage gewoon Failliet is!! Die gast moest gewoon zo snel mogelijk van zijn auto's af, anders kreeg hij de belasting op zijn dak. Nou, daar wordt je dus ook niet echt vrolijk van. Misschien was die hele auto motorisch helemaal niet in orde... en dat hadden wij dan waarschijnlijk gekocht.. pffff! Nu hebben we een auto particulier gekocht, na laten kijken bij een kennis van ons (die zet ook altijd apk enz op mijn auto) en die man kon niets vinden. Hij rijdt nog steeds en super fijn!
garage of particulier zegt niets... we gingen bij een garage een auto kopen week later mochten we hem ophalen en een dag later viel de uitlaat eronderuit maar de beste man gaf geen thuis toen we hem belde.... die auto renault hebben we maar snel weer verkocht want motorisch was hij niet in orde.... 3000 euro voor betaald en 450 euro voor terug gekregen en dat na 4 maanden!!! we hebben een opkoper laten komen en eerlijk opgebiecht dat ie niet oke was nu hebben we bij een andere garage een ford focus station gekocht en die is helemaal perfect en tja politiemensen zijn ook maar mensen en weet niet of je hem in uniform hebt gezien want ook dat kunnen mensen verzinnen