Hoe grijze vlekken uit je was krijgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door MissyZuilen, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Er zijn vast al meerdere topics over geweest, maar ik wil echt DE tip/oplossing voor dit probleem horen.

Waarmee gingen die vlekken er bij jullie mee uit?

Ik had namelijk perongeluk zoonlief zijn nieuwe witte t-shirt met stoere opdruk bij mijn bonte was (spijkerbroeken) gegooid.
    Nadat mijn wasprogramma klaar was, zat dus heel zijn t-shirt onder de grijs/blauwe vlekken.

Dit heb ik wel es met meerdere kledingstukken gehad, dat ik dacht het kan net wel bij de bonte was erbij, maar dat toch een spijkerbroek nog af gaf.

Heb die vlekken er nooit uitgekregen tot nu toe..

Dus wie heeft DE tip?

2. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Geen tip, soms gaat het met de tijd er vanzelf uit, soms ook niet. Ik heb ooit roze inleggers gehad voor de luiers omdat er een washandje was blijven zitten uit het vorige vat. Is wel minder geworden maar nog steeds een roze schijn.
    Mag ik even je topic vervuilen met een andere vraag?
    Meneer had dit weekend erge diarree en heb daar vlekken van die er niet uit gegaan zijn (ondanks direct uitspoelen en zo snel mogelijk met wasmiddel laten weken), iemand enig idee daarvoor?

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Silinde, die kreeg ik toendertijd van mijn zoontje eruit door een nacht inweken in Biotex en erna wassen in de wasmachine met wasmiddel en Vanish.

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Niemand?

5. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Beetje Azijn meewassen, helpt bij ons altijd. Werkt ook tegen luchtjes in sportkleding.

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    natuurazijn of schoonmaakazijn?
    Gooi ik dat in t wasmiddel bakje/bolletje of wasverzachterbakje?

7. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Natuurazijn en dan in het bakje van je wasverzachter.
    Helpt trouwens ook goed tegen ontkalking van de machine. 2 vliegen in 1 klap :)

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je hebt van die speciale middeltjes, die in van die hele kleine flesjes zitten, waarmee je was die door bonte was verkleurd is, kunt behandelen. Kruidvat heeft het wel en een goed gesorteerde supermarkt ook. Je hebt het in allerlei varianten: wijnvlekken, balpenvlekken, vlekken van vruchten, en dus ook vlekken door bont gekleurde was....
    Weet niet of het nog werkt als je de kleding al een paar keer gewassen en/of gedroogd hebt, maar zou je dus kunnen proberen.

Wat hier verder als een tierelier werkt bij moeilijke vlekken, is shampoo op de vlek smeren, beetje in laten trekken en dan de wasmachine in, (gewoon bij de rest van de was :)). Echt wondermiddel :D

Deel Deze Pagina