Ooit hebben we een lichte bank gehad en ik vond het echt prachtig. Maar goed, hele jonge kinderen destijds dus die bank zag er na een tijdje niet meer uit. Met een reiniger was dat prima te fiksen. Toen de bank kapot ging hebben we een grijze/antraciet bank gekocht. Onze bank begint nu echt te slijten en ik wil over een maand of 2 een nieuwe bank gaan bestellen. Nu kijk ik veel naar lichte kleuren zoals heel lichtgrijs, wit-tinten, grijs/beige, etc. Ergens denk ik: elke bank gaat vlekken krijgen, licht of donker. En iedere bank moet eigenlijk eens in de zoveel tijd goed gereinigd worden. Maar toch houdt iets mij tegen. Onze kinderen zijn nu 7 en 9. Eten en drinken gebeurt bijna niet op de bank door hun, maar ook ik kan af en toe niet fatsoenlijk drinken Iemand hier met een lichte bank en kinderen? Wat is je ervaring? Zou je het een ander aanraden en waarom wel/niet? Ik ben meubels aanschaffen rekening houdend met de kinderen na bijna 10 jaar een beetje zat namelijk
Wij hebben een lichte bank en enorm veel spijt. De vlekken gaan er niet uit, ondanks de wasbare hoezen.
Dat is balen zeg Wij kregen de echt dramatische vlekken er destijds nog wel goed uit. Uit onze huidige bank ook met een reiniger van de Boels. Was met dat laatste wel 5 uur bezig trouwens....
Ik persoonlijk zou er ook niet voor kiezen. Heb ook geen zin om constant te waarschuwen en ermee bezig te zijn dat er geen vlekken op de bank komen. Zeker met eten en drinken kun je wel uitkijken, maar om er constant op te moeten letten zou ik niet willen. Misschien een idee om plaids te gebruiken? Al zie je dan niet veel meer van de mooie bank Mag ik vragen hoe jullie de bank reinigen? Wij hebben een grijs/ antraciet stoffen bank.. ik zie wel eens voorbij komen dat het met een stoomreiniger kan?
Wij hebben een witte bank van (nep)leer. De meeste vlekken gaan er goed af. Enkel de prachtige pentekening van mijn dochter gaat er niet goed af Ik moet wel regelmatig met een nat doekje over de bank om hem een beetje toonbaar te houden, maar ik denk dat jouw kinderen al wel de leeftijd hebben dat wanneer ze iets knoeien ze het zelf even poetsen. Dus ik zeg: een lichte bank is prima, maar kies wel voor een materiaal dat je goed en makkelijk terug proper kan maken
Ik heb een tapijtreiniger bij Boels gehuurd voor net geen 30,- met stukken voor meubilair. 2 flessen reiniger bij de praxis (hg dacht ik zo) en daarmee de boel gereinigd. Stoomreiniger heb ik niet geprobeerd. De witte bank die we hadden heb ik ingespoten met water/azijn, daarna baking soda eroverheen, goed boenen met een vochtige doek en dat proces 2 keer herhaald. Daarna goed laten drogen. Ik kan je vertellen dat de reiniger écht super fijn en snel was.
Ik denk dat vooral het materiaal waarvan de bank is gemaakt belangrijk is. Mijn donkergrijze bank wordt ook vies genoeg en dat zie je ook omdat het stof is.
Ik heb het ook niet aangedurfd terwijl ik lichtgrijs echt prachtig vindt. Maar mijn kind draagt dus wel vaak witte broeken. Die krijg je in het chloor altijd schoon.
Zou ik wil aandurven, zeker gezien de leeftijd van je kids! Gewoon zorgen dat je goed de bank kunt reinigen en dat hij goed voorbehandeld is.
Goede tip! Ik heb wat kleurstalen besteld (en al een paar liggen), maar ik ga tzt nog even overleggen met de winkel wat zij adviseren qua stof die goed reinigbaar is. Op onze huidige bank (grijs gemêleerd) zie je ook gewoon alle vlekken. Donkere bank is dus ook niet veilig denk ik dan.
Hier hebben we wel een lichtgrijze bank, maar deze heeft wasbare hoezen, anders zou ik er nooit voor kiezen.
Wij hebben een lichtgrijze bank. Kids zijn 9, 5 en 2. Eten en drinken op de bank dus de bank is vaak vies. maar, wij hebben een vlekkenservice voor 5 jaar dus bij elke vlek bel ik en word de bank gereinigd
Dit inderdaad. Wij hebben een lichtgrijze / beige bank gekocht bij sofacompany. De bank was expres niet heel duur met de gedachte, we zien wel even hoe lang het meegaat. Maar de bank is voor een groot deel van een soort wol gemaakt waardoor je veel vlekken niet echt ziet en de hoezen kun je er afhalen. Er staat dat je het niet zelf in de wasmachine moet doen maar hebben wij wel gedaan en dat ging echt super goed. Eens in de zoveel tijd moet je het dus wassen en dan blijft het schoon. Het enige nadeel wat ik vind is dat de stof gaat pillen, maar met een scheermesje eroverheen is dat weer weg. Alleen op den duur wordt je stof wel steeds wat dunner daardoor. Maar goed, we zijn toch wel erg blij met de bank.
Wij hebben een beige kleurige bank al 13 jaar en nog geen vlek op te zien. Ik denk dat het ook aan het materiaal ligt waar je bank mee bekleed is. Onze bank is niet behandeld tegen vlekken. Wij eten/drinken ook op de bank we hebben 3 kinderen ik zou de volgende bank zeker weer van dit materiaal uitkiezen.
Wij hebben hem gekocht bij profijt meubel. En zeker ideaal! Geloof dat we er zo'n 200 euro voor hebben betaald maar is elke cent waard.
Je kunt hem laten behandelen toch? Ik zou het met mijn oudste dochter inderdaad wel aandurven, maar m'n jongste is nog net geen 4 jaar. Dus dàt gaat 'm niet worden
Daar hebben we vorige week toevallig gekeken, maar de bank die we wilden in de stof die we mooi vonden zou bijna 1000,- duurder uitkomen dan bij een andere winkel. Ze hadden ook niet de “perfecte” maat, dus ik denk dat we toch voor de andere winkel gaan.
Wij hebben een bank van design on stock in de kleur dune. Een licht grijzige zandkleur. We hebben hem laten behandelen, met vlekwerend spul. Wij hebben hem nu bijna 2 jaar en heel tevreden over. De bank was wel duur. De stof is een mengsel van materialen en een beetje grover van structuur. Ik denk dat de kleur niet uit hoeft te maken als het een goede stof is.