ervaringen Atkins dieet/koolhydraat arm

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Vandaag zijn we begonnen met dieten!
    Ontbijt 9:00: 2 gebakken eieren gebakken in olijfolie zonder zout e.d.
    11:00: Atkins reep (niet die met chocola maar met gepofte mais?
    13:30: 2 Atkins Crackers met boter en kaas

Nu zit ik in dubio, we eten pas rond 18:00 uur kan ik rond 16:00 uur nog een Atkins Shake nemen of wachten tot 18:00 uur met eten?

We eten kipfilet uit de oven, zilvervliesrijst en sperziebonen.
    En misschien vanavond nog een reep?

Iemand tips , zijn we goed bezig zo?

Oja mijn vriend heeft 2 plakken Atkins brood mee met kaas.

2. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik zou de tijd voor te eten iets anders indelen.
    bijv 9.00 ontbijt
    11.00 stukje fruit
    13.00 lunchen
    15.00 shake of reep.
    18.00 avondeten.
    20.00 stukje fruit of magere yoghurt

3. A2CA

A2CA Niet meer actief

Want jij luncht om half 2 en daarna om 3 uur wil je nog een maaltijd vervanger, denk dat dat misschien een beetje veel is, zou om 3 uur dan yoghurt of fruit nemen.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Je mag geen fruit! Dat is erg jammer hihi, yoghurt eigenlijk ook niet maar kan wel een beetje magere yoghurt nemen natuurlijk.

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Je kan ook wat rauwkost nemen(komkommer, tomaatjes) en een opkikker als tussendoortje!

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Opkikker mag ook niet:( Komkommer heb ik wel in huis denk dat ik dat ga doen!

7. A2CA

A2CA Niet meer actief

Trouwens heb in een ander topic een foto van je gezien, jij bent toch niet te dik?

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Niet te dik? Haha ben 176 cm en weeg 88. Dus er mag zeker wel wat vanaf!

9. A2CA

A2CA Niet meer actief

En als je geen fruit mag, hoe kom je dan aan je vitamines? Ik ben misschien raar maar ik denk echt dat als je je aan een normaal dieet houd, het veel beter effect heeft dan zo een dieet met shakes of een koolhydraad arm dieet. Mijn vriend is 17 kilo afgevallen met het volgende:

smorgens; 2 sneetjes bruin brood met mager beleg en kop koffie
    td; appel
    lunch; 1 sneetje bruin brood en 2 crackers met komijn en zaziki
    td; magere yohgurt met vers fruit
    savonds; gewoon normaal avoneten.

Hij dronk verder de hele dag door water ( 1,5 liter ) en sporten 3x in de week. Op deze manier bereikt je het ook hoor ook al hoor je mensen vaak zeggen ik heb alles geprobeert. Kijk maar eens naar een programma waar mensen 150 kilo wegen, die zeggen altijd heb alles geprobeert, en als dan een coach komt waar ze 3 maanden moeten afzien van bewegen en heel gezond eten vallen ze echt veel af. Afvallen zit hem in gezond eten en veel sporten.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Wij doen dit omdat Koolhydraten gewoon niet gezond zijn! En zeker de 'snelle' koolhydraten niet zoals witte rijst e.d.
    Ook heb ik een traagwerkende schildklier dus normaal eten helpt niet.
    Wij nemen de eerste 3 weken multi vitaminen daarna mag je alles langzaam weer opbouwen.

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik sluit me aan bij Mayana. Commerciele kullekoek die speciale shakes en repen. Wil je duurzaam en gezond afvallen: normaal eten (natuurlijk mag je wel fruit!) en normaal bewegen. En eet vooral dingen die lekker zijn, eet met smaak en eet bewust: geniet van iedere hap, proef iedere hap. Ga zitten voor je eten.

Ga veel naar buiten, wandelen, fietsen is al prima, hardlopen helemaal goed. Maar met je kleine in de wandelwagen en een uur of twee doorlopen ook.

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw

Zoals ik al zei, ik heb een traagwerkende schildklier dus 2x in de week sporten is eigenlijk al teveel! Ik heb er gewoon geen energie voor!
    Dus vandaar dat we dit dieet proberen, en als het niks is stoppen we gewoon weer.

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat ligt er maar net aan welke wetenschapper je dit vraagt ;). Maar inderdaad bij ons leefpatroon (niet bewegen) heb je maar beperkt koolhydraten nodig. Misschien is de Voedselzandloper (boek) iets voor je. Ik zelf geloof niet zo in dit soort dogmatische eetpartronen. Gewoon je gezond verstand gebruiken en vooral niet denken in termen van moeten en niet mogen! Maar nogmaals die dure repen, shakes en weet ik wat = onzin (behalve dan voor de mensen die de poen in hun zak stoppen).

Mijn zusje eet heel erg bewust en nauwelijks koolhydraten en een dag van haar ziet er ongeveer zo uit:

- ontbijt: omelet met groenten / gekookte eieren eventueel aangevuld met fruit en/of (soja)yoghurt
    - tussendoor: fruit en/of rauwkost en/of handje ongebrande en ongezouten noten
    - lunch: giga salade met veel groenten, vlees/vis/noten, olijven etc.
    - tussendoor: zie eerder
    - avondeten: vlees/vis met heel veel groenten of een stevige soep. Soms wel wat brood/pasta/rijst (volkoren).

Denk hierbij ook aan speltbrood bijvoorbeeld.

Dus voor gezond eten/afvallen heb je geen shakes ed nodig. Als je eet zoals hierboven, eventueel aangevuld met wat 'goede' (of minder slechte) koolhydraten, gewoon omdat je anders de hele dag honger hebt ;) ... dan leef je erg gezond en vliegen de kilo's eraf. Zeker aangevuld met lekker veel wandelen of echt sporten.

14. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik kan je South Beach mee aanraden. Dan heb je eerst 2 weken zonder koolhydraten, ook geen fruit. En daarna ga je het allemaal weer opbouwen en eigenlijk mag alles. Het is maar hoe je het gebruikt. Als je merkt dat je gewicht weer stagneerd verminder je de koolhydraten weer. Het enige wat ik niet doe volgens south beach. je moet volgens het boek alles light pakken en ik pak dat juist niet. Ik merk dat ik dan minder van iets neem, maar dat ik het wel 10x lekkerder vind en minder schadelijke zoetstoffen binnen krijg enzo.
    Maar die 2 weken zijn nodig om van de suikerverslaving af te komen. Je mag gewoon eten tot je verzadigd bent, dus geen gedoe met "lijnen". En nog beter, geen dure repen en shakes, maar gewoon met voeding. Ik vind het ideaal! 2 januari begonnen en 4 dagen later al een ruime kilo kwijt. Daarna niet meer gewogen.

Goed alternatief voor salades zijn soepen. Ik maag in het weekend soepen en die warm ik op het werk op in de magnetron. Vandaag had ik linzensoep met tomaten en kaas. Heerlijk en het voelt super.

Speltbrood is heel goed, maar maximaal 3 sneetjes per dag, liever 2. Als je aardappelen eet, niet meer dan eentje en kies voor zilvervlies ipv witte rijst. Quinoa is gezond en voedzaam. Volkoren pasta's. Je hebt zelf speltpasta of kamutpasta.

15. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik ben ook veel minder brood,aardappelen,pasta gaan eten en meer gaan sporten wel fruit, groente en vlees.
    Het enige fruit wat ik niet eet is annanas,sinasappel,druiven en dat soort fruiten want daar zitten onzettend veel suikers is.

Tot nu toe 12 kilo afgevallen en moet er nog 12.
    Ow en heel belangrijk 2 liter water per dag.

16. ik heb dokter frank gedaan, dat is ongeveer vergelijkbaar.
    helaas last gehad van buikpijn de laatste weken.

uitslag van de buikpijn waren galstenen.
    heb het me de dokter besproken, en de kans op galstenen is groter als je zulke dieeten volgt.

Dus voor mij geen dokter frank meer...best jammer want het ging erg goed ;)

overigens is mij galblaas eruit en wil ik ze echt niet in mijn galwegen krijgen.

Dus een dieet van rond de 1300 calorien, en veel bewegen is voor mij veel gezonder

17. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    #17 Angellove90, 14 jan 2013
    Laatst bewerkt: 14 jan 2013
    *weggehaald*

18. Triskele

Triskele Niet meer actief

wat een onzin, je hebt juist koolhydraten nodig om optimaal te kunnen verbranden in combinatie met goede eiwitten natuurlijk, natuurlijk bestaat er verschil tussen soorten koolhydraten, de zogenaamde snelle kan je idd minderen maar je hebt ook gewoon zilvervliesrijst, volkoren brood, speltbrood e.d. genoeg gezonde opties he?

Verder eet je veel te weinig groente (als je al zo'n crashdieet wilt volgen) anders kan je niet meer poepen, je lichaam heeft meer vezels nodig.

Normaal eten werkt zelfs met een traagwerkende schildklier, juist DIT wat je nu aan het doen bent is veel ongezonder ervoor.

En ik zag iets over galblaas ja ook dat is een bekende bijwerking idd ervan (zoiezo van te snel afvallen in het algemeen)

Ik zou op een normale en gezonde manier je snelle koolhydraten proberen te verwijderen uit je leven en de gezonde gewoon gaan gebruiken, dat kan je ook volhouden de rest van je leven en vergt alleen maar een kleine aanpassing.

19. Triskele

Triskele Niet meer actief

je pleegt nu een flinke aanslag op je lijf dus met dit dieet zal je moeier worden dan normaal eten en 2 keer per week sporten in de week (hoeft geen megasport te zijn, van mijn part ga je 2 keer in de week een uurtje wandelen met de buggy ofzo)

Als je dan de goede koolhydraten erin stopt al je lichaam ook meer energie behouden voor beweging.

Ik heb CVS/ME en fybro en ik kan ook gewoon sporten, ja niet meteen als een idioot beginnen natuurlijk, opgebouwd en ben nu zoveel dat ik 2 keer per week 5 kilometer hardloop (wel met nog wat wandelpauzes) 1 keer per week een dik uur wandel en soms thuis op de crosstrainer sta.

Wat ik ervoor over moet hebben, dat ik soms om 8 uur in bed lig maar in het algemeen krijg ik juist meer energie ervan omdat je lichaam beter gaat werken, met spieren verbrand je juist vet en dat wil je hebben.

20. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Of je doet Yvonne Lemmers. Dan heb je een koolhydraat uur waarin je fruit eet. Verder ook koolhydraatarm behalve dan dat ene uur. Is mij erg goed bevallen. En ja eerste week is even wennen maar daarna ben je redelijk gewend en heb je veel meer energie dan merk je pa wat koolhydraten met je lichaam doen. Ik heb het trouwens niet gedaan om af te vallen maar voor mijn prikkelbare darm syndroom. Hielp erg goed. Doe het nu nog steeds wel maar niet meer zo strikt.

Deel Deze Pagina