Wij willen graag een tweede auto erbij aanschaffen en willen graag een BMW 1 serie kopen . Ik zou graag de voor en nadelen van deze auto horen. Ook wel naar Opel ampera , Seat Leon of een Volkswagen gekeken maar toch vinden wij de BMW het mooiste.
M'n vorige baas had er 1 en het scheen echt belabbert te zitten. Oke voor kleine stukjes maar meer niet.
Wij hebben een 1-serie uit 2012 en heb net de 1-serie uit 2016 terug gebracht naar de dealer omdat onze eigen auto voor apk daar stond. Wij hebben ook een x3 gehad maar ik vind de 1-serie toch wel het fijnst. Wij rijden ermee naar Portugal, Duitsland en Frankrijk en dat is echt prima te doen allemaal. Enige "nadeel" is de ruimte. Onze dochter heeft een rolstoel en als die in de achterbak ligt dan kan er niets meer bij. En wilde pas mijn neefjes meenemen maar kreeg geen 3 stoeltjes op de achterbank.
Nou het scheelt dat onze huidige auto ook maar teee autostoeltjed achterin kan hebben dus dat zijn we wel gewend. Is het verbruik op korte stukken ook veel of valt dat mee?
Wij hadden een 1-serie uit 2010. Ik vond m heerlijk zitten en rijden, en super zuinige diesel! Voor zijn klasse had hij een prima kofferbak, maar voor vakantie was het inderdaad passen en meten. Tussen twee kinderstoeltjes paste nog net een niet te dikke achtjarige. We hebben er ook veel lange afstanden mee gereden, heerlijk 😊
Heerlijke auto!!! Helaas was hij, met nu drie kinderen, te klein (geen drie zitjes op achterbank) en te duur, dus nu een grote bejaardenbak
Gezien je andere opties zou ik voor een 1-serie gaan. Rijdt prima, groot genoeg om er in te zitten en klein genoeg om nog een beetje wendbaar te zijn en fatsoenlijk te parkeren.
Fijne auto... maar ik ben sowieso bmw fan. Wij hebben nu een 3 serie staan. En ik denk dat er hier altijd wel een bmw blijft. Tot en met de 3 serie vind ik de kofferbak wel klein. Maar het is maar net wat je gewend bent en nodig hebt. De nieuwste 3 serie is bijna even groot als de "oude" 5 serie en vanaf dat model heb je pas weer een beetje flinke kofferbak.
Opzich een grote kofferbak hoeft voor ons niet . Voor die vaak maar 1 keer per jaar vakantie redden we ons ook wel met een kleine kofferbak. Drie serie vind ik ook leuk maar aangezien het een auto voor erbij word heb ik liever een kleinere.
Hier ook een 1 serie gehad.wij vonden het helemaal niks en auto was ook na een paar maanden weg. Qua rijden prima, maar verders was het vreselijk. Lage instap, kleine stoel, kan de kleine moeilijk achter in zetten, kofferbak was veels te klein, dashboard Krasgevoelig. Wij hadden hem ook als tweede auto, en hij is goed als 2de auto maar dan moet je geen kinderen hebben of mensen meenemen. En ook geen boodschappen doen. Ik ben daarna overgestapt naar Mercedes. En moet zeggen daar kan BMW nog een puntje aan zuigen.
Wij gooien 1 keer in de maand de tank vol en dan rijden we zowel korte als langere( 15 a 20km) stukken. Best goed te doen dus.
Een neef en een oom van me werken bij een bmw garage, neef is verkoper en oom monteur. Beide raden de 1 serie af als je houdt van comfort en gemak. Ook schijnen de motoren, net zoals de oudere 5-serie minder betrouwbaar te zijn en wordt er in de 1 serie gebruik gemaakt van de oudere types motoren om de kosten te drukken. Verder komen ze regelmatig terug in de garage met elektronische storingen en raak je 'm aan de straatstenen niet meer kwijt als je er vanaf wil.....Dan praten ze over de modellen tot 2011. Zij rijden beiden zelf al zo lang ik me kan herinneren 3-series. Daar zijn ze vol lof over, al blijft ruimte een issue.
Haha nou 1 ding scheelt ik ben een kleintje van 1.60m dus voor mij zou het prima passen. De kinderen zetten zichzelf vast in de auto dus dat hoef ik alleen te checken of ze goed zitten . Mercedes is ook mooi alleen dan moeten we dieper ij de buidel tasten voor een mooie auto en daar heb ik nu op dit moment voor een 2e auto geen zin in.
Hmm moeilijk dit! De drie vind ik ook mooi maar zo groot voor een tweede auto voor erbij . De kofferbak is hier geen probleem daar doen we niet veel mee behalve wat boodschapjes erin. Ik moet er nog maar even over nadenken . De meningen verschillen nogal