Fije of Feije voor een meisje. (is eigelijk een jongensnaam) Leek ons allebei wel aardig, past bij de andere 2 kinderen, maar staat zeker nog niet vast. Na eens even googlen gelijk na de drie letters de voetbalclub op het scherm.... Hebben jullie die associatie ook gelijk?
Ik denk zeker niet aan de voetbalclub, maar hier ook eentje die daar totaal niks mee heeft Fije vind ik echt een jongensnaam, maar als je het schrijft als Feije vind ik het leuk voor een meisje!
Waarom niet Freya? Klinkt bijna hetzelfde, heeft een mooie betekenis, is 100% een meisjesnaam en doet niet denken aan een voetbalclub.
Is me iets te theatraal met godinnen enzo. Ben ook niet zo dol op een A klank aan het einde.... Toch bedankt voor het meedenken !!!
Graag gedaan! Ik ben zelf ook niet zo'n goden-aanhanger, maar vind Freya toch wel een mooie naam. Veel succes en plezier met het vinden van dé juiste naam voor jullie kleintje!
Fije vind ik niks, Feije vind ik wel aardig. Ik heb ook geen associaties met een voetbalclub, maar dat kan in dit geval ook aan mij liggen .
Het is niet helemaal mijn smaak qua naam, maar vind het wel leuk klinken. En over de voetbalclub. In eerste instantie snapte ik je topictitel niet? Ik dacht huh Feije begin van voetbalclub?? Zeker topic verkeerd geplaatst... Dus nee ik heb niet heel erg de link met de voetbalclub.
Ik vind het echt een jongensnaam, maar dat komt ook omdat ik twee mannen ken die Feije heten.... Maar nooit aan voetbal gedacht hoor!! Freya vind ik ook mooier voor een meisje!
ik las eerst automatisch: Freije en toen snapte ik het dus ook niet. Ik vind het zelf een érg pest gevoelige naam door de voetbalclub inderdaad. Feije? Zoals in Feijenoord? euh.. ja dus.. ik zou dan dus een 'r' toevoegen..
Ik geloof dat het een Friese naam is ja. Ken hem als Feije voor een jongen en Feikje voor een meisje...
Had eerst ook geen idee wat je bedoelde met de titel, dus die associatie had ik sowieso niet. Feye of Feije voor een meisje vind ik persoonlijk niet mooi... Maar dat komt er in het deel van Friesland waar ik woon ontzettend veel mannen met de naam Feije wonen. Daarnaast vind ik de uitspraak in het Fries erg mannelijk! Feija of Feya vindt ik overigens wel mooi. Klinkt veel vrouwelijker!
Tsja, ik snapte wel direct de topic titel (geen voetbal liefhebber maar woon vlakbij Rotterdam). Zou me er echt niet druk om maken, helemaal niet voor een meisje. Feije vind ik erg mooi en toch ook zeker vrouwelijk klinken. Als het voor jullie dé naam is zou ik er gewoon voor gaan. Veel succes.