Waaah ik weet het niet meer hoor. Overal lees ik dat er wetenschappelijk gezien geen bewijs is voor ziekte verschijnselen, zoals verhoging, bij het krijgen van tandjes.... Maar toch lijkt bij ons tandjes krijgen gepaard te gaan met verhoging en algehele malaise... Of heeft ze tegelijkertijd dan ook nog een verkoudheid of ooronsteking of iets dergelijks? Wat is jullie ervaring? Vorige week bij ons 1 dag koorts en een dag later was er een tand bij... Nu lijkt er nog een tand door te komen en is ze weer ziekig...
hier was onze dochter ook altijd ziekig of verkouden met de tandjes! heb wel het idee dat tijdens de tandjes krijg periode de weerstand wat lager is en ze makkelijker iets oppikken.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik me er niet mega in heb verdiept, maar ik heb altijd begrepen dat tandjes krijgen de weerstand iets verlaagt en je kindje op deze manier ontvankelijker maakt voor ziektes. Het tandjes krijgen zelf leidt dan dus niet tot verkoudheid of koorts of e.d., maar wel indirect. Wat ik me ook kan voorstellen is dat de relatie nog een stap indirecter is en dat je kindje, doordat het slechter slaapt wanneer het een tandje krijgt een lagere weerstand krijgt.
Hier bij mijn dochter idd ook, bij het krijgen van tandjes tot nu toe altijd verkouden geweest. Maar denk meer dat het door de verlaging van de weerstand is door de tandjes dat ze verkouden wordt, dan dat de verkoudheid een direct gevolg is van de tandjes. Maar het heeft in ieder geval met elkaar te maken....
Van de onderste en bovenste voortanden is onze zoon erg ziek geweest. Gewoon koorts, hangerig, huilerig, kwijlen, witjes, niet willen eten en drinken en van die enorme schijtluiers met de nodige rode billen. Hij heeft nu nog 2 tanden en en een kies erdoor. Hij was daar wel wat van aan de schijt maar geen koorts of andere verschijnselen. Het verschilt dus. Toen ik aan vrienden vertelde hoe wij met die 1e tandjes zaten toen werd er gelijk gezegd dat kiezen krijgen nog erger is.. Er is nu 1 kies door en niks van gemerkt.
Hier nu de 6e kies door en vorige week de hele week spuitluiers en niet willen eten. Voor een kind wat normaal alleen met laxatie 1x per 2 dagen moeizaam poept en eet als een bouwvakster was dit even wennen. Verder was ze niet ziek, geen koorts oid. Bij de rest van haar gebit heeft ze weleens gehad dat ze een dagje wat minder at maar zo extreem als afgelopen week?
Hier verhoging, hangerig, snel moe en geïrriteerd (lag vanavond al om 17:45 uitgeteld op bed). Vieze poep luiers, rode billen en verkouden. Rond de 5/6 maanden zakt de weerstand van baby's, daardoor meer bevattelijk voor ziekte kiemen. Er is geen EVB informatie over alle aandoening van baby's tijdens krijgen van tandjes, maar over het algemeen zijn de meeste verschijnselen wel herkenbaar voor tandjes. (Via het CB mee gekregen).
Hier verschillend. Bij het ene tandje niets die zat er ineens. En andere tandje koorts, moe, huilerig en hangerig. Gelukkig nog geen spuitluiers meegemaakt. En laten we dat nu zo houden. Haha
Oef, hier waren de tandjes toch echt niet fijn. Verhoging soms, koorts meestal niet echt, maar wel heel ontevreden, huilerig, hangerig. Ik ben blij dat we de meeste nu gehad hebben!
Hier altijd een ammoniak geurtje in de mond, dunne ontlasting wat soms gepaard ging met luieruitslag door het zuur en verhoging..huilerig.
Geloof er wel in omdat ik hier een huilerig hangerig meisje heb rond kruipen die enorm veel poept en bavianen billen heeft en het kwijl vliegt in t rond..