Zoon van 17 maanden is meestal een voorbeeldige slaper maar de afgelopen 4 nachten is het mis. Hij wordt op een gegeven moment wakker, begint te jengelen en dit gaat al heel snel over op gillen als een speenvarken. Uren en uren houdt hij het vol. Medisch niks aan de hand. Het lijkt pure aandacht en spanning te zijn. Hij is stil zodra hij bij ons zit en filmpjes kan kijken op YouTube. Bij ons in bed wil hij nirt slapen, is direct krijsen.Overdag slaapt hij 2x 1.5 uur. Een slaapje trekt hij niet omdat hij altijd voor half 7 wakker is en tegen de middag te vermoeid is, dan slaapt hij vervolgens maar 1.5 uur en voor de nacht maakt dat niks uit.hij slaapt er niet langer of korter dooe. Hij slaapt de laatste dagen sowieso snachts nu zo slecht dat hij overdag niet te handhaven is en het sowieso niet vol houdt.Wat niet mee helpt is dat ik al 40+3 weken zwanger ben, totaal op inmiddels. Wij zijn onlangs verhuist en wonen hier nu 3 weken. Eerste 2.5 week totaal geen problemen met hem en ineens begint het.Ik denk dus een combinatie van spanning van baby en verhuizing in combinatie met een sprongWie o wie heeft de oplossing. Hij gilt echt zo verschrikkelijk hard en lang maar het is echt aandacht. Samen slapen willen we liever niet en is geen oplossing aangezien hij in ons bed alles bij elkaar gilt.We laten hem nu maar gewoon huilen maar dit breekt ook op aangezien hij dit uren vol kan houden. Ben zo verschrikkelijk moe. Hij is gisteren uit logeren geweest en daar sliep hij prima. Hij is laat in de avond wakker geworden maar sliep zonder te krijsen en te gillen na een halfuur weer in. Bang in het donker hier? Zijn nieuwe slaapkamer is een stuk donkerder dan de oude maar is dat echt het probleem? Waarom ging het de eerste 2.5 week dsn goed.. Hij is inmiddels alweer 1.5 uur aan het schreeuwen. Ben het inmiddels ook zat om met hem youtube filmpjes te kijken want hij valt erna ook niet in slaap.
Ah wat ontzettend rot, geen tips maar wel een dikke knuffel! Hopelijk ziet B snel het licht en slaapt hij weer door. En misschien toch en nachtlampje proberen? Baat t niet dan schaad t niet.
Nou B sliep om 2 uur nadat mn man erbij was gaan zitten. Ik heb van 3 tot half 6 geslapen en nu is hij dus weer wakker. Pff..
Wat moeilijk! Wat ik in ieder geval niet zo doen is hem youtube laten kijken. Als het tijd is om te slapen dan horen daar geen andere prikkels bij. Eigenlijk denk ik dat hij het beste niet eens uit bed zou moeten, dat is dan toch een soort beloning voor zn krijsen. Probeer eens niet tegen hem te praten. Je geeft aan dat het bedtijd is, en zegt slaap lekker. Wordt hij wakker dan leg je hem weer goed neer, aai over zn bol en zegt nog eens slaap lekker en vervolgens, alle volgende keren leg je hem alleen recht, aai en loop je weer weg. Dat is niet echt een uitdaging voor de kleine dus verwacht dat ie dan na een paar dagen wel opgeeft. Succes in ieder geval.
Heb niet echt een tip, behalve de drie r en. Leen even een har tonder de riem. Mijn zoontje is ook 17 maanden en ben nu 33 weken zwanger en vind het ZWAAR! Dus sterkte en hopelijk dient de oplossing zich hauw aan.
En ja ik weet dat we hem geen youtube of wat dan ook moeten laten kijken maar naar 4 uur krijsen en gillen en hyperventileren ben je gewoon op. Net zoals iedere nacht maar 2 uur slapen. Hij laat zich ook niet troosten, wil niet bij ons liggen ge woon helemaal niks dat is het lastige
Kun je hem anders niet even bij iemand laten logeren? Het is geen oplossing maar jij moet nog bevallen! Daar heb je echt wel meer energie voor nodig dan die paar uurtjes slaap. Misschien "voelt" hij ook wel dat de baby eraan zit te komen en levert hem dat stress op want het is onbekend. Sterkte!
Er zijn van die leuke dunne disney boekenclub boekjes op marktplaats. Daar hebben we relatief goedkoop een lekkere collectie boekjes gehaald. Als hij weer een ik wil niet slapen periode heeft leggen we hem op bed. Maken we het licht wat doffer. En gaan we voorlezen. Voordeel van die boekjes is dat het geen lange verhalen zijn. En je kunt ze later weer gebruiken om ze te helpen met leren lezen.
Ach wat rot! Je hebt je slaap nu zo extra hard nodig! Is het idee dat jij een paar nachten op zolder/ in de logeerkamer gaat slapen? Echt belangrijk dat jij (enigszins) uitgerust de bevalling in kan gaan! Je zou ook nog iets aan zijn slaapjes kunnen proberen te veranderen. Wij zijn met 1,5 jaar begonnen om het ochtendslaapje steeds naar een later tijdstip te verschuiven. Middagslaapje werd dan steeds korter en lukte zelfs op een gegeven moment niet meer. Dl was dan rond etenstijd niet te genieten, maar dat was maar een korte periode en ze sliep dan 's avonds wel gelijk goed (eerder ook krijsen en 'proberen'!) Succes met je laatste loodjes! Ik moet zelf nog 5 weken, maar ik vind het ook zwaar met een dreumesje erbij!
Dit verschilt toch écht per kind. Als mijn zoontje helemaal overstuur is kan hij ook heel lang door blijven krijsen. Hij wordt bozer en bozer, en kan het héél lang volhouden. Hij komt er zelf niet meer uit. In bed laten liggen en hem daar rustig krijgen is simpelweg geen optie. Dat werkt compleet averechts. Youtube-liedjes zijn hier ook het laatste redmiddel. Na een lange tijd krijsen zorgt dit voor afleiding en komt hij tot rust, tegen ons aan. Andere soorten afleiding werken dan niet meer. Als zijn ademhaling weer rustig is, wil hij daarna meestal wel in slaap vallen.
Hé wat rot! Heb niet alle reacties gelezen maar ik ben net zelf mama geworden van onze 2e en tijdens de laatste maanden was het behoorlijk zwaar ook. Mijn dochter had ook inneens kuren wat betreft slapen. Ze heeft zichzelf 2x zo overstuur gemaakt dat ze in d'r bedje heeft gespuugd We hebben d'r slaap routine wat aangepast. We hebben al d'r knuffels naar "bed gebracht" die moesten ook slapen. Ze moest daarna zelf hetzelfde doen. Deken over d'r heen en ook slapen. Even over d'r buikje wrijven. Lampje aan, muziekje aan (gaat vanzelf uit) en we laten de deur nog voor je open. Truste dag dag tot morgen. Geen idee waarom maar nu gaan ze zonder te miepen naar bed! Geen hysterisch gedoe meer! En sinds d'r broer er is, is ze blij dat ze naar bed mag hihi... hij maakt d'r regelmatig wakker! Succes!!! Alles komt goed 🍀🍀🍀🍀
Ohja en onze dochter sliep al heel snel maar 1x overdag. Van ongeveer 12.00 na d'r lunch tot Max 15.00.
Had mijn zoontje ook toen ik hoogzwanger was. Kennelijk voelde hij de spanning ofzo, want zodra ik bevallen was (3 maanden terug) was het nachtelijke gespook gelijk over.
Ik weet niet of hij nog een flesje krijgt? Bij allebei mijn dochters kwam het weleens voor, dan hadden ze maandenlang keurig doorgeslapen en ineens werden ze 's nachts weer wakker en dan wilden ze geen water! Het moest echt een flesje zijn, dan gingen ze daarna weer lekker slapen. Dat duurde dan een paar dagen en daarna sliepen ze weer door zonder wakker te worden. Wat bij de jongste ook weleens is voorgekomen is dat ze het te koud had, ondanks dat haar handjes goed warm aanvoelden. Na drie nachten meerdere keren per nacht wakker worden heb ik haar warmere kleren aangetrokken en toen sliep ze weer door. Misschien heb je hier wat aan. Succes!
Weet je zeker dat het niet de oortjes zijn? Hier bleek het toch middenoor ontsteking en na een (tweede) zwaardere kuur, sliep hij weer door. Hij was ook echt 4 uur achter elkaar wakker, wekenlang, hij wilde ook niet liggen in bed bij mij. Alleen zitten. Herkenbaar van youtube, ik liet alleen tiktak filmpjes zien, die zijn erg slaapverwekkend. Pittig voor jullie!
Hier was zl ook ineens heel onrustig en wer meerdere malen wakker toen ik hoogzwanger was. Hier begon het toen ik 34/35 wkn zwanger was en met 36 wkn ben ik bevallen. Ik geloof erin dat ze het aanvoelen dat er op zeer korte termijn een grote verandering aan zit te komen. Eenmaal bevallen was het ook meteen over. Heel veel succes met de laatste loodjes.
Ik ben inmiddels bevallen! Hij slaapt nog niet super maar het is al stukken beter dan het was. Heb zelf inmiddels slaapmedicatie gekregen van de huisarts omdat ik nog steeds niet sliep. Bedankt voor de tips, ga ze zeker onthouden
Niet alles gelezen maar toch even reageren. Ik denk dat het heel goed kan dat het alles bij elkaar even te veel voor hem is, verhuizen, voelen/weten dat er wat gaat veranderen, mama die misschien iets minder kan/kan hebben, misschien een sprongetje (hoort ook bij de leeftijd). Ik zou proberen zo veel mogelijk z'n ritme e.d. Gelijk te houden. Dus s nachts txelkens terugleggen, geen filmpje, geen extra aandacht s nachts. Misschien een klein nachtlampje proberen? En nu zullen er best wat mensen over mij heen vallen, maar wat hier bij onrust goed werkt is wat valdispert voor kids geven, een uur voor het slapen gaan. We doen het niet te lang achtereen, maar bij veel onrust helpt het hier wel. De laatste nachten was de kleine hier een keer of 5/6 wakker, gisteravond valdispert gegeven en manlief is er uiteindelijk 2 keer uitgeweest en ik 0 keer.