Feit of fabel tijdens zwangerschap mag je dan wel of geen salami?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door BAS1759, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    De titel zegt et al

2. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Waarom zou dat niet mogen?

3. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Het staat op de site van het voedingscentrum, het zou om rauw vlees gaan. Mijn vk had er nog nooit van gehoord en leek het ook een beetje onzin. Ik heb me er verder dan ook niet aan gehouden, zeker niet als het gewoon om salami hier in Nederland gaat.

4. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Geen idee, maar in de lijfshow hadden ze een lijstje van dingen wat je wel en nit mocht eten.

Ik was nogal verbaasd.

Gevulde ei, gefrituurde garnaal, blokje oude kaas en nog 1 mocht wel

Toast met verse Haring en plakje salami mocht niet toch mdat et blojkbaar onder auw vlees valt denk i dan ik weet het niet was een uitleg bij.

5. kimm2108

kimm2108 Lid

24 mei 2012
    82
    0
    0
    Salami is gedroogd rauw vlees. Ik eet t dan ook liever niet.

6. me83

me83 Niet meer actief

kon de geur niet echt fijn vinden toen ik zwanger was hahaha.. ik at het niet zo op brood maar wel bijv op een pizza.. dan is het verhit..

maar volgens mij heeft elke vk hier een ander antwoord voor.. de een zegt mag wel de ander niet.. denkt dat eht er ook meer aan ligt of het net als chorizo heeft gehangen en gedroogd zonder bewerking?

7. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Kijk ik ben zelf vergetarisch dus mij maakt het niet uit, maar was er toch wel verbaasd over want bij veel dingen sta je niet stil omdat de meste producten tegenwoordig bewerkt worden.

8. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Ik eet salami op pizza en bij een Italiaanse panini van Bakker Bart.. mn VK zei dat het prima kon!

9. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als de salami wordt verhit is het ook geen probleem meer. Maar gefermenteerde vleeswaren zoals salami zijn niet gekookt en daardoor kunnen er schadelijke stoffen in zitten.

10. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    De echte italiaanse salami mag je inderdaad niet. Maar de meeste nederlandse kun je gewoon eten hoor, de Stegeman etc. Dat is geen probleem.

11. Behappy

Behappy Niet meer actief

Love salami ;) jamjam

12. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Nou ik weet van niks :) Ik eet het regelmatig.

Maar mag je dan ook geen snijworst?? Eet dat namelijk bijna dagelijks, dat is een zelfde soort worst.

Ik haal het bij de vleeswaren trouwens.

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Zolang je de salami in Italie laat liggen is er niks aan debhand. De nederlandse salami kan je gerust eten

14. iriani

iriani Lid

1 sep 2008
    67
    0
    0
    Je mag inderdaad geen salami, mijn verloskundige heeft dit bevestigd. Salami in de nederlandse supermarkten is vaak rauwe salami en dus mag het niet.
    Ook stegeman mag niet. Ik dacht eerst van wel, maar heb het bij stegeman zelf nagevraagd en ze raden zwangere vrouwen af de worst te eten... Helaas, geen salami dus tijdens de zwangerschap. Op pizza mag idd wel, want dan is het verhit.

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Iriani

Salami in de supermarkten hier is niet rauw hoor

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    En btw verse haring mag toch ook gewoon?
    Zolang het vers is..

Alleen geen vacuumverpakte vissen enzo

17. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    de vraag was wat je mocht kiezen van de schaal met hapjes op een feestje. Ik zou dan zelf de toast rauwe haring laten liggen, omdat ik niet weet hoe vers deze is. Als ik zelf haring zou kopen eet ik het wel want dan kan je vragen of de haring echt vers is. Van de salami wist ik niet, maar zou ik daar dan ook laten liggen om dezelfde reden. Scheelt dat ik er niet zo van houd misschien...

18. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verse haring is rauw.... Die wist ik wel, rauw is zoizo niet goed. bij vacuumverpakte vis gaat het om rauw en bewerkt dus verse gerookte zalm mag wel maar gerookte zalm uit vaccum mag weer niet

ook niet gedaan alhoewel ik er soms wel zin in had, salami wist ik niet dus heb ik wel gegeten, schijnen we meer van dat soort worsten te zijn trouwens die van rauw vlees zijn... Ach die laatste dagen ga ik me er niet meer in verdiepen welke dat zijn..

19. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Verse haring is hartstikke gezond in de zwangerschap!

Voor verpakte vis mag niet omdat bacteriën de kans krijgen zich te vermenigvuldigen in de verpakking omdat deze dan langer houdbaar is dan verse vis.

20. Angelina2

Angelina2 Actief lid

14 jul 2012
    265
    0
    0
    Drenthe
    Absoluut waar! Omdat het zo kort houdbaar is krijgen bacterien geen kans, kijk maar op de site van het voedingscentrum oa, en eigenlijk overal.

Quote site voedingscentrum: Bij verhitting wordt listeria gedood. Daarom is vers gebakken, gegrilde of gepocheerde gerookte zalm geen probleem. Zoute haring is kort houdbaar. Daardoor is er geen gevaar voor uitgroei van listeria. Ook zure haring is veilig.

Maar idd, ik zou het niet eten bij een feestje of zo op toast omdat ik dan niet weet wanneer het gekocht is. Ik eet zelf 2 zoute haringen in de week, vers van de viswinkel.

Salami durf ik ook niet meer eerlijk gezegd, terwijl ik het in de vorige zwangerschappen wel gewoon gegeten heb.

Deel Deze Pagina