Maar kunnen ze zien bij de bevruchting of het een y of z zaadcel is dan? Lijkt mij sterk...is gewoon toeval. Mannen bepalen namelijk het geslacht, Y is jongen en x meisje.
Dat klopt. Meer kans. Dus bepaald geen garantie. Want het is ook weer niet zo dat alle mannelijke cellen vooraan zwemmen en alle vrouwelijke cellen er achteraan komen ofzo.... Ze worden toch door elkaar heen geprojecteerd Daarbij speelt dan ook nog mee dat behalve snelheid/levensduur er nog een behoorlijk aantal andere factoren meespelen of een spermacel de eicel haalt, dus de kansen voor jongen of meisje zijn wat anders afhankelijk van het tijdstip waarop de bevruchting plaatsvindt, maar ook voor eisprong kun je rustig een jongen krijgen dus en na eisprong ook nog steeds een meisje.
dat van die cellen is een feit. Maar de mate waarin je het kunt sturen is natuurlijk onmogelijk te controleren.
Bij de eerste 2 klopte het wel, op de eisprong sex gehad en jongens. Nu 2 dagen voor de eisprong sex maar weten nog niet wat het wordt dus we zullen het zien. voorgevoel zegt ene keer een meisje andere keer een jongen maar misschien ook wel omdat ik 2 jongens al heb.
dames, wou even ook reageren op dit het maakt toch eigenlijk niet uit welk geslacht je krijgt en dat je het er om doet.. als het kindje maar gezond is dat is het belangrijkste.. ik heb nu idd een jongen en een meisje maar ik heb het er ni om gedaan.. nu zwanger van de 3e hier hetzelfde als hem of haar maar gezond is het geslacht maakt me allemaal niet uit
Gezondheid is inderdaad het allerbelangrijkste!! Dat zal voor alle mama's hier gelden! Wij hebben ook zeker niet speciaal om de theorie geklust op het moment van eisprong, bij ons kwam dat zo uit vanwege medicatiegebruik van mijn vriend. Maar blijft natuurlijk wel leuk om dan te kijken of zo'n theorie klopt. En als het bij veel mensen klopt en iemand wil wel graag een poging wagen voor een bepaald geslacht, niks mis mee toch, ieder zijn recht. Zolang je maar in je achterhoofd houdt dat het geen garantie geeft en elk kindje een wonder is en dat gezondheid voorop staat.
klopt in theorie, in praktijk niet. Dus gebruikt het niet als 100%zekerheid voor een bepaald geslacht. Je eisprong kan iets later zijn of er zit toch een snel meisje tussen de trage jongens of een jongetje met uithoudingsvermogen. Ik heb gewoon altijd om de 2 dagen gevreeën en ben blij met mijn 3 "koters" Meisjes of jongens
Tinkerbel80; Ik ben benieuwd of de theorie klopt! Laat je het ons weten? Kellyxxx; helemaal met je eens gezondheid is het absoluut belangrijkste! Ik ben gewoon nieuwsgierig of het een feit of fabel is!
Tsja als je 3dg voor eisprong klust kan er ook al een hoopje klaar liggen om te wachten op de eisprong. Meiden leven langer. Dus als je op de dag van je eidprong dan nog eens klust dan kan een X-Chromosoom toch sneller zijn omdat die voorsprong heeft...toch? Want wij hebben geklust voor de eisprong en op de dag van positieve ovutest. En als het goed is verwachten wij een dochter!