Ik sprak ooit een oude gynaecoloog en hij legde het me uit. Hij zei dat je t wel degelijk kan beïnvloeden. Hij zelf had 6 kinderen, drie jongens en drie meiden en dan om en om!! Hij zei: jongens zaadjes doen het t beste t dicht bij de eisprong en erna. Ze zijn snel en gaan dus op hun doel af wat al klaar moet liggen. Ze kunnen niet wachten op het ei! Meisjes zaadjes doen langer over de weg naar boven en missen na de eisprong dus hun doel omdat ze er dan niet op tijd zijn en t eitje al sterft. Wanneer ze voor de eisprong komen dan kunnen ze tot 5 dagen blijven leven en wachten! Dus in de ideale situatie en je man heeft super zaadjes en je klust regelmatig ligt t meisje al te wachten en moet je wel heel erg richten om door een jongen ingehaald te worden!
Ik las dat er bij ivf meer kans is op een jongen. Wij hebben icsi gedaan ( zaadcel in eicel plaatsen ) en we krijgen een meisje. Hoe is dat te verklaren dan ? Wanneer zou het dan een jongen moeten worden en wanneer een meisje ?
Bij icsi geldt dit niet! Hierbij zwemmen de zaadcellen immers niet zelf, maar worden ze geïnjecteerd. Daar komt bij: er staat ook nergens dat je met ivf alleen maar jongens krijgt! Kans is 56%. Dus slechts ietsjes verhoogd.
Ach het zal niet lang meer duren voordat ze via reageerbuis bevruchting alleen de meisjes of jongens kunnen loslaten op het eitje. Vraag is wel of we dat moeten willen.
Ik heb me eisprong niet in de gaten gehouden. Ik heb 2 dagen voor de bevruchting gevreeën (als ik de termijnecho moet geloven) en its a boy hahaha