Hoi dames! Ik moet even van me afschrijven.. Deze maand hebben we voor de 2e keer ovulatietesten gebruikt, gelukkig maar! Want hierdoor kwamen we erachter dat we de vorige maanden op totaal verkeerde dagen seks hadden. Nu hebben we op 11 juni seks gehad. En heb ik op 12 juni een positieve ovulatietest gehad, die dag hebben we 2 keer seks gehad (omdat dat mijn mannetje wat geruststelde) . de 13e hebben we ook seks gehad. Mijn man dacht dat het verstandig was om de 14e ook seks te hebben maar ik kon echt geen zin meer maken, die afgelopen dagen waren toch wel genoeg?! Hoe zit dat eigenlijk als je 2 dagen achter elkaar een positieve test hebt? Van welke dag moet ik dan uitgaan Lees ik net op internet dat binnen 24-48 uur na de positieve ovulatietest de eisprong plaatsvindt. In de bijsluiter van mijn ovulatietesten staat dat dit plaatsvindt binnen 12-36 uur. Wat is het nu Hierdoor ben ik weer enorm aan het twijfelen of we toch die dinsdag de 14e even zin hadden moeten maken, wat nou als die van 13 juni de goed positieve test was? Dan zijn we misschien wel te vroeg geweest... Zucht, wordt hier zo onzeker van!
Snap dat je er wat onzeker van wordt hoor, dat is normaal. Denk alleen wel dat 2x seks per dag niet nodig is, behalve als jullie zin hebben natuurlijk. Vergeet niet dat het wel leuk moet blijven. Tegen je zin in seksen is natuurlijk ook niks, straks gaat het pijn doen of iets en dat is ook niet de bedoeling natuurlijk Je gaat uit van je allereerste positieve ovulatie test. Daarna springt binnen 1-2 dagen je eitje. Jij hebt dus waarschijnlijk op dag 13 of 14 je eisprong gehad. Je hebt op dag 12 en 13 dus seks gehad dus is echt genoeg hoor! Zaadcellen leven wel een aantal dagen. Trouwens je hebt nooit 100% garantie dat je ei ook echt springt, kan is wel groot, maar echt zeker weet je het met temperaturen of echo bij de gyn o.i.d. Succes en wel plezier blijven houden hè! Al snap ik je al te goed, hier probeer ik ook steeds wel klussen min of meer in te plannen
Lieve Teardrops wat begrijp ik je goed zeg. Je wilt het allemaal proberen zo goed mogelijk te doen, zodat je de meeste kans maakt want die 2 weken wachten zijn slopend, vind ik . Bij deze wil ik je even een hart onder de riem steken. Babyloveyou heeft namelijk al perfect gereageerd.
Jullie reacties doen me goed! We plannen het natuurlijk wel, maar we doen niets tegen onze zin in hoor. Zeg ook elke keer tegen mijn man: 'het moet wel leuk blijven, geen moetje worden'. Onze regel is altijd geweest: 'Heeft de een zin en de ander niet, dan heeft die ene gewoon pech. Niets gebeurd met tegenzin' en daar blijven we ook standvastig in Weet ook niet waar het vandaan komt, misschien is het wel PMS gedoe, zo ineens had ik het gevoel van: Zal vast niet raak zijn deze maand, want stel dat mijn eisprong pas de 15e was... Voel me een beetje emotioneel ontstabiel af en toe haha. Ben blij met dit forum! Ik denk soms wel eens dat mijn vriendinnen toch wel eens horendol worden van me, dan is het toch fijn op even op een forum je ei kwijt te kunnen bij vrouwen die 'in hetzelfde schuitje' zitten als ik. Heb mezelf in ieder geval wel voorgenomen om niet zo op 'symptomen' te letten, aangezien het net zo goed PMS kan zijn. Die 2 weken zijn echt enorm slopend, ik probeer me er zo min mogelijk mee bezig te houden maar wanneer ik verderop in de week ben na mijn positieve ovulatietest begin ik toch wel weer wat actiever te worden op dit forum etc. Moeilijk om er helemaal niet mee bezig te zijn hoor! Zo heb ik 2 dagen na de positieve ovulatietest een raar wittig slijmpropje ontdekt, wat niets hoeft te betekenen natuurlijk, maar meestal rond die tijd begint het waterige witverlies wat meer, nu was ik de rest vd dag 'droog'. Gisterochtend weer zo'n prop witverlies met een donkerbruin sliertje erin, dit heb ik eerder gehad maar toen was het 2 dagen voor NOD. Ook af en aan krampjes, nu ook weer en een brok in mijn keel alsof ik een coltrui draag ofzo. Het kunnen allemaal ook gewoon spanningen en emotie zijn denk ik, hoe meer je er op let hoe meer je voelt. Ondanks dat ben ik nog steeds niet erg positief over deze maand. Hopelijk veranderd dat nog... Hoe zit dat met jullie? Hebben jullie een goed gevoel over deze maand?
Heel herkenbaar. Sluit me geheel aan bij reacties, niet twijfelen of je "genoeg gedaan" hebt; het is ook vooral een kwestie van een beetje geluk hebben..! Je kunt van 1 keer seks een paar dagen voor de eisprong zwanger raken, en je kunt het een week lang elke dag gedaan hebben en niet zwanger raken. Maar de onzekerheid is idd lastig. Hoop voor je dat je snel zwanger bent en iig een beetje kunt blijven ontspannen tot het zo ver is! 80% is binnen een jaar zwanger, 90% binnen 2 jaar - daar hield ik me altijd aan vast!
Dankjewel Eva! Dat is het ook, dat beetje geluk hebben. Nu ligt het geluk ons het afgelopen jaar niet echt aan onze voeten, hopelijk komt daar dan deze maand verandering in Jij ook heel veel succes, hopelijk is het voor jou ook raak deze maand!
Fijn om een herkenbaar verhaal te lezen. Ik vind het een spannende periode en word er ook onzeker van. Volgens mij is iedere dag 'klussen' niet eens nodig, omdat de zaadjes 2 tot 3 dagen in leven blijven in je lichaam. Maar als het niet met tegenzin hoeft, waarom niet vaker schieten Ik heb het met mijn vriendinnen (behalve eentje) helemaal niet over het feit dat wij zwanger willen raken. Alleen ik zit met zoveel vragen. Daarom vind ik dit forum erg fijn. Succes met wachten!
Het is idd echt gewoon geluk hebben. Sommige raken zwanger van seks 1 week voor de verwachte eisprong en de ander moet er maanden voor 'werken' en elke dag klussen in de vruchtbare dagen zonder resultaat. Ik ben zelf ook wel onzeker en heb ook echt mijn baalmomenten en huilmomenten. Helemaal als ik soms lees dat er dames meteen de eerste ronde zwanger zijn, of per ongeluk van een 4e ofzo, of die gewoon abortus plegen bijvoorbeeld. Ik gun het iedereen van harte, een kindje maar soms voelt het zo oneerlijk en confronterend. Soms lucht het op om van je af te schrijven. Dan ben je het weer ff kwijt. Daar is dit forum zo fijn voor Ik heb nog niet echt een bepaald gevoel over deze maand. Vanwege problemen in mijn vorige zwangerschap door een fout van een arts mocht ik afgelopen dinsdag bij de gyn terecht voor controle. Ze heeft inwendige echo gemaakt en alles zag er perfect uit; baarmoeder en eierstokken. Verloor ook slijm en baarmoederwand was mooi dik! Was ook te zien dat ik in mijn linker eierstok maandag een eisprong heb gehad. Dus was echt grote geruststelling!
Het is inderdaad ontzettend fijn om even van je af te schrijven. Ben na mijn eisprong wel van plan om mezelf even af te zonderen van het forum. Ik merk aan mezelf dat ik wel beetje gestrest raak.. denk de hele tijd zou het gelukt zijn? Eigenlijk van alles maalt er door mij hoofd heen . Nog tips om de 2 wachtweken door te komen?
Heel herkenbaar hoor! Alles wat hierboven is gezegd! Ik heb zelf t idee dat t vaker misgaat met het innestellen en (cel)delen dan met bevruchten. Dus stel jezelf gerust: je hebt t top gedaan! Helemaal de goede dagen volgens mij (vantevoren beter dan op de dag zelf)
Wat zijn jullie lieverds! Dit forum is net one big happy want to be pregant family, heerlijk! Iejoor: Klopt inderdaad, maar ik las ook dat het niet uitmaakt of je nu om de dag doet, of elke dag. Dat veranderd niets aan de kwaliteit van de sperma Ik heb het met 1 forummember ( zij is inmiddels al 20 weken zwanger) via pbtjes waar ik even mijn hart bij kan luchten, en 2 vriendinnen van me weten er van af. Maar wil ze ook niet teveel lastig vallen, de ene is heel nuchter, de ander heeft nu al 3 miskramen achter de rug en 1 gezond kindje tussendoor. Babyloveyou: Dat is precies waar ik ook vaak mee zit. Of nouja, mee zit... wat ik vervelend vind. Om even mijn neef als voorbeeld te nemen, hij en zijn vriendin hebben 2 zoontjes. Ze hebben niet echt iets ervoor hoeven te doen, ze stopte met de pil en de maand erna was ze zwanger. Van de eerste weet ik het zo niet, maar duurde ook niet erg lang in ieder geval. Ik kan er dan niet zo goed tegen, omdat mijn neef nogal een 'lummel' is! Werkt niet, rookt als een ketter (zn vriendin ook trouwens), gaat vreemd bij de vleet, en loopt de kantjes er van af. Zij heeft ook geen werk meer, rookt als een ketter (beide aan de zware shag) ook tijdens haar zwangerschap hoor, en heeft eigenlijk geen idee wat ze aan het doen is. Ik kan me daar dan lichtelijk aan irriteren, mijn man en ik proberen de ideale omgeving te creeëren zodat ons kindje straks in een gezonde wereld kan komen en dan duurt het zo lang (ik weet dat er meiden zijn bij wie het veel langer duurt) Die 2 doen maar wat, leven best ongezond, en hebben gewoon 2 kinderen.... vind ik best moeilijk! Gelukkig dat jouw echo er goed uit zag, mijn duimen gaan heel hard draaien voor je! hopelijk is deze maand de lucky one voor ons allen! Aannee88: Dat is ook altijd mijn intentie, om die 2 weken rustig uit te zitten zonder teveel online te zijn en ermee bezig te zijn. Heb inmiddels al crea bea troep ingeslagen om die weken door te komen.(Nog 'maar' 10 dagen).... Aan de andere kant denk die eerste 2 weken van de maand gaan ook altijd redelijk snel voorbij, voor je het weet is het alweer vrijdag Wens09: Dankjewel voor je reactie, dat stelt me toch wel een beetje gerust. Waarom zijn wij vrouwen toch van die emotionele wrakken af en toe? Wanneer is jouw NOD? Ik ga voor je meeduimen!
Ik vind dat ook een lastige trouwens met wanneer seks hebben.. Ben toevallig vorige week bij de dokter geweest en die gaf aan om de dag, maar een stemmetje in mijn hoofd zegt steeds na de positieve ovulatietest gewoon even elke dag dan heb je gedaan wat je kon. Lastig vind ik dat ... Klopt meestal heb ik ook dat de eerste twee weken voorbij vliegen, maar deze maand is het anders. Ik kan niet wachten op volgende week tot dat ik een positieve ovulatietest heb . Zie dat jij het ook aan een paar vriendinnen hebt vertelt. Ik ook! Vind het zelf heel fijn.
Dat is ook lastig. Vooral ook omdat het nou niet echt spontane seks is! Je probeert er wel wat van te maken, maar erg charmant is het niet hè! 😆 Ja vind het fijn om toch met iemand erover te praten, mijn beste vriendin is nu bezig voor een 2e. Haar grootste wens is dat we samen zwanger zijn. Erg leuk
Heel herkenbaar Hier elke maand wel op t juiste moment geklust maar toch elke keer weer ongesteld.. Waar ik mn voorgaande keren in no time zwanger was lijkt t nu veel langer te duren (zit pas in ronde 4 maar voorgaande keren was ik in ronde 2 of 3 al zwanger) Nu een andere partner en een baarmoeder ontsteking gehad dus ben meteen bang dat er iets niet klopt
Ja ik vind het ook heel erg fijn om met haar erover te kunnen praten. We zijn echt toevallig allebei gestopt in de zelfde maand en we lopen deze maand precies tegelijk. Zijn allebei (helaas) ongesteld geworden op 10 juni. Zou leuk zijn als we dadelijk tegelijk lopen, maar denk dat die kans heel erg klein is. Succes nog met wachten!!
@Palomi Wat vervelend zeg! Het komt vast wel goed, maar wordt jij ook zo moe van het eeuweige: 'Gewoon niet zoveel mee bezig zijn' advies? @Aanne88 Dat is leuk zeg! Hopelijk zijn mijn beste vriendin en ik ook tegelijkertijd zwanger. Lijkt me zo leuk! Ik heb ergens toch het gevoel dat het deze maand niet raak is. Voel me niet anders dan andere maanden. Je hoort zo vaak dat vrouwen 'gewoon wisten dat ze zwanger waren'. Nog een weekje geduld, zucht
Jaaaaa dat zou echt super leuk zijn! Ik ga duimen voor jullie beide. Tja dat hoor je inderdaad vaak, maar ik ben nog nooit zwanger geweest dus zou echt niet weten of dat klopt. De laatste week duurt altijd het langst, vind ik dus succes ermee! Lukt het met de hulptroepen? Helpt de afleiding? Mag ik vragen hoelang je al gestopt bent met de pil?
Ja hoor het lukt opzich. Vandaag lekker gestort op het huishouden en Orange is the new black . Ik ben sinds oktober gestopt met de pil. Die heb ik toen anderhalf jaar geslikt, daarvoor ook ruim 2 jaar gestopt met de pil Mijn man zei vanochtend dat zijn beste vriend had gezegd: 'Vrouwen merken dr helemaal niks van dat ze zwanger zijn hoor' Hij heeft nu 1 kind, maakt hem nog geen expert op zwangerschap gebied haha
Fijn nog een weekje nog even doorbijten! Ik weet ook niet of ik dat zou hebben.. je gaat zo twijfelen aan alles. Achteraf denk je misschien wel van ojaaaaa maar denk dat je het dan echt niet weet. Of in ieder geval ik zit elke maand te denken wat betekent dit? En dan voel ik weer niks en dan denk ik ook mss nu doen haha
Ik ben ook zwanger geraakt van één keer seks 2 dagen voor de eisprong... dus ook 2 dagen later dan Clearblue ovulatietest positief was... zaadcellen leven gemiddeld 3 dagen dus komt vast goed!