antibiotica en sluimerende blaasontsteking

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door vive2, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vive2

vive2 Fanatiek lid

Hoi verloskundige,

Ik bleek op de huisartsenpost een blaasontsteking te hebben en heb hiervoor anibiotica (nitro..huppelepup...kristallijn) gekregen. De avond dat ik ze innam, een om 19.00 en een om 23.30, was alles wel prima, alleen werd ik wat duizelig.
    De volgende dag werd ik na elke dosis missselijk, spugen, flauwvallen, moe, etc en ik moest direct stoppen.

Mijn eigen huisarts checkte mijn plasje en de ontsteking leek heel erg klein te zijn en daarom heb ik geen Amoxicyciclyne gekregen.

Mijn vraag: Als ik overgevoelig ben voor de antibiotica; heeft dat dan ook gevolgen voor mijn kindje in mijn buik? Kan het zijn dat er een reactie optreedt en het schadelijk is voor het kleintje?

Vraag 2: Ik lees/hoor nogal dat een blaasontsteking/nierbekkenontsteking een miskraam/vroeggeboorte/bevalling kan opwekken. Is dat alleen bij heftige infecties, of ook bij sluimerende blaasontstekingen? Ik probeer nu door veel Vit.C en Cranberrycapsules de zuurgraad hoog te houden, maar is dat voldoende?

Gr. Vive la Fête

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

vervelend dat je zo reageerde op de antibiotica. Als het om een sluimerende ontsteking gaat hoef je verder niet bang te zijn. Veel drinken en vitamine C en cranberry zijn prima. Voor je kindje heeft die antibiotica geen gevolgen.

Mirjam

Deel Deze Pagina