Vraag over de belasting.

Discussie in 'De lounge' gestart door Tiy, 3 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tiy

Tiy Actief lid

21 nov 2016
    284
    10
    18
    Hallo allemaal ik heb een vraagje over de belasting. Wanneer moet je terug betalen ? Als je meer verdient dan de inkomensgrens neem ik aan.. en hoeveel is dat, de inkomensgrens 2016 heb gegoogled maar nergens duidelijke antwoorden. Ik ben pas een jaar getrouwd, mijn man is dus mijn fiscale partner. Wat houdt dit in ?
    Ik krijg een bedrag terug maar mijn man moet terug betalen. We hebben belasting apart ingevuld van elkaar niet samen dus. Hoe zit dit nou. Waarom krijg ik dan wel wat terug en moet hij betalen. Als we samen fiscale partners zijn en hij 'goed' verdient dan hoor ik niets te krijgen toch. Of ligt t aan mij. Gegevens zijn overigens allemaal ingevuld door belasting zelf. Alles klopt gewoon ook.

2. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Mag ik vragen waarom je niet samen hebt ingevuld? Dan kan je namelijk verdelen onderling wat voor jou het beste uitpakt. :)

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Precies.

4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Als het zo onduidelijk is raad ik aan een afspraak bij een adviseur te maken want hier op het forum kan echt niemand een antwoord geven op jou vragen aangezien dat volledig afhangt van jullie persoonlijke situatie.

5. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Dit is ook mijn gedachte.

6. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Hoi,

Ja ligt beetje aan jullie persoonlijke situatie waarom 1 moet betalen en ander terugkrijgt. Als je man gewoon in loondienst is, dan kan het zijn dat hij geld terig moet betalen omdat er te weinig loonheffing door zijn werkgever is ingehouden en de inkomstenbelasting eigenlijk hoger is. Of als hij/jullie eigen huis hebben hij maandelijks teveel terug heeft gekregen al bij de voorlopige aangifte al omdat hij zijn inkomen voor 2016 te hoog heeft ingeschat etc.... er zijn heel veel redenen! Maar idd, altijd samen aangifte doen!

Deel Deze Pagina