felgele klodders in spuug?!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door minipi, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Mijn dochtertje (6 weken) spuugde net direct na de voeding (BV) een golf terug. Ze had lang gedronken voor haar doen, dus op zich niet bijzonder. Maar normaal is de spuug gewoon wit of waterig en vindt ze het zelf niet erg, nu zaten er felgele klodders tussen en huilde ze erbij (niet lang overigens).
    Herkent iemand de felgele klodders in spuug? Ik vind het heel gek en maak me er een beetje zorgen over.
     
  2. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    help, herkent niemand dit? is het dan echt heel gek? Zou ik de lijn van de thuiszorg er even over moeten bellen?
     
  3. babsie

    babsie Fanatiek lid

    10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Hey hallo,

    Hier heeft ons mannetje dat ook regelmatig gehad. Het schijnt gewoon gal te zijn zoals wij zelf al vermoeden. Daardoor huilen ze even want dat is natuurlijk zuur. Mocht je het toch niet vertrouwen kun je het altijd even navragen.

    groetjes
     
  4. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    ik dacht zelf ook al aan gal, maar dat is toch niet normaal, gal spugen? kan het geen kwaad dan?
     
  5. angelinaatje

    angelinaatje Actief lid

    4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gal spugen is niet normaal idd...Wij moeten meteen bellen als dit bij Robin gebeurd, maar goed...die heeft dan ook een zeldzame aangeboren afwijking aan zijn dikke darm...

    Is ze nog wel heel alert? Robin zakt altijd weg als hij gal heeft gespuugd. Ik zou zowiezo even bellen als ik jou was, dat kan in ieder geval nooit kwaad...

    ps: ik wil je niet bang maken over dat wegzakken, dit gebeurd bij Robin omdat hij die afwijking heeft...

    Succes ermee!
     
  6. Mey

    Mey Actief lid

    9 jun 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Het kan gal zijn of gestolde klodders melkvet. Ik zou het navragen als je het niet vertrouwd!
     
  7. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Ja, ze is gelukkig nog heel alert. Zonet heeft ze alweer volop gelachen en na de voeding van half 3 heeft ze ook nog niks gespuugd, hopelijk blijft dat zo (soms spuugt ze nog na 2,5 uur).
    Klinkt trouwens wel heftig wat Robin heeft... Hebben jullie er veel zorgen om of valt het mee?

    Maar het zou dus ook gewoon iets uit de melk kunnun zijn, begrijp ik. Zie je verschil tussen melkvet en gal en zo ja, hoe herken ik het dan?


    Ik geloof dat ik het voorlopig nog even aan kijk zolang ze tevreden is, maar als het nog een keer gebeurt, ga ik inderdaad bellen!
    Bedankt voor jullie reacties!
     
  8. angelinaatje

    angelinaatje Actief lid

    4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Als Robin gal spuugt, dan is alles geel wat eruit komt...misschien idd dan toch wat gestolde melkvet?

    Met tijden hebben we flinke zorgen om Robin...We moeten zorgen dat hij niet verstopt raakt, want dan gaat hij gal spugen...Hij heeft tot nu toe 2 x in het ziekenhuis gelegen, 1 x 4 weken en de laatste keer waren 4 dagen...We hopen dat het de laatste keer was..!

    Succes en als je het niet vertrouwt: meteen bellen!
     
  9. Mey

    Mey Actief lid

    9 jun 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Inderdaar: als je het niet vertrouwd of als je ukkie er gewoon last van heeft, even de huisarts bellen!
     
  10. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Is je kindje misschien verkouden?
    Dano spuugde van de week een groene klodder uit, dit bleek gewoon naar beneden gezakt snot te zijn.
     
  11. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Gelukkig heeft ze het niet meer gehad, dus zolang het hierbij blijft laat ik het maar even. Maar als ze het nog eeen keer doet ga ik wel even bellen ja, want het blijft vreemd. Bedankt voor het meedenken allemaal!

    @angel eyes: nee, ze is niet verkouden en het zag er ook niet uit als snot. maar toch bedankt voor de suggestie.
    @angelinaatje: sterkte met de darmproblemen van Robin, hopelijk was het inderdaad de laatste keer en kan hij redelijk 'zorgeloos' opgroeien!
     

Deel Deze Pagina